En rapportjävel till!

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Vaknade 05:00, lika bra att åka ner till garaget å lasta skådan, rullade in i en helt tyst depå redan kvart i sju!

Sen hände inte mycket, förän Oscar vaknade å levererade hela sex pavor grappa som Bingo köpt åt mig i Italien :)

Första kvalet gick sisådär, jag tyckte jag kört som ett svin på dom två fria varv jag fick mellan gulflaggorna, men det var inte bättre än en 57-tid. såg av tiderna att dömma att det gällde att spotta ordentligt i nävarna till andra kvalet så jag inte skulle halka ner alltför mycket. Många tätt bakom å långt till nästa gubbe framför..

Efter lite samråd med diverse mer eller mindre omdömmeslösa personer jag olyckligen råkar känna :tomten så jackades bakänden upp en liten bit till, dags för kval två!

Kom in efter 10 minuter och hade då en sjätte-sjundeplats, tid 55,9 nytt personbästa! vilade mig i form en aning å stack ut igen med 8-9 minuter kvar, resultatet blev en putsning till 55,7 samt en sammanlagd åttonde startruta, andra led!

racet var egentligen ganska händelselöst, var troligen skittrist att se på som åskådare.. men här kommer det: Kom iväg halvbra, kopplingen högg som vanligt så jag fick göra omtag men tog ändå två placeringar in i första böj, (jag hade siktat på swedie som stod sist i första led, alldeles framför mig). Så fortsatte det bra länge: Swedie på fjärdeplats, Rasmus Nordqwist å så jag, avståndet fram till Rasmus blev dock lite större med varven. När varvningarna kom så blev jag hindrad av den första men det jämnade ut sig till den andra. Jag var aldrig tillräckligt nära för att hota ända.. På näst sista varvet kom Nicke, (nickes.nu) å blåste om som skjuten ur en kanonkula ur torparn, fasen vet vart han kom ifrån. Så blev det sen i mål, jag bidde sjua, med putsning av persbästa varv till 55,5. mest nöjd är jag men att Gixxerjonas inte kom om mig, han låg tydligen bakom större delen av racet, men inget jag visste förräns efteråt, å lika bra var väl det kanske..

/B

Jepp det var bra kört, och det såg tom nästan lika bra ut som det lät när du blåste förbi vid start/mål! :tummenupp

Du vet va jag och survalmers har sagt, mindre mängd öl och du är snart en pallpånke.

Bifogat

• 2004_0725_041739AA.JPG
    2004_0725_041739AA.JPG
    67.2 KB · Visningar: 42
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back