En till fråga om TV-avgift

benrangel skrev:
Jag tycker att det är trevligt att vi överhuvudtaget har en radio som tar upp problem i samhället.

Jag hade också tyckt det var intressant om det inte vore för just den smala agendan och lojaliteten till Partiet.

benrangel skrev:
Sen är jag nyfiken på hur en kritisk granskning av påståendena om ökad kontra minskad inbrott begågna av balter passar in i en vänsteragenda?

Jag förstör tråden om jag skriver vad jag tänkte, men att bevara "mångfalden" är en viktig uppgift för vänstern. Folket måste förstå att "mångfald" är endast positivt.

Markus skrev:
Jag förstör tråden om jag skriver vad jag tänkte, men att bevara "mångfalden" är en viktig uppgift för vänstern. Folket måste förstå att "mångfald" är endast positivt.

Du menar som i att "förhindra social turism" då, eller?

benrangel skrev:
Du menar som i att "förhindra social turism" då, eller?

Även en blind höna...
Jag har garderat mig här, jag kan alltid säga att du ska kolla på mina tidigare inlägg och se att jag skrev ungefär (s) eller till vänster om dem. :D

Varför slutar alltid mina trådar i verbal misshandel? :näsblod

Aja, tror jag fått svar på frågan, men det är ju bara att gömma själva mottagaren ifall någon kommer och vill kräva avgift, eller kollar dom upp om jag har kort skrivit på mig?

redlime skrev:
Varför slutar alltid mina trådar i verbal misshandel? :näsblod

Aja, tror jag fått svar på frågan, men det är ju bara att gömma själva mottagaren ifall någon kommer och vill kräva avgift, eller kollar dom upp om jag har kort skrivit på mig?
1. Släpp aldrig in dem.
2. Skulle de ändå skicka avgiftskrav, ring och avanmäl TV-innehav.

redlime skrev:
Talar du av erfarenhet? :D

De ber inte om att få komma in, de bara frågar varför du inte har anmält innehav. Jag har inte betalt på fyra år, och kommer aldrig betala - ens om jag vann en miljard. Principfråga.

Markus skrev:
De ber inte om att få komma in, de bara frågar varför du inte har anmält innehav. Jag har inte betalt på fyra år, och kommer aldrig betala - ens om jag vann en miljard. Principfråga.

Har inte heller någon större lust att betala..
Använder inte SVT kanalerna, ibland TV4 dock... Resten ska dom ge fan i om jag har eller ej! :mad:

redlime skrev:
Talar du av erfarenhet? :D
Jag har porttelefon, öppnar aldrig om det ringer på dörren oanmält.
Tricket med att betala och sedan avanmäla har praktiserats av många bekanta.

Hela idén med avgift/skatt på TV-mottagare får mig att må illa.

Flåt om jag tar över lite här i slutet av tråden men du förstår säkert...

markus, jag godtar dina åsikter och avslutar min dissukssion ok?

Detta är vad jag tycker vi borde syssla mer med (var bara tvungen att göra nåt då jag fick sån otrolig abstinens):

Bifogat

• Dekal 019small.JPG
    Dekal 019small.JPG
    125.8 KB · Visningar: 37
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8