Chris Ash
Kapten Gars
moto-gg skrev:Gp-teamen vill ha in så unga talanger som möjligt alltså 15 åringar i em är det 14 årsgräns. tar vi Robert Gull som exempel så är han helt inne på att köra em nästa år som 14 åring för att han ska ha en chans att hänga med dom rutinerade em-förarna så måste han snabbt upp på en 125 racer så att han är väl förberedd på vad som kommas skall men det har han inte dispance för bara 125 jr vi får hoppas att svemo fattar galoppen och ger honom dispance för 125 racer.
Metrakit är än jätte bra klass för förare mellan 8-12 som 13-14 åring tycker jag att det är bättre att dom kör 125 jr allternativt 125 racer om deras fart och mognadsgrad tillåter det
Visst är det så, att GP-teamen vill ha in 15-åringar. Men frågan är bara hur vettigt man tycker det är. Precis som i alla andra idrotter har vi det förbannade elittänkandet ända ner i barn och ungdomsår. Kasta det på tippen säger jag. Hur många ungdomar blir inte psykiska vrak för att de inte lever upp till pressen som folk sätter på dem, ibland redan i 12-13 årsåldern?
Träffade bland annat en norsk idrottstjej på 16 år som deltog i en "satsning mot OS om fyra år" och utvecklade anorexi. Jag menar vad i helvete tänker folk på....
Personligen tycker jag Roadracing VM skulle ha åtminstone 18-års gräns. Att unga tjejer och killar ska få köra knattecross och roadracing, javisst, skitkul!Att de ska köra i VM-team med den press och resultatfixering det innebär som femtonåringar...nej tack....