En sen ERF rapport ifrån Åsen 24/7

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Team the båtten is nådd, EMR network hade satsat alla sina stålar på en ny räcer, med en GSXR750R -00 så skulle det bli en lätt match att vinna bottenstriden.

Med muntligt löfte ifrån Tony på KMF så hade vi säkrat en startplats, konstigt nog så ändrades detta i sista sekund och plötsligt skulle man kvala för att få köra, att BIKE privathyrde hela banan kan betraktas som fusk och inget annat.

Vi trodde att ERF va till för dom som INTE kör VM och liknande tävlingar, tråkigt nog så har dom stora teamen lekstuga i ERF på vår bekostnad.

04.00 på morgonen så anländer vår kvalpilot till Åsen, gissa om vi hatar Transiter, 3-4 timmars sömn och sen är vår stålman utvilad (not).

Vi lottas till kvalgrupp 1 och Metallgutten styr ut mot pitlane för att visa vad han kan, efter några försiktiga varv (han har ju aldrig kört på Åsen) så lägger han 1.17 tider, dock räcker inte detta eftersom 1.14 är kvalgränsen, sista varvet så gör Metallis en do or die...

Han klockades på 1.05 i den kurva som han blev pilot och jordfräs på samma gång, dock klarade sig både Metallis & Biken ganska bra, givetvis så hurrade hela teamet när skamkärran rullade in i depån.

Vi laddar om inför A-torp med förhoppning att slippa kvaltrams och lekstuga för VM förare med superbudget.

/Micke

Jag vill påpeka att kontraktet med EMR måste omförhandlas. Kontraktet för Gelleråsen gällde endast den ERF-tävlingen. EMR kräver betydligt mer förmåner för fortsatt samarbete. Money for nothing and chicks for free, typ.

valmers skrev:
Jag vill påpeka att kontraktet med EMR måste omförhandlas. Kontraktet för Gelleråsen gällde endast den ERF-tävlingen. EMR kräver betydligt mer förmåner för fortsatt samarbete. Money for nothing and chicks for free, typ.
Plats i sunkig stuga med ljummen folkbira, är du intresserad.

Håller med om att ändrade förhållanden inte är trevligt :mad:

Mycket gnäll om ljudnivå, kval osv, kul att tävlingsledningen inte föll för trycket att låta snabba team bryta mot tilläggsreglerna. Synd bara att så många team verkat tappa sugen för ERF efter detta rejs...

Nr:18 skrev:

Mycket gnäll om ljudnivå, kval osv, kul att tävlingsledningen inte föll för trycket att låta snabba team bryta mot tilläggsreglerna. Synd bara att så många team verkat tappa sugen för ERF efter detta rejs...
Dom biter sig själva i foten med sådana här grejer, KMF gör kontraktsbrott mot oss, vi betalade för att få köra i 4 timmar och inte i 19 minuter :mad:

Sickna gnällkukar det där teamet verkar vara. Kör snabbare så får ni vara med och leka, jag vet hur det är.

Relger är regler, patetiskt att höra RR-förare med hundra års erfarenhet gnälla om solklara regler som finns på pränt i reglementet.

Vilka feta förmåner ska du erbjuda dina A-förare denna gång? :hihi

Man kan inte alltid komma på pallen tjockis... :näsblod

Är det inte så att det just är denna deltävlingen som är väldigt poppis!?

Goodstuff skrev:
Sickna gnällkukar det där teamet verkar vara. Kör snabbare så får ni vara med och leka, jag vet hur det är.
Du tycker altså att det är ok att ändra på reglerna bara för att Bike och andra lyxteam ska ha lekstuga i ERF

Goodstuff skrev:
Vi gnäller inte, vi blev utkvalade, inget att säga om. Gammelfarfar har ingen talan, lyssna inte på honom. EMR för teamets talan.

Fast visst kan man undra hur ERF-reglerna kan ändras så plötsligt?

Goodstuff skrev:
Babianröv

Bifogat

• 2004_0728_062814AA.JPG
    2004_0728_062814AA.JPG
    74.4 KB · Visningar: 87
oscar skrev:
Man kan inte alltid komma på pallen tjockis... :näsblod

Är det inte så att det just är denna deltävlingen som är väldigt poppis!?
Eller är det så att detta är ett förklätt träningsläger inför SO? :rolleyes:

Hur många varv var det vi slog er med? :banana

valmers skrev:
Relger är regler, patetiskt att höra RR-förare med hundra års erfarenhet gnälla om solklara regler som finns på pränt i reglementet.

Vilka feta förmåner ska du erbjuda dina A-förare denna gång? :hihi
Jag har ett så bra team så mina förare behöver inga mutor för att köra :arsele

Eller är det så att detta är ett förklätt träningsläger inför SO? :rolleyes:

Hur många varv var det vi slog er med? :banana
Om du hade haft lite stake så skulle du ha kört kvalet, det är väl din hoj din stormyglare :mad:

Med 2 inhyrda A-förare kan man va stor i käften va :4skrika

GSXR1100R skrev:
Om du hade haft lite stake så skulle du ha kört kvalet, det är väl din hoj din stormyglare :mad:

Med 2 inhyrda A-förare kan man va stor i käften va :4skrika
Hade det handlat om stake skulle ni delat erat kval på 3 förare/ägare :arsele

*/ ?>
Back