Sharadkingboy
Ny medlem
HEjsan
Hejsan!
Jag får ju säga att ditt inlägg, var bland de smartare jag läst här.
självklart så är jag ju INTE ngn som blåser ngt bolag, vidare så var det larm av ngt slag som jag uppfattade (immobilizer) eller så. Det var så jag hade fått för mig iallafall. Jag ville verkligen INTE blåsa ngn, jag är ju verkligen inte den personen, dessutom så vad handlade detta om, jo MAX 6000kr och det känns inte som att det är ngt som man tycker är så viktigt, när risken är fängelse till 2år, men vidare så anser jag inte att det var "rätt" av de som anmäler och tipsar och så, visst, det kanske kunde missuppfattas från min sida, det köper jag, MEN då kunde man ha sagt det i ett PM eller liknande. Och visst, försök till bedrägeri eller ANTAGANDE TILL bedrägeri är ju faktiskt en jvla skillnad, eller?! Som sagt, är helt clean, om än kanske ngt missuppfattad, men har väl mig själv att skylla. Nu ska jag fira vidare på min 24års dag.
Nacka skrev:Precis som de två trådarna (varav den ena är försvunnen) du startade när du vill ha det förfalskade larmintyget så låter allt du skriver... så... skumt?![]()
När folk började fråga dig om konstigheterna i den förra tråden så slutade du helt enkelt svara (var nått med den där motorn som behövde bytas, va?). Hur fick du reda på att det var ett 'anonymt' tips från SH som avgjorde det hela? Är det din idé, eller kanske är de smartare än du tror? Hur visste elakingen som anmälde dig vilket försäkringsbolag som var ditt? Vad är det officiella skälet till att de inte vill betala ut några pengar?
Men om jag förstod rätt, så försökte du blåsa försäkringsbolaget men blev själv blåst istället?
Om det nu var så att någon verkligen gjorde en anmälan, hur det nu skulle ha gått till, så var det nog så att personen var trött på att betala väldigt höga försäkringspremier, och inte ville att hans pengar skulle gå till just sånt.
Om det nu verkligen är så att du har rent mjöl i påsen och allt är ett missförstånd så tycker jag verkligen synd om dig. Måste kännas förjävligt att betala dyra försäkringar och sen inte få ut ett öre när man väl behöver det. Mitt råd är att du förklarar lite bättre vad som hände så att folk inte misstänker bluff - då kanske du kan få en hel del bra råd om hur du ska gå vidare! Lycka till!
Hejsan!
Jag får ju säga att ditt inlägg, var bland de smartare jag läst här.
självklart så är jag ju INTE ngn som blåser ngt bolag, vidare så var det larm av ngt slag som jag uppfattade (immobilizer) eller så. Det var så jag hade fått för mig iallafall. Jag ville verkligen INTE blåsa ngn, jag är ju verkligen inte den personen, dessutom så vad handlade detta om, jo MAX 6000kr och det känns inte som att det är ngt som man tycker är så viktigt, när risken är fängelse till 2år, men vidare så anser jag inte att det var "rätt" av de som anmäler och tipsar och så, visst, det kanske kunde missuppfattas från min sida, det köper jag, MEN då kunde man ha sagt det i ett PM eller liknande. Och visst, försök till bedrägeri eller ANTAGANDE TILL bedrägeri är ju faktiskt en jvla skillnad, eller?! Som sagt, är helt clean, om än kanske ngt missuppfattad, men har väl mig själv att skylla. Nu ska jag fira vidare på min 24års dag.