En stilla undran...

Språket behöver ju inte ha nånting med intelligens/visdom att göra.

En sak jag undrar över är varför dom inte använder sina jedi mind tricks oftare. Dom kan ju uppenbarligen lyfta och kasta vad som helst, oavsett vikt och storlek. Varför fäktas dom som dårar och nästan dö hela tiden när dom istället bara kan lyfta upp motståndaren kasta honom utför en klippa?

En annan sak: Varför var dom tvungna att göra Darth Vader till en robot efter att han ramlade i lavan? Dom hade ju uppenbarligen teknologin att bygga robothänder som såg ut precis som mänskliga. Då borde dom väl ha kunnat återskapa hela han precis som han var innan istället för att göra honom till en flåsande maskin.

May the force be.......
yoda-dog.jpg

Den där Padme måste ju för övrigt vara utrustad som en giraff med tanke på att hon lyckades trycka ut ett tvillingpar på två minuter.

"Här är en." "Luke, *flämt*, luke." *ROOAARR* "Och här är nästa" "Leia...leia."

Det är klart att han pratar konstigt, han har ju en hand uppkörd i röven så långt att handen styr hans mun! Det är därför han ser lite... sammanbiten ut.

yoda_in_swamp.jpg

Jag känner mig filosofisk idag, så nu kom jag på en till sak: När Obi-Wan skickar iväg Luke till Yoda, så säger han att Yoda är Jedimästaren som tränade honom. Det stämmer ju inte. Det är ju han som Liam Neeson spelar i The Phantom Menace som tränar Obi-Wan.

Det börjar bli mer och mer uppenbart att den där George är full av skit. Först misslyckas han med att berätta sina egna historier och sen våldtar han Indiana Jones. Han borde ha tappat rättigheterna till alla sina tidigare verk när 80-talet tog slut.

Det är klart att han pratar konstigt, han har ju en hand uppkörd i röven så långt att handen styr hans mun! Det är därför han ser lite... sammanbiten ut.

Aha en hand i röven han har !

En sak jag undrar över är varför dom inte använder sina jedi mind tricks oftare. Dom kan ju uppenbarligen lyfta och kasta vad som helst, oavsett vikt och storlek. Varför fäktas dom som dårar och nästan dö hela tiden när dom istället bara kan lyfta upp motståndaren kasta honom utför en klippa?

mjaa, det är uppenbart att du inte är en jedi, käre mc-broder. en jedi vet när KRAFTEN ska användas, respektive inte användas. missbruk av KRAFTEN går bortom att vara förlorad 'to the dark side':
[YOUTUBE-ID]t3dI-ghYimg[/YOUTUBE-ID]

...eller så kan du kolla länken:

http://starwars.wikia.com/wiki/The_Force

scrolla ned till 'Force abilities' och läs slutet:

'Manipulating the Force is not without risks, however. When a person uses the Force beyond their body's ability to sustain it, the individual could suffer physical damage, accelerated aging, or in the most extreme case, certain death by burning their own body cells from the inside out. Luke Skywalker, Jacen Solo, Palpatine, and Dorsk 81 are prime examples of excessive Force usage and the consequences.'

Last edited:
mjaa, det är uppenbart att du inte är en jedi, käre mc-broder. en jedi vet när KRAFTEN ska användas, respektive inte användas. missbruk av KRAFTEN går bortom att vara förlorad 'to the dark side':

Det tänkte jag faktiskt inte på. Den mörka sidan är enkel och frestande. Det är sannerligen lätt att falla över utan att man själv märker det.

Det tänkte jag faktiskt inte på. Den mörka sidan är enkel och frestande. Det är sannerligen lätt att falla över utan att man själv märker det.

mm joo, du anar inte hur KRAFTEN kan påverka folk, ibland gör den sig påmind i de enklaste av sammanhang...
[YOUTUBE-ID]dy4POAN9_EE&feature=related[/YOUTUBE-ID]

...och ibland är det jobbigt att vara 'on the dark side of the force'...
[YOUTUBE-ID]hp69rg6Hdlo[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Jag hade tjört på dark side utan att tveka. Då hade man kunnat impa på cheyer med kraften och sen även fått ligga. jeddorna får väl inte ligga va?

Jag hade tjört på dark side utan att tveka. Då hade man kunnat impa på cheyer med kraften och sen även fått ligga. jeddorna får väl inte ligga va?

Nix, dom inte får, och om ligga ändå dom gör så åt the dark side det går.

Sen undrar jag: dom har ju alla möjliga balla vapen, laserpickor och ljussvärd och "walkers" och grejer, men likförbannat tillämpar dom nån 1. världskrigstaktik. Vad är finessen med det?

jag som är vis som få har naturligtsvis svaret på den delikata frågan,

har kör med Rinkebysvenska så klart, eller hur, bara åk ut till Rinkeby o kolla området, ser ju ut som 40 miljoner år gammal rymdkrater!! :)

Det är väl inte så jävla konstigt, även Yoda har begränsat utrymme i skallen, därför har han inte parkerat grammatikkunskaperna i skallen.

Samma som Sherlock Holmes, han visste inte att jorden snurrade runt solen, och han ville inte veta. Det tog onödig plats.

Sen undrar jag: dom har ju alla möjliga balla vapen, laserpickor och ljussvärd och "walkers" och grejer, men likförbannat tillämpar dom nån 1. världskrigstaktik. Vad är finessen med det?

precis.

en sådan avancerad civilisation bör ha uppfunnit tex tidsmaskinen.

då kan det bara gå på ett sätt:
[YOUTUBE-ID]P5i5oJcccHE[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion