En Stoooooor Varning

Status
Ej öppen för fler svar.
HEjsan

Nacka skrev:
Precis som de två trådarna (varav den ena är försvunnen) du startade när du vill ha det förfalskade larmintyget så låter allt du skriver... så... skumt? :va

När folk började fråga dig om konstigheterna i den förra tråden så slutade du helt enkelt svara (var nått med den där motorn som behövde bytas, va?). Hur fick du reda på att det var ett 'anonymt' tips från SH som avgjorde det hela? Är det din idé, eller kanske är de smartare än du tror? Hur visste elakingen som anmälde dig vilket försäkringsbolag som var ditt? Vad är det officiella skälet till att de inte vill betala ut några pengar?

Men om jag förstod rätt, så försökte du blåsa försäkringsbolaget men blev själv blåst istället?

Om det nu var så att någon verkligen gjorde en anmälan, hur det nu skulle ha gått till, så var det nog så att personen var trött på att betala väldigt höga försäkringspremier, och inte ville att hans pengar skulle gå till just sånt.

Om det nu verkligen är så att du har rent mjöl i påsen och allt är ett missförstånd så tycker jag verkligen synd om dig. Måste kännas förjävligt att betala dyra försäkringar och sen inte få ut ett öre när man väl behöver det. Mitt råd är att du förklarar lite bättre vad som hände så att folk inte misstänker bluff - då kanske du kan få en hel del bra råd om hur du ska gå vidare! Lycka till!

Hejsan!
Jag får ju säga att ditt inlägg, var bland de smartare jag läst här.
självklart så är jag ju INTE ngn som blåser ngt bolag, vidare så var det larm av ngt slag som jag uppfattade (immobilizer) eller så. Det var så jag hade fått för mig iallafall. Jag ville verkligen INTE blåsa ngn, jag är ju verkligen inte den personen, dessutom så vad handlade detta om, jo MAX 6000kr och det känns inte som att det är ngt som man tycker är så viktigt, när risken är fängelse till 2år, men vidare så anser jag inte att det var "rätt" av de som anmäler och tipsar och så, visst, det kanske kunde missuppfattas från min sida, det köper jag, MEN då kunde man ha sagt det i ett PM eller liknande. Och visst, försök till bedrägeri eller ANTAGANDE TILL bedrägeri är ju faktiskt en jvla skillnad, eller?! Som sagt, är helt clean, om än kanske ngt missuppfattad, men har väl mig själv att skylla. Nu ska jag fira vidare på min 24års dag.

Tack

UrbanTiger skrev:
Jobbigt läge.
Tyvärr har du nog ställt till det för dig själv genom att efterlysa ett kvitto på ett larm för att minska din självrisk. Sedan har du blivit bestulen på en -87:ans FZR1000 som dessutom enligt tidigare inlägg skulle ha en möjligt defekt växellåda. En -87:ans FZR1000 är väl inte heller Sveriges mest eftertraktade hoj att stjäla heller, möjligen i Pakistan, vad vet jag.
Detta tillsammans ger försäkringsbolaget skäl att tro att det inte gått rätt till och håller därför inne med ersättningen. Dom behöver inte bevisa att du är skyldig, det räcker med misstanken.
Det du kan göra är att överklaga deras beslut både till dom och så finns det nått annat som konsumentskydd för försäkringar... vette fan va det heter.

Det bästa vore ju om hojen hittades i någon pundares garage/förråd.

En som förstått min situation på ett rättvärdigt sätt

Precis

PollySmurf skrev:
Ja, tills han insåg att det kanske inte är en så bra ide och sket i det.
Alla har väl nån gång funderat på att göra nåt (vad det än är, krossa en ruta blabla) men sketit i det?

Även en till som tänker och är ärlig och sund

OKej

Silwer skrev:
Hur vet du vad som hänt?

Som sagt jag vet inte, men möjligheten är ju att kontakt ändå tagits med bolaget och med ett fingerat kvitto, har du tänkt på det?

Om folk höll sitt för sig så slapp man sånna här spekulationer och även sånna problem som beskrivs.

Då kan jag upplysa dig om att så är INTE fallet

alltså

Robban_C skrev:
Det var väl (om jag minns rätt) som så att det var mer än nån enstaka SH-member som höjde på ögonbrynen när den nyinköpta hojen (som visade sig ha kass låda eller kass motor eller vad det var) helt plötsligt blev stulen. Alltså en hel del potentiella "angivare". Även jag tyckte ju att det var rätt lägligt (dock inte jag som anmält) att den försvann. Och ja, jag är rätt less på höga premier delvis orsakade av stölder och/eller f-bedrägerier (säger inte att det är så i det här fallet).

Men hur kunde en SH-member få fram den verkliga identiteten? Låter snarare som om det är nåt annat som har knasat. Kanske att fb har fattat andra misstankar på nåt vis.
Men som sagt, det var ju lägligt att det försvann.

Och jag håller med om att det inte direkt är någon stöldbegärlig hoj (alla som har varit med ett tag vet att de båda första årens FZR1000 inte har några höjdarpuffror).

För den som vill veta hela storyn från början till slut så är det bara att söka på trådar startade av användare.

alltså vad fan sysslar du med?!
OM du misstror mig så får det stå för dig, men ja tycker INTE du ska komma här med en massa antagande, FÖRTAL kallas det för, och dessutom så handlar det INTE om ngt bedrägeri, och de som kan ngt vet att det är LÄTT i Svennelandet att få reda på identitiet etc.

Sharadkingboy skrev:
OM du misstror mig så får det stå för dig, men ja tycker INTE du ska komma här med en massa antagande, FÖRTAL kallas det för, och dessutom så handlar det INTE om ngt bedrägeri, och de som kan ngt vet att det är LÄTT i Svennelandet att få reda på identitiet etc.

Hmm....just ANTAGANDEN och FÖRTAL är väl det du sysslar med, när du påstår att en eller flera medlemmar på SH anonymt har anmält dig till försäkringsbolaget.

Inte för att jag VET, men jag har svårt för att tro att ett FB vidtar de åtgärderna du beskriver för endast en anonym anmälan.. Till att börja med, skulle jag tro, gör de en utredning.. DENNA visar om det är så att det ska vidtas övriga åtgärder.. Om det är så att de vidtagit åtgärder som att du endast får teckna trafik hos övriga bolag, samt att du förvägras ersättning, tyder ju detta på att de hittat ngt som inte stämmer med villkoren, alternativt gjort lagbrott...

Som sagt, jag vet inte, men jag utgår från att de inte är "skurkar"..
Om det är så att de har behandlat dig fel, finns ju möjligheten att överklaga..

Sharadkingboy skrev:

Vi diskuterar ämnet som du tog upp i detta diskussionsforum, då får du räkna med att få höra olika synpunkter och åsikter.

Att gå ut på ett forum för mc entusiaster som lider hårt av höga försäkringspremier var som sagt ingen bra ide.
Det finns nog mängder av de tiotusen registrerade användarna som gärna tipsar försäkringsbolagen när någon försöker fuska med deras pengar.
Men det är inte säkert att det var fallet här.
Jag har tidigare varnat för att i alla fall två stora bolag byggt upp utredningsavdelningar som ska sätta åt skenförsäkrare och andra fuskare.
De letar efter höstrån att börja utreda men i ditt fall fanns det ju en hel höstack med konstiga tillfälligheter.

Vad jag minns var vi många ”rakryggade” som ifrågasatte dig direkt i din tråd.
Håll med om att det var många konstiga omständigheter.
Nyköp mc som veckan efter fick växellådsproblem.
Ytterligare en vecka senare blev den stulen och dagen efter började du leta efter en ny mc.
Sedan dök frågan efter ett förfalskat larmintyg för att komma undan med en lägre självrisk.

Att bevisa att du talar sanning kan väll inte vara helt omöjligt.
Visa tex försäkringsbolaget din gamla motor med trasig växellåda och kvittot på den nya du köpte.
Vilket märke var det på larmdosan som inte var inkopplad innan du bytte motor.
Det kan aldrig vara omöjligt att bevisa sin oskuld och man har rent mjöl i påsen.

Observation

Asså jag har en liten observation här, glappar din caps-lock tangent? Verkar vara något virus som smittar för fler verkar drabbats just i denna tråden. Vissa ord blir liksom fulla av versaler, och detta dessutom helt utan skiljetecken, skitjobbigt! Är det fler som ser detta eller är det min stackars dator som är sjuk kanske? :hihi

Bortsett från detta vågar jag knappt kommentera den hårresande historien och vad som ledde fram till den. Med den lilla information som kommit fram skulle en polisanmälan vara på sin plats, misstanke om brott skulle kunna finnas på mer lösa grunder än såhär :rolleyes:

Mitt råd är: Har du rent mjöl i påsen så anmäl dig själv och när förundersökningen (eller om det går till åtal så får du ju en dom = ännu bättre)är klar så har du på pränt att du är oskyldig, eller? Nu utreder väl FB om det misstänks försäkringsbedrägeri men de måste ju vara sakliga så det borde inte vara några problem?? :confused:

Räkna med att FB inte nöjer sig med detta, om de misstänker bedrägeri lär utredningen fortsätta tills de har bra på fötterna. Taskigt läge om allt är pga att du har problem med att formulera dig i skrift på ett tydligt och genomtänkt sätt, isåfall tycker jag lite synd om dig. Lycka till :tummenupp

ojojoj

duckie skrev:
Hmm....just ANTAGANDEN och FÖRTAL är väl det du sysslar med, när du påstår att en eller flera medlemmar på SH anonymt har anmält dig till försäkringsbolaget.

Så vart kom du in på detta?! Antagande och Förtal är det INTE, dessutom så har jag inte heller namngivet något, vilket krävs för det ska vara förtal.
Vidare så har jag fått reda från försäkringsutredaren att det var ngn från SH som hade gjort det och jag utgår från det är sant, alltså fakta, så vad ska jag göra då!??!

Hmmmm

DaGaz skrev:
Asså jag har en liten observation här, glappar din caps-lock tangent? Verkar vara något virus som smittar för fler verkar drabbats just i denna tråden. Vissa ord blir liksom fulla av versaler, och detta dessutom helt utan skiljetecken, skitjobbigt! Är det fler som ser detta eller är det min stackars dator som är sjuk kanske? :hihi

Bortsett från detta vågar jag knappt kommentera den hårresande historien och vad som ledde fram till den. Med den lilla information som kommit fram skulle en polisanmälan vara på sin plats, misstanke om brott skulle kunna finnas på mer lösa grunder än såhär :rolleyes:

Mitt råd är: Har du rent mjöl i påsen så anmäl dig själv och när förundersökningen (eller om det går till åtal så får du ju en dom = ännu bättre)är klar så har du på pränt att du är oskyldig, eller? Nu utreder väl FB om det misstänks försäkringsbedrägeri men de måste ju vara sakliga så det borde inte vara några problem?? :confused:

Räkna med att FB inte nöjer sig med detta, om de misstänker bedrägeri lär utredningen fortsätta tills de har bra på fötterna. Taskigt läge om allt är pga att du har problem med att formulera dig i skrift på ett tydligt och genomtänkt sätt, isåfall tycker jag lite synd om dig. Lycka till :tummenupp

Jo grejen är den att utifrån den aspekten så ÄR det så. Sedan är det väl kanske som de säger, lite korkat att fråga om råd på en sådan här sidan, då det verkar vara betydligt fler som väljer det OSÄKRA före det SÄKRA.
Jag skriver vidare med versaler när det är ngt viktigt, utryckande.

Det kan

zykl0n skrev:
Vi diskuterar ämnet som du tog upp i detta diskussionsforum, då får du räkna med att få höra olika synpunkter och åsikter.

Att gå ut på ett forum för mc entusiaster som lider hårt av höga försäkringspremier var som sagt ingen bra ide.
Det finns nog mängder av de tiotusen registrerade användarna som gärna tipsar försäkringsbolagen när någon försöker fuska med deras pengar.
Men det är inte säkert att det var fallet här.
Jag har tidigare varnat för att i alla fall två stora bolag byggt upp utredningsavdelningar som ska sätta åt skenförsäkrare och andra fuskare.
De letar efter höstrån att börja utreda men i ditt fall fanns det ju en hel höstack med konstiga tillfälligheter.

Vad jag minns var vi många ”rakryggade” som ifrågasatte dig direkt i din tråd.
Håll med om att det var många konstiga omständigheter.
Nyköp mc som veckan efter fick växellådsproblem.
Ytterligare en vecka senare blev den stulen och dagen efter började du leta efter en ny mc.
Sedan dök frågan efter ett förfalskat larmintyg för att komma undan med en lägre självrisk.

Att bevisa att du talar sanning kan väll inte vara helt omöjligt.
Visa tex försäkringsbolaget din gamla motor med trasig växellåda och kvittot på den nya du köpte.
Vilket märke var det på larmdosan som inte var inkopplad innan du bytte motor.
Det kan aldrig vara omöjligt att bevisa sin oskuld och man har rent mjöl i påsen.

Verkar väldigt konstigt, MEN ska man i de fallen som det VERKAR konstigt behöva misstänka något brott?! OM jag ska vara ärlig, så borde väl Du kanske inse att OM det vore något brott bakom, så skulle jag ju INTE gå ut med såhär offentligt. MEN nu när de fick tips, så satte de ju speciella utredare och så. Så indirekt kan man säga att JAG nu får betala för att NI ANDRA inte har högre premier, men MINA PENGAR. Är det så rätt då!? jag har väl förtusan en försäkring för att kunna använda då det behövs. Det handlar inte om pengar i fråga, har väl så ja klarar mig, MEN det är en princip. Varför anmäla och skit, när man inte har bättre belägg?! Fråga istället för att anta och ifrågasätt utan att ha en negativ utgångspunkt. OM du hade känt mig, eller ngn annan som läser detta, så tror jag personligen att du skulle ha ångest för anklagelserna ni har gett och vidare verkligen insett mitt öde.

Att någon här inne på sporthoj har anmält dig till FB tycker jag är skit. Jävla idiot som anmäler dig utan att veta. Vet själv hur det är att bli blåst.

Häng dom högt , MVH

EDIT : skrev om lite.

Last edited:
Sharadkingboy skrev:
Verkar väldigt konstigt, MEN ska man i de fallen som det VERKAR konstigt behöva misstänka något brott?! OM jag ska vara ärlig, så borde väl Du kanske inse att OM det vore något brott bakom, så skulle jag ju INTE gå ut med såhär offentligt. MEN nu när de fick tips, så satte de ju speciella utredare och så. Så indirekt kan man säga att JAG nu får betala för att NI ANDRA inte har högre premier, men MINA PENGAR. Är det så rätt då!? jag har väl förtusan en försäkring för att kunna använda då det behövs. Det handlar inte om pengar i fråga, har väl så ja klarar mig, MEN det är en princip. Varför anmäla och skit, när man inte har bättre belägg?! Fråga istället för att anta och ifrågasätt utan att ha en negativ utgångspunkt. OM du hade känt mig, eller ngn annan som läser detta, så tror jag personligen att du skulle ha ångest för anklagelserna ni har gett och vidare verkligen insett mitt öde.

Vad är problemet då? Spelar väl ingen roll att FB beslutat att utreda ditt ärende. Om du nu är så oskyldig som du påstår bör ju utredningen visa just detta, eller?? :confused:

Gixxer-Anders skrev:
Vad är problemet då? Spelar väl ingen roll att FB beslutat att utreda ditt ärende. Om du nu är så oskyldig som du påstår bör ju utredningen <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=visa&v=56">visa</a> just detta, eller?? :confused:

Dom är förmodligen så jävla trötta på olika försärkrings-bedrägerier som går ut över försäkrings premierna och dom antog väl att det var ett försäkringsbedrägeri. Dåligt som fan iallafall.

Sharadkingboy skrev:
Det handlar inte om pengar i fråga, har väl så ja klarar mig, MEN det är en princip. Varför anmäla och skit, när man inte har bättre belägg?! Fråga istället för att anta och ifrågasätt utan att ha en negativ utgångspunkt. OM du hade känt mig, eller ngn annan som läser detta, så tror jag personligen att du skulle ha ångest för anklagelserna ni har gett och vidare verkligen insett mitt öde.

Blev så nyfiken att jag läste trådarna.

Du har gett ut ditt regnummer (namn & ort också iofs). Världen är full av rötägg och alla borde ha civilkurage och anmäla mer rötägg.

Av det som skrivits i tidigare trådar måste jag säga att jag inte är förvånad att någon eller flera anmält, kanske lite taskigt utan att fråga men jag vet ej hur diskussionen gick i tråden där du "slutade svara". Det finns dessutom massor av folk som läser här men inte är registrerade. Ingen känner dig här och än mindre har man koll på om du är en "schysst kille" eller inte - klantigt gjort helt enkelt.

Sluta självömka och stå på dig mot fb om du är oskyldig vi har ju en civilrättslig väg som väl är står över fb's utredare och du har väl rättsskydd i din hemförsäkring? Vad har du gjort dig skyldig till enligt fb? Att du planerat att förfalska larmintyget eller :confused:

Av det du tidigare skrivit finns ju skäl att misstänka att det skulle vara bedrägeri också. :7peta

Men jisses. Hur svårt kan det vara? Är du oskyldig och det gäller 35', stäm försäkringsbolaget.

Ps - capslockssjukan får dina inlägg att se rätt lustiga ut, inget annat. Som någon som anser sig vinna debatter för att de vrålar högst, typ.

Jag blev åxå nyfiken på denna tråd och kan bara säga att de ser ut som en misstänkt bedrägeri, men har du alla korten på bordet så ska de ju inte vara nå problem med fb. Å hoppas de löser sig för dej.

Surt och Tråkigt att du inte får stålar från FB.
Kan vara värt nämna att Polisen och FB snubbar surfar in här rätt ofta. Vad jag hört.

Kawa tina

Sharadkingboy skrev:
Så vart kom du in på detta?! Antagande och Förtal är det INTE, dessutom så har jag inte heller namngivet något, vilket krävs för det ska vara förtal.
Vidare så har jag fått reda från försäkringsutredaren att det var ngn från SH som hade gjort det och jag utgår från det är sant, alltså fakta, så vad ska jag göra då!??!

Jag har lika stor rätt som någon annan att delta i ett öppet fora. Att mina åsikter inte passar dig, kan jag bara se som ditt problem. :7peta

Jag tycker att det känns olustigt att du påstår att någon på SH "angivit" dig. Det får bara alla att titta snett på alla. Genom att inte namnge någon gör ju att alla är misstänkta, eller hur?

Dessutom har jag svårt att tro på din utredare. Jag tror inte att någon ringt och sagt att "hej, jag är reggad på SH och jag skulle vilja berätta att bla bla bla bla..."

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey