Är i valet och kvalet mellan ett par olika nya hojjar.
Den första som jag tittat på är en Gsxr 750-00a.
Hur stor blir skillnaden mot min förra r6a -99a, tänkte på de 15~nm mer i vrid och ~21hk mer i effekt.
Satt och torrbröt lite i garaget, den känns tyngre än r6an. Fast enligt specifikationerna (från www.bikez.com) är den 5kg lättare.
Den har gått ca 2300mil och är i MKT bra skick. (som ny)
Den andra jag tittat på är en Gsxr 1000 -03a.
Ännu mer hk och vrid jämfört med r6an (och 750in också för den delen)
Dock 10.000 dyrare i inköp och värre försäkring. Den har även gått under 1000mil. Frågan är väll om den blir klumpig och svårhanterlig (för en liten spillevink på 175cm och 70kg.) Var även krashkåpor till denna.
Har bokat ett par bandagar redan och blir säkert mer till sommaren, så frågan är om 1000cc hojjen blir för tung att ro runt där jämfört med 750in.Fast samtidigt vill jag ha mer vrid vid gatkörning för att slippa växla som en tok. Ex. r6an som inget händer under 8k rpm för att sedan skjuta på bra. Men eftersom 1000cc hojjen är 3 år nyare och mer uppdaterade saker på den, kommer den vara mycket klumpigare än en 00as 750?
Åsikter och folk som provkört bägge två eller alla 3 är mycket välkommet.
Mvh // en grubblande Xyron
Den första som jag tittat på är en Gsxr 750-00a.
Hur stor blir skillnaden mot min förra r6a -99a, tänkte på de 15~nm mer i vrid och ~21hk mer i effekt.
Satt och torrbröt lite i garaget, den känns tyngre än r6an. Fast enligt specifikationerna (från www.bikez.com) är den 5kg lättare.
Den har gått ca 2300mil och är i MKT bra skick. (som ny)
Den andra jag tittat på är en Gsxr 1000 -03a.
Ännu mer hk och vrid jämfört med r6an (och 750in också för den delen)
Dock 10.000 dyrare i inköp och värre försäkring. Den har även gått under 1000mil. Frågan är väll om den blir klumpig och svårhanterlig (för en liten spillevink på 175cm och 70kg.) Var även krashkåpor till denna.
Har bokat ett par bandagar redan och blir säkert mer till sommaren, så frågan är om 1000cc hojjen blir för tung att ro runt där jämfört med 750in.Fast samtidigt vill jag ha mer vrid vid gatkörning för att slippa växla som en tok. Ex. r6an som inget händer under 8k rpm för att sedan skjuta på bra. Men eftersom 1000cc hojjen är 3 år nyare och mer uppdaterade saker på den, kommer den vara mycket klumpigare än en 00as 750?
Åsikter och folk som provkört bägge två eller alla 3 är mycket välkommet.
Mvh // en grubblande Xyron
och inte många kg tyngre.Men precis som ovan så räcker helt enkelt 750. Lycka till nu och gör inte som jag, köp inte en hoj med kass låda det e dyrt att fixa
!