En perfekt runda?

Spöar den svenska "präktigast, men bara i mitt eget badrum"-kampanjen med en miljard hästlängder.

Klart bra film... Det är ju så här man måste tänka för att överleva. :tummenupp

Tänk om man kunde få en hel del fler i sverige att tänka så här när de är ute och åkte? Och då menar jag kanske först och främst INTE motorcyklister. Vi åker rätt sällan... KÖR destå oftare!

raceman_peps skrev:
Klart bra film... Det är ju så här man måste tänka för att överleva. :tummenupp

Tänk om man kunde få en hel del fler i sverige att tänka så här när de är ute och åkte? Och då menar jag kanske först och främst INTE motorcyklister. Vi åker rätt sällan... KÖR destå oftare!

Finns IOFS ett problem där "vi" hojåkare skäller/skyller på tex bilister, på att "dom" kör ut framför oss, men å andra sidan är det inte ett helt obekant problem att det är väldigt svårt bedömma avståndet till en 2-hjuling för en bilist, så varför inte ta till sig DET som hojåkare? JAG förväntar mig inte att en bilist ska ställa in sig sig att jag kommer i 180 km/h på en 70-väg, är MITT problem/ansvar anpassa mig i det läget... :7peta

Allvarligt talat, SKA bilister behöva tänka x 2 eller x 3 hastighet på inkommande hojåkare, är väl vårt problem om vi kör så? Finns vissa regler på landsväg, vill man, som tex jag, gå vid sidan om dom reglerna, får man vara medveten om vissa problem... :rolleyes: tänka till i vissa sitiuationer... Är ju enbart ditt/mitt problem då man ligger i sjukhussängen med bruten nacke..

I övrigt, så tycker JAG att det är en helt underbar film.. full av "varningsskyltar", skyltar som vi inte kommer få se fysiskt, men "skyltar" som borde poppa upp innanför hjälmen på oss alla utan att dom finns där fysiskt...

/B

Sett förr,lite små kul film..

Får väl en att tänka till lite(i två minuter).

Tror knappast den påverkar hur någon kör...

benkar skrev:
Finns IOFS ett problem där "vi" hojåkare skäller/skyller på tex bilister, på att "dom" kör ut framför oss, men å andra sidan är det inte ett helt obekant problem att det är väldigt svårt bedömma avståndet till en 2-hjuling för en bilist, så varför inte ta till sig DET som hojåkare? JAG förväntar mig inte att en bilist ska ställa in sig sig att jag kommer i 180 km/h på en 70-väg, är MITT problem/ansvar anpassa mig i det läget... :7peta

Allvarligt talat, SKA bilister behöva tänka x 2 eller x 3 hastighet på inkommande hojåkare, är väl vårt problem om vi kör så? Finns vissa regler på landsväg, vill man, som tex jag, gå vid sidan om dom reglerna, får man vara medveten om vissa problem... :rolleyes: tänka till i vissa sitiuationer... Är ju enbart ditt/mitt problem då man ligger i sjukhussängen med bruten nacke..

I övrigt, så tycker JAG att det är en helt underbar film.. full av "varningsskyltar", skyltar som vi inte kommer få se fysiskt, men "skyltar" som borde poppa upp innanför hjälmen på oss alla utan att dom finns där fysiskt...

/B

Håller med till 100%. Jag har väldigt svårt att se bilister skulle vara så otroligt dåliga på att hålla uppsikt som en del vill göra gällande. Faktum är att man på MC syns väldigt dåligt och när jag gör tokomkörningar eller kör för fort så har jag som benkar säger ingen rätt att kräva att bilisten ska hinna uppmärksamma mig. Jäkligt bra film för övrigt, har dock sett den förut.

Dock måste jag säga att en hel del av de situationer som tas upp i filmen går att förutse och undvikai verkliga livet på ett ganska enkelt sätt utan att man för den skulle ligger o fiskör. Kanske det som är tanken med filmen iofs... öhhh...

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back