En Stoooooor Varning

Status
Ej öppen för fler svar.
Silwer skrev:
87a som tydligen kostade 35k (antagligen ny ur kartong) med larm (unikum nästan), dålig låda och sen stulen men inga kvitton finns kvar på det nyköpta larmet.

Ah, du läser ju inte riktigt.

Sharadkingboy skrev:
jag FRÅGADE (ok, det är hår fint), om något hade ngt larmintyg som jag kunde få, då jag antog det var larm eller ngn immobilizer på min mc, men inte hade något som helst belägg för det.
(Min fetstil)

Det var mycket roligare än så. Det antaget installerade larmet!

mb skrev:
Lika bra du tar dig till orten, så det smäller direkt ;)

Och du stavar "direkct" fel. ;)

Silwer skrev:
Du kan få nöjet att informera vad det rör sig om, jag orkar inte söka igenom alla hans inlägg utan läste bara kommentarerna i denna tråd.

Du är säkert en sån där som Har Ett Liv också?! Erkänn!

Du behöver bara kolla det jag citerade ovan. Freud ingrep och han påpekade att han antog att det larm han inte hade kvitto på fanns. :rolleyes:

ft skrev:
Du är säkert en sån där som Har Ett Liv också?! Erkänn!

Du behöver bara kolla det jag citerade ovan. Freud ingrep och han påpekade att han antog att det larm han inte hade kvitto på fanns. :rolleyes:
Nej, jag har inte nåt liv, men jag orkade plötsligt inte läsa killens alla inlägg.
Jag har inget larm på min mc heller, men du kanske har ett kvitto jag kan använda, då min växellåda käns konstig?:lol

Last edited:
och hade hela livet framför mig, pluggar till Ekonom och hade tänkt mig ett jobb inom det i framtiden, vilket inte är allt för lätt nu, så ännu en gång, tack så jvla mycket du som tipsade om ngt, som förvisso var helt jvla fel!

Mvh: Förbannad[/QUOTE]

----

ursäkta så mycket...men oavsett om jag fattar allt eller inget så kan jag inte låta bli att skaka på huvudet lite grann....skulle ditt 24-åriga liv vara slut efter det här? Gosse...då har du mycket kvar att lära av livet... :fyllisar

En liten tanke,,,, om det är så att försäkringsbolag,myndigheter etc sitter och studerar forum på internet och ser hur vi trimmar/stryper/kör på bana/hittar försäkringshål för att få det billigare/kör ifrån snuten etc etc etc.
så kanske det är så att mc forumen på internet inte bara hjälper oss utan också hjälper försäkringsbolagen/myndigheter att täppa igen dom hålen som vi är så hjälpsamma med att dela med oss av. :gnissla

eller så är det bara så att jag behöver dra i mig lite mer ipren för att dämpa min paranoida förkylning :hihi

Bra för de som kör inte försöker mygla om de gör det, alltså hjälper det? Eventuellt blir vi som erbjuder mer insyn lite förfördelade gentemot andra grupper av kunder? Det du menade?

Paranoida förkylningar är de värsta! De gömmer sig långt uppe i bihålorna och vågar inte komma ut.

Silwer:

Kvittå
på att Silwer antagit att han tjöpt fett med immobiliserade larmsystem till alla sina motorcycklar, framförmest de gamla. Alltså, direckt som någon petade på hans cyckel så tjöt det! Så den som gömde det i reservelslådor i hans garage måste varit en skummis och Silwer skall få alla pengarna.

P.S. Växel lådan var jättebra! Den hade tillåchmed extra nutrallägen mellan en del växlar om man ville stanna utan att nerväxla hela vägen! Åsså automatisk nedväxling från tvåan till ettan varjä gång man motor bromsade, för då behöver man ju snart dra på igen på ettan, det var extrautrustat så!

Kom inte och säg att jag inte är snäll! :D

Last edited:
ft: destomer vi hjälper varandra så gräver vi våran egen grav hos försäkringsbolagen :(
raka motsatsen till vad detta forum är tillför,
man får hoppas att försäkringsbolagen inte utnjyttjar informationen på forumen till våran nackdel.

DwD skrev:
.....
man får hoppas att försäkringsbolagen inte utnjyttjar informationen på forumen till våran nackdel.

Det hoppas jag verkligen att de gör. En försäkringsmarknad där ingen myglar tror jag gynnar oss alla i slutänden.

Så om vårt forum ger lite 'heads up' i vissa försäkringsfall så anser jag det bara vara bra. Vi har snutar, blivande snutar, och jurister med försäkringar som "specialitet" här på forumet. Och då har jag kanske träffat ett tjugotal så ingående att jag lagt deras yrke på minnet....

Chrille skrev:
Det hoppas jag verkligen att de gör. En försäkringsmarknad där ingen myglar tror jag gynnar oss alla i slutänden.

Så om vårt forum ger lite 'heads up' i vissa försäkringsfall så anser jag det bara vara bra. Vi har snutar, blivande snutar, och jurister med försäkringar som "specialitet" här på forumet. Och då har jag kanske träffat ett tjugotal så ingående att jag lagt deras yrke på minnet....

Inte mig emot! Fick mycket skit där ute som ska ha skit.

Chrille skrev:

jo om det handlar om bedrägeri/skenförsäkrings etc så ligger jag på försäkringsbolagens sida,

men jag kan inte fatta hur premierna har stigit på sista tiden. det är ju helt sjukt,

som jag förstår det så ligger personskador i trafikförsäkringsdelen.(och motpartens skador) och det är där försäkringsbolagen säger att den stora kostnaden ligger, i personskadorna, som kan uppgå mot xxxxxxxx antal kronor.

och ändå så ligger trafikförsäkringsdelen bara på ca 1/5 del av premiebeloppet på en helförsäkring ???

jag kanske inte fattar försäkringsekvationen, men dyrt är det iallfall :confused:

,, fel tråd kanske,, sorry,

DwD skrev:
och ändå så ligger trafikförsäkringsdelen bara på ca 1/5 del av premiebeloppet på en helförsäkring ???

,, fel tråd kanske,, sorry,
Det beror i vart fall på att trafikdelen delas av alla fordon medans stöld och vagnskada bara av just din försäkringsklass.

Silwer skrev:
Det beror i vart fall på att trafikdelen delas av alla fordon medans stöld och vagnskada bara av just din försäkringsklass.
av alla fordon, även bilar etc?, då förklarar ju det den saken :tummenupp

Sharadkingboy skrev:
Hejsan!
Min mc blev stulen i förra veckan, surt som fan. Det ännu värre är att jag har larm, MEN inget kvitto på det (köpte den begagnad). NU undrar jag OM det är ngn här som kan vara så snäll och ta en kopia på sitt larm och skicka till mig på min mail: Gustav19@hotmail.com
Självklart så kan ni ju stryka över om ni har ramnummer eller regnr etc, så fixar jag det, ja menar, vi som åker MC ska ju hålla ihopa och hjälpas åt när det kniper, så ja hoppas gladeligen att det finns ngn snäll själ som kan hjälpa mig. Svara på PM eller MAIL!
Mvh: Gus
Sharadkingboy skrev:
Det jag skrev, var att jag tycker det var tråkigt att ngn som TRODDE att jag skulle skicka in ett stulet kvitto och därmed ringde och tipsade bolaget om det, så att det blev stor utredning (SÅDANT kostar extra pengar OCH medför högre premier), utan att ha något som helst belägg för det.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OM man hade läst mellan raderna, så hade man insett att det jag gjorde, var att jag FRÅGADE (ok, det är hår fint), om något hade ngt larmintyg som jag kunde få, då jag antog det var larm eller ngn immobilizer på min mc, men inte hade något som helst belägg för det. Det var det enda, sedan att ni inte fattar att det finns de som har Otur och därmed att ni utgår från massa andra, kanske i brist på att ni inte har ngt annat för er, det får stå för er som lägger ner den tiden, men onödigt tycker jag.
Själv så ska jag plugga vidare på mina tentor!
Se Ya
Se där, det var alltså oturen som ställde till det? Ja, ovanstående text tyder verkligen på det. :3freak

Mycket ska man se innan det blir källarvåning utan dörr och fönster.

Last edited:
Om Man

gladh skrev:
Du det smäller DIREKCTT :mad:

Förresten Sharadkingboy, läste jag inte nått om juridikstudier? Olaga hot är en kul brottsrubricering.

gladh

Ska vara noga, så får ingen gärning lov att tvingas fram, vilket provocation går under

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey