En sen ERF rapport ifrån Åsen 24/7

Exakt vilka regler skulle ha ändrats? Serieanmälan har aldrig i någon klass gällt som ersättning för kval. Större delen av anmälningsavgiften återbetalades ju även om jag tycker det var väl dyrt med 600-800:- för 20 min kval.
Varför skulle man i ERF kunna betala sig till en start när det inte går nån annanstans.
Menas det att reglerna ändrades till att anmälan gällde fler team än först sagda 40 så kan jag iof hålla med. Då skulle det varit stopp efter de första 40 betalande.
Ljudnivån stod ju i reglementet även om jag endast sett 95 dB och missat klausulen om orginalsystem (nu föll det på båda iof).

GSXR1100R skrev:
Team the båtten is nådd, EMR network hade satsat alla sina stålar på en ny räcer, med en GSXR750R -00 så skulle det bli en lätt match att vinna bottenstriden.

/Micke

Jag gillar satsningen i alla fall. Klart ni e med på anderstorp!!!

:kiss

Gulsnabbtrajja skrev:
Exakt vilka regler skulle ha ändrats? Serieanmälan har aldrig i någon klass gällt som ersättning för kval. Större delen av anmälningsavgiften återbetalades ju även om jag tycker det var väl dyrt med 600-800:- för 20 min kval.
Varför skulle man i ERF kunna betala sig till en start när det inte går nån annanstans.
Menas det att reglerna ändrades till att anmälan gällde fler team än först sagda 40 så kan jag iof hålla med. Då skulle det varit stopp efter de första 40 betalande.
Ljudnivån stod ju i reglementet även om jag endast sett 95 dB och missat klausulen om orginalsystem (nu föll det på båda iof).
Reglementet för ERF baseras på internationella VM-reglerna. I VM är du garanterad start i rejset om du är anmäld till hela serien och betalat dina avgifter. Det skulle varit kval om resterande platser utöver de som var serieanmälda, inte om alla platser. Problemet är delvis en stor del av de serieanmälda som inte betalade i tid, men även arrangören som lovat ett stort antal team att de garanterat skulle få köra rejset, för att sedan ändra detta.

Nr:18 skrev:
Reglementet för ERF baseras på internationella VM-reglerna. I VM är du garanterad start i rejset om du är anmäld till hela serien och betalat dina avgifter. Det skulle varit kval om resterande platser utöver de som var serieanmälda, inte om alla platser. Problemet är delvis en stor del av de serieanmälda som inte betalade i tid, men även arrangören som lovat ett stort antal team att de garanterat skulle få köra rejset, för att sedan ändra detta.
Exakt vår mening, dessutom så fick jag muntligt löfte av Tony att vi va garanterade att få tävla, detta luktar mygel och fusk.

Eftersom ett lag glömt bort att anmäla/betala i tid så fick dom KMF till att ändra på reglerna och släppa in 40 lag till, inte så snyggt av dom.

Gulsnabbtrajja skrev:
Jag tycker nog förkortningen ERF svarar på de flesta frågorna.

Bifogat

• 2004_0725_035833AA.JPG
    2004_0725_035833AA.JPG
    68 KB · Visningar: 35
  • 2004_0725_052140AA.JPG
    2004_0725_052140AA.JPG
    70.6 KB · Visningar: 41
Nr:18 skrev:
Reglementet för ERF baseras på internationella VM-reglerna. I VM är du garanterad start i rejset om du är anmäld till hela serien och betalat dina avgifter. Det skulle varit kval om resterande platser utöver de som var serieanmälda, inte om alla platser.
Did not know that. Om det nu är så det är sagt så förstår jag alla som är förbannade och håller nog med om att platserna skulle vart begränsade till max 40 och det skulle då varit de snabbast betalande serieanmälda och sedan kval om resterande platser.
Men iom att det så vitt jag förstår inte är nån serieanmälningsavgift är det väl bara att serieanmäla sig nästa år även om man bara tänkt köra ett lopp? Då ska man alltså vara garanterad start om man betalar loppet i tid?

oscar skrev:
Han körde en liten stund och sen låg han som en drogad blåval i depån och pep över hur ont han hade överallt!
När Mumlan efter en timme i depån äntligen fått av sig Hindenburgkostymen så kom Skålman in med bensinsvidande pung, du skulle ha sett Mumlans min :hihi

Gulsnabbtrajja skrev:
Did not know that. Om det nu är så det är sagt så förstår jag alla som är förbannade och håller nog med om att platserna skulle vart begränsade till max 40 och det skulle då varit de snabbast betalande serieanmälda och sedan kval om resterande platser.
Men iom att det så vitt jag förstår inte är nån serieanmälningsavgift är det väl bara att serieanmäla sig nästa år även om man bara tänkt köra ett lopp? Då ska man alltså vara garanterad start om man betalar loppet i tid?

Jodå, en serianmälningsavgift är det... 800 SEK som ger dig en dyr annonsplats på www.erf.nu :)

Det irriterande med ERF:et i Karlskoga är väl inte huruvida det var kval eller inte, utan att kvalet infördes 1 vecka efter att anmälningstiden gått ut. Så alla som hade anmält sig i tid och var garanterade en raceplats, befann sig plötsligt i situationen att de var tvugna att kvala in. Ville de köra med två kvalgrupper så borde de infört det i inbjudan och inte en vecka efter att anmälningstiden gått ut.

Att sedan ryktet gör gällandes att det blev så då ett stort känt team inte hade anmält sig i tid gör ju inte stämningen bättre.

valmers skrev:
Aldrig. Men kval var det nog aldrig riktigt meningen att det skulle vara.
Ingen träning alls, 20 minuters kvaltid skall avgöra vilka team som får köra ett långlopp, man vinner inget ERF på ett enda snabbt varv :kocko

Vi kunde ha gjort en Mumlan [tm] och hyrt in en A-förare till kvalet, men vår stolthet va större än Mumlans.

sepahewe skrev:
Att sedan ryktet gör gällandes att det blev så då ett stort känt team inte hade anmält sig i tid gör ju inte stämningen bättre.
www.lekstuga.nu :mad:

*/ ?>
Back