EN VISION!! SWT´s 499hp BUSA vs VEYRON!!!

Gamla motorn har presterat 439.05km/h i UPPMÄTT fart i Ljungby, Svedala!! ;)

Undrar dock om bilen som passerades i slutet av raksträckan var lika impad som vi var vid test
tillfället!! :va :rolleyes: :D

/Fürstenhoff.

Ps!
VIKTIGT att inse - Bugattin är det sjukaste orginal bil vi kan/får framföra på en väg varför den förtjänar ALL respekt den kan få!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Ds!

när gjordes det? fan att amn aldrig kan få veta något innan det händer :( känns inte som någon större uppoffring att köra 1.2mil för att se en sån sak :D:D

finns det inget videomaterial på 439 km/h....eller hann kameran inte med.... = )

Skulle vara intressant att se! :)

Men ni har inte tänkt på en sak, om man trycker plattan i mattan i Bugatti Veyron och inte lyfter på foten så töms 100 liters tanken12 minuter...

Vilket borde innebära att turbobusan kan stå still, alternativ krypköra i 12 minuter och sen dra iväg :tungan

Jag tror nog att när turbobusan plockar ut full effekt är där en virvel i tanken.

Kan inte tänka mig att den har tank nog för mer än 12 minuters flat out.

Tyvärr inte då platsen inte riktigt gör sig att ha kamera gubbar vid vägkanten!! :rolleyes:

Dock kommer liknande farter på film i www.twilightzone.se i höst!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

/Fürstenhoff

fan va najs!!!!:tummenupp :tummenupp

tjae RF900 är väl rätt nära där (otippad som fan men så ere!)
Japp, utväxlingsförhållandet på den är mycket optimalt för just acceleration 0-100kmh.

Y2K som någon nämnde skulle nog inte ha mycket chans mot Bugattin. Den är ett amerikanskt bojsänke som (precis som 99% av alla andra amerikanska fordon) enbart är gjort för att gå rakt fram.

finns det inte några tider från resp. fordon på 402m..? hade vart kul o veta.. då tror jag nog även många kan jämföra med sig själva...

slutfart och sluthastighet..

Det rullar en röd Carrera GT i halmstad på sommarn, (en lokal-bo)
denna sommarn skall den få bekänna färg mot turbogixxern....:D

Shit, 9 sekunder till 300 blås ; )
Kommer ihåg gamla zx9'an -99'an som kom upp i 280 i ärlig fat men det tog fan tid det : )

Well, brinkens gamla trailer-queen ( GSXR 1100 -90 T ) som vart till salu för för 55K för ett tag sedan gör 0-267 på 8,76....:tummenupp :D

finns det inte några tider från resp. fordon på 402m..? hade vart kul o veta.. då tror jag nog även många kan jämföra med sig själva...
slutfart och sluthastighet..

Peter anderssons moddade gixxer1000 gör 8,03/ 292 på kvartsmilen....:fakta

Last edited:
Bugatti vs 500hk-hoj blir slakt av bilen så in i helvete.
Eller, kan föraren bara hålla ner framhjulet så blir det slakt.
Om supror med påstådda 1300hk blir frånåkta av påstådda originalmaskiner så ser jag inte nån anledning att den här utgången blir annorlunda.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025