En riktig FIREBLADE

Jochen

Medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
FireBlade 929
Jaha, då var mc-säsongen över för i år :(

Den 13:e juni var jag och kompisen på väg hem från Kungshamn, i en högersväng tappar jag fästet (olja, grus?) och glider in på fel körbana där jag frontalkrockar med en bil. Jag kastas över bilen, gör en luftfärd, glider en bit på asfalten för att slutligen fastna i ett vägräcke.

Med tanke på hur det kunde ha gått får jag nog säga att jag kom väldigt lindrigt undan. Jag klarade nacke, rygg och huvud helt från skador. Jag bröt båda benen, vänsterarmen fick sig en törn med minskad rörlighet, som resultat. Men det ska ordna upp sig med tiden. Jag hade turen att klara lårbenen, det enda jag fick var två jack i ljumskarna.
Mina ben får jag redan lov att belasta fullt ut eftersom läkarna satte in märgspikar i titan :tummenupp
Jag kan inte annat än :Bugar för den svenska sjukvården.

Föraren i bilen klarade sig utan större fysiska skador, dock så dras han ju självklart med psykiska besvär... :(

Hojen blev totalskrot, till råga på allt började den även att brinna. På bilden kan ni således se en rktig FIREBLADE :brinnerup

/Jocke

Bifogat

• fireblade.JPG
    fireblade.JPG
    124.8 KB · Visningar: 940
Å fy faen vilken tur du måste haft i oturen alltså :tummenupp

Hojar går att ersätta även om det är surt, den ser ut att inte må så bra :3freak

Ouch! Under avdelningen "det som är värt att göras alls är värt att göras väl"?

Lycka till med rehaben!

Man får försöka se allt från den ljusa sidan. Du får vara glad att det inte hända något värre. :)

Krya på dig.

Fan, du får tänka på att det kunde gått värre. Hoppas du är på benen fullt ut snart.
Hur sa du att bilföraren klarade sig, är han skakis ännu?

Var hojen helf.? Eller blir det till att sälja hojen i delar? Bakdäcket ser ut att ha lite mönster kvar.

man kan säga det så här, du hade marginalen på din sida, du kunde vart död, men du kllarade dig och det är vi glada för.

Krya på dig. Skall du fortsätta köra hoj?

ujujuj, bra att du klarade dig utan allvarliga skador, hojen försäkrad?

Shit my god är det där en HOJ:skrämd Verkligen tur att du klarde dig, Krya nu på dig.

Alex..

Tack för alla uppmuntrande inlägg! :)

Bilföraren klarade sig rätt så bra fysiskt, fick lite ont i bröstet efter bältessträckaren och lite ont i nosen efter airbagen. Men han var rätt så skakis. Vi har pratats vid ett par gången och nästa vecka ska vi träffas och gemensamt åka ut till olycksplatsen och försöka gå igenom vad, som hände.

Hojen var tyvärr bara halvförsäkrad så min första tanke var att sälja den i delar, detta var innan jag hade sett resterna av den. :va Efter att jag varit framme och inspekterat den insåg jag att det inte gick att återvinna en enda skruv på den, värmen från branden har varit fruktansvärt elak. :brinnerup Men i nuläget så spelar det faktiskt inte så stor roll med pengarna, jag är bara jäkligt glad att fortfarande vara med i matchen. :banana

Jag kommer att köra mc igen, men det blir ingen mer sporthoj. Jag kommer nog att köpa någon offroadhistoria tänker jag. Men det blir till nästa säsong, först blir det att amortera av bladen..... :rolleyes:

/Jocke

Fyll i ett skadeformulär på vägverkets hemsida! Var det på grund av något de gjort på vägen så finns chans för ersättning. värt ett försök iallafall, du kan ju inte få mer än ett nej.
Krya på dig! :tummenupp

eller sälj skrotet till mej, ser dock ut som årsmodellen inte är rätt.

Gott att höra att du kom undan med livet i behåll. Även om du fick dig en och annan törn på kuppen.
Skrämmande att se bilderna på det lilla som finns kvar av hojen.

Krya på dig... :)

Fyfan, tråkigt me cykeln.
Men finns nya att köpa, dock svårare att få tag på ett nytt liv eller en kropp.

Bromsskivan ser okej ut iallafall! Skämt åsido, tur att du klarade dig och krya på sig!

Vicken jävla smäll! Var glad att du klarade dig, köp en trisslott! :tummenupp

Du skall vara välldigt glad att det gick så bra som det gjorde! Skönt att höra om en historia som slutar bra för en gångs skull :)

!

Ser riktigt otäckt ut!
Men som alla innan har sagt så tycker jag det var tur att du klarade dig så pass bra som du gjorde, kollar man på hojen så har man svårt o tro att nån skulle ha överlevt!
Krya på dig, hoppas de går bra med rehabiliteringen! :tummenupp
//D

Då va det som ja trodde, Din hoj som låg på en Lastpall vid bike,, Krya på dig nu jocke,, Hör av dig om du vill ut,, så kan ja dra dig bakom R6an el så fixar vi sidovagn av den med lite spännband,,, Ta det lugnt o läk,, Får ta lite bira på Fallensdar o tjöta,,, Gött att du Lever!!! :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon