Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller med, men det är ju så jävla korkat att det säkert är sant!stony skrev:Hahahah![]()
Det var nog i särklass det dummaste jag läst!!! kan ju inte vara sanning

Om nu kommunen ska ha betalt för att villaägare tillför vatten i dagvattenbrunnarna som kostar pengar att rena, så borde villaägarna få betalt för det vatten som de tillför eftersom det vattnet sedan säljs tillbaka till villaägarna.......

Pyton skrev:Sannolikt har Aftonbladet fel som vanligt.
Kanske för att sånna som jag som köpte ett färdigt hus inte har haft någon som helst möjlighet att påverka var mitt regnvatten ska ta vägen?Pebl skrev:Företag, hyreshus, bostadrättsföreningar betalar ofta denna avgift, varför skulle villaägarna komma undan?

sandstream skrev:Kanske för att sånna som jag som köpte ett färdigt hus inte har haft någon som helst möjlighet att påverka var mitt regnvatten ska ta vägen?
Okej att jag betalar för det kommunala vattnet, men för det som kommer uppifrån?
Så jävla dumt att man skulle vilja ta ett snack med idioten som kom på det
Snart ska väl vi i villor betala bajsskatt för att vi skiter för ofta![]()
Ja, speciellt när man lägger så mycket pengar på ett hus som sedan kommer alla andra till godo (tänker på momsen, fastighetsskatten osv).Coola Ola skrev:Visst är det hemskt att behöva betala för de kostnader man orsakar samhället?
Pebl skrev:Att kalla det för skatt är ju dock lite felaktigt då det snarare handlar om en avgift, dessutom får det ju en jäkla fart på debattörer på diverse internetforum helt i onödan.
Företag, hyreshus, bostadrättsföreningar betalar ofta denna avgift, varför skulle villaägarna komma undan?
Och det, mina vänner, är inte billigt. Fast det är iofs betydligt billigare än en trekammarbrunn för avloppet. Jag vet, för jag har bådaPebl skrev:...en stenkista i trädgården...

Coola Ola skrev:Visst är det hemskt att behöva betala för de kostnader man orsakar samhället?
Dom betalar ju redan skatt som t ex en i hyresrätt inte betalar.|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |