En ny snubbe :D

Azap

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2011
Ort
kungsbacka
Hoj
Har ingen
Hejsan! Jag är en 14 årig kille som är väldigt intresserad av hojar :D jag har tänkt att skaffa en Honda CBR 125r men är inte säker, e de ngn som har några tankar om CBR:an? Den e inte så dyr så ja e ganska säker :tungan Är de ngn som vet nån sida där man kan träni inför teoriprovet? Det är kanske lite tidigt, men det e bra att börja i tid :D

Vi ses nog fler gånger här på forumet :D

//Azap
 
välkommen välkommen :tummenupp
köp CBR billig att äga!
lät körd!

körde ban med min cbr 09 i går gick grymt bra i svängarna :)
ska med ta kortet i år ;) ;) ;)
 
96a?

Välkommen, strunt i att välj hoj nu och lär dig om motorcyklar här ist för på moppenet lr liknande,
Och teoriprovet behöver du inte tänka på en förens du har 3 månader till provet,

2-takt har mer än dubbla effekten (30-34 hästkrafter) och drar 0,5-0,6 l/milen vid eco driving ;)

Men ska du va mr.laglig eller vill ha 4-takt kör på det
 
96a?

Välkommen, strunt i att välj hoj nu och lär dig om motorcyklar här ist för på moppenet lr liknande,
Och teoriprovet behöver du inte tänka på en förens du har 3 månader till provet,

2-takt har mer än dubbla effekten och drar 0,4-0,6 vid eco driving ;)

hur e det med survic på 2t fönderar på att skaffa en :yoparty
 
hur e det med survic på 2t fönderar på att skaffa en :yoparty

kolvbyte var 1000 mil, (beroende på skick)
kolvringsbyte var 500 mil,
fylla på med olja efter någon tankning
Ta isär och kolla cylinder och kolv när du i stort sett har tid eller mellan servicarna, och sen rengöra avgasporten var 100 mil är det inget fel på,
 
Last edited:
redigerade lite för ytterligare information,

ne det är 800 kr per 1000 mil, inte så farligt i mitt tycke

Det är ju förfan gratis!

För att få perspektiv kan du ju kolla vad en storservice på 4t med ventiljustering, kamremmar etc kostar
 
Det är ju förfan gratis!

För att få perspektiv kan du ju kolla vad en storservice på 4t med ventiljustering, kamremmar etc kostar

precis :tummenupp

På en gathoj så finns där ingen service förutom att ta isär och rengöra så ofta man kan,
De e kolv och kolvringar som e de viktigaste och att avgasporten glider lätt,

Sen kan man ju kolla på att porta,köpa avgasrör och ändra sqiushen för o få så bra effekt som möjligt ur det,

Sen e de rengöra förgasarna och utseendet på motorcykeln och allt annat som håller till alla motorcyklar

Sen att SM hojar måste bytas mer på hör inte till för så e de ju alltid,

så att ha 2-takt är nte mer dyrt lr jobbigt än en 4-takt, till alla 125 ägare som klagar
 
precis :tummenupp

På en gathoj så finns där ingen service förutom att ta isär och rengöra så ofta man kan,
De e kolv och kolvringar som e de viktigaste och att avgasporten glider lätt,

Sen kan man ju kolla på att porta,köpa avgasrör och ändra sqiushen för o få så bra effekt som möjligt ur det,

Sen e de rengöra förgasarna och utseendet på motorcykeln och allt annat som håller till alla motorcyklar

Sen att SM hojar måste bytas mer på hör inte till för så e de ju alltid,

så att ha 2-takt är nte mer dyrt lr jobbigt än en 4-takt, till alla 125 ägare som klagar

vad kostar din höj :Bugar
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top