Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
har du en tv-mottagare i datorn?redlime skrev:Sen när jag flyttar hemmifrån så tänker jag nog inte ha någon TV i början iaf.
Tänker dra allting genom datorn, MEN kommer man undan tv-avgiften då? Rent praktiskt set thar jag ju ingen TV, utan bara en box isåfall![]()
redlime skrev:Tänker dra allting genom datorn..
Coola Ola skrev:Radio är väl dock licensfritt vad jag vet? (lite ot kanske)
Du menar att indoktrinera alla medborgare.korvgubbe skrev:Ja, vad jag hört så är det det eftersom det är ett kostnadseffektivt sätt att nå ut till samtliga medborgare.... Det skulle såa tt säga kosta me rän det smakade att licenesbelägga radio för att inte tala om de praktiska svårigheterna...
valmers skrev:Du menar att indoktrinera alla medborgare.
Coola Ola skrev:Ja, det är ju dåligt att kunna använda radio vid larmsändningar, info vid krislägen etc. Självklart ren indoktrinering.
Eftersom man krävs på STASI-avgift är det indoktrinering.Coola Ola skrev:Ja, det är ju dåligt att kunna använda radio vid larmsändningar, info vid krislägen etc. Självklart ren indoktrinering.
valmers skrev:Du menar att indoktrinera alla medborgare.
Markus skrev:Och vad är förhållandet mellan krisinfo och samhällsprogram i SR? 1-1.000.000? Senast igår fick man lära sig att det inte alls är ett problem med öststatsligor som gör inbrott i Sverige.![]()
valmers skrev:Eftersom man krävs på STASI-avgift är det indoktrinering.
Jag tycker det är beklämmande att medborgarna avkrävs STASI-avgift för att finansiera vänstervridna radioprogram och vänstervridna journalister.korvgubbe skrev:Att du bara orkar...
....Blir inte livet jobbigt om man ägnar all sin vakna tid åt att vara bitter?
Nej, jag syftade på att ha radio för att kunna gå ut med brådskande information som når många de gånger det verkligen krävs. hur skulle man annars göra det!?
Vanlig post?
"Hej, var vänlig stäng alla fönster och ventilation och håll er inomhus för det har skett ett giftutsläpp i ert område!"
Telefon:
- Hej, du har kommit till familjen eriksson, vi är inte hemma för tillfället... pip"
- Ja, hej, det var myndigheterna, håll er hemma för en brand har utbrutit i en kemisk fabrik!
Epost?
Subject : Löst springande djur
Message: För er som åker längs e4:an i norrgående riktining strax före avfarten mot Kungens Kurva vill vi varna för löst springande hästar uppe på vägbanan...
Coola Ola skrev:Som sagt, radio var ju licensfritt.
Coola Ola skrev:Ja, det är ju dåligt att kunna använda radio vid larmsändningar, info vid krislägen etc. Självklart ren indoktrinering.
Markus skrev:Ja, men jag svarade på:
Och påtalade att SR:s larmbevakning är en oerhört liten del av verksamheten, den betydligt större - och störande - är samhällsprogrammen som 11 av 10 gånger är vänstervridna. Kan de inte sticka ut en enda gång och rapportera ur en annan synvinkel?
Eftersom det är ett statligt företag lyckas man givetvis göra av med den enorma summa som staten anslår, och mer därtill. Lönsamhet och effektivitet är okända begrepp i den ofantliga sektorn.RWD skrev:Och så var det det här med reklamfria SVT...
Hur ofta hör man inte "-Sändningen sponsras av xxx & xxx & xxx"?
Coola Ola skrev:Dessutom är det ingen som tvingar dig att lyssna på SR om du inte gillar deras program, eller hur?![]()
Det där är ett extremt dåligt resonemang, det kan komam tillbaks på dig när som helst: t.ex. när du sympatiserar med de som fick lite smörj av polisen på göteborgskravallerna - det var väl ingen som tvingade dem att klä sig med kläder från UFF och skandera "rättvisa" på avenyn? Däremot tycker jag att man ska kunna uttrycka åsikter utan att få smörj och jag tycker att statens radio skall vara objektiv fram tills den dag den avvecklas.valmers skrev:Eftersom det är ett statligt företag lyckas man givetvis göra av med den enorma summa som staten anslår, och mer därtill. Lönsamhet och effektivitet är okända begrepp i den ofantliga sektorn.
Bara att kalla reklamen sponsring istället för reklam, så är det lugnt. Ungefär som att kalla skatt för avgift.
Nexor skrev:Är du på riktigt? Jag tycker du driver dina åsikter lite väl långt ibland....

Markus skrev:Peka ut sakfelen är du snäll.![]()
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |