En miljard hungrar

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Babyn var bra slim :näsblod

2755010224.JPG

Antalet människor i världen som lider av hunger är nu över en miljard. Och det kan bli än värre nästa år då priset på mat väntas stiga.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/en-miljard-hungrar-1.994929

Jobbigt... Tog precis sista skeden med vanilj/hjortron-yogurt med kellogs special-K för att jag tycker inte standard-yogurt och standardflingor är lika gott... :rolleyes:

Varför ser inte mödrarna lika undernärda ut?

Last edited:
När man tänker efter hur många det är som har det skit ska man vara jävligt glad över det man har här.

Jobbigt... Tog precis sista skeden med vanilj/hjortron-yogurt med kellogs special-K för att jag tycker inte standard-yogurt och standardflingor är lika gott... :rolleyes:

Tror du hon hade gillat att få en tugga? :gnissla

När man tänker efter hur många det är som har det skit ska man vara jävligt glad över det man har här.

Kan ju tro att det är bilder från en annan planet....

Last edited:
Tror du hon hade gillat att få en tugga? :gnissla

Kan ju tro att det är bilder från en annan planet....

Den tanken slog mig faktiskt... :död
Undrar hur det sett ut om all världens mat o vatten spritts ut... Alla tjockisar i usa t.ex. skulle ju klara sig bra på 1/10-del av vad dom äter...

Fyfan! :( Bebisar ska vara tjocka och mjuka att krama.

Allvarligt, det hade faktiskt inte kostat mycket att se till att alla får mat. Vart går alla jävla bidragspengar? Jo, man startar kamratklubbar i Kabul och bygger torg i Palestina medan krigsherrar och korrupta u-landspolitiker blir fetare och fetare på pengar på villovägar. För att inte snacka om alla lata utsugare på hemmaplan.

Last edited:
Troligtvis för att bäbisarna dricker bröstmjölk. Mödrarna är nog ändå så pass undernärda att de får problem med produktionen.

Nu gissar jag bara men jag tror jag har rätt.

Ja, så lär det vara... Det första som dunstar i en kvinnas kropp lär ju vara bröstmjölken... Man får hoppas att männen lämnar sin ranson till kvinnorna då...

En morgon låg jag och jobbade som fan för att komma över bakfyllan. Drack isvatten utav helvete, och käkade frallor med gräddost. Då ser jag "fadder"-reklamen. Varit fadder till tre lirare i Bangladesh i ett ganska bra tag nu. Dövar samvetet lite grann i alla fall...

Troligtvis för att bäbisarna dricker bröstmjölk. Mödrarna är nog ändå så pass undernärda att de får problem med produktionen.

Nu gissar jag bara men jag tror jag har rätt.

Du har nog rätt. Iaf vad gäller så små barn. Ibland har jag dock undrat varför lite äldre barn oftast är mer utmärglade än sina föräldrar men det kan vara så att föräldrarna anser att om de är körda så är barnen också garanterat det. Därför ser de till att hålla sig "flytande".

Samma retorik som kompanichefen körde i lumpen varför han fick mer mat än mig som hade kört runt som en dåre på hojen i 25minus hela dagen medan han satt i ett varmt tält och drack kaffe. Han hade minsann ansvar för flera hundra liv så då var det viktigare att han skulle bli mätt. Nu var det iofs fredstid och det stod inga ryssar och lurade bakom närmsta tall så det resonemanget höll lite riktigt där. :rolleyes: Det fick han höra också. Muppjäveln. Offtopic, sorry.

Last edited:
Fy fan vad hemskt!, inget trevligt i de där... Visst vill man hjälpa men är det sen igen klokt!?:va

Personligen stöder jag endast projekt som lär ut familjeplanering/utbildning. Det absolut största miljöproblem som existerar är överbefolkning, samt med det medförande problem. Tänk den dag då alla indier vill ha en egen bil:näsblod, eller alla kineser vill förvara sin mat i kylskåp, då har vi bekymmer med miljön!

Jag vet inte vad man skall tycka, att de ansvariga kanske borde ställas till svars istället för att be om mer akuthjälp? Det finns inget, eller få, länder som är så fattiga att det där är nödvändigt.
Sedan kan man undra om det är önskvärt att alla överlever. Hur ska det då gå med planeten? Alla problem vi har från finanskris till dubbdäck på Hornsgatan till isbjörnsdöd är underordnade en överbefolkad planet.

I naturen överlever endast ett fåtal, av alla djur man ser kommer flertalet vara döda inom ett år.

Det är hemskt. Om man tog den summa pengar vi i västvärlden lägger på mat under en enda vecka, så kunde man ge mat åt tredje världen för ett helt år. Jag vet inte vad ni känner, kära vänner, men jag kan inte låta bli att känna att vi överbetalar för våra matvaror.

Det är en illusion att planeten är överbefolkad, bättre lösningar är allt som behövs.

Säkert, men innan vi har de lösningarna får vi väl anse den överbefolkad?
Naturligtvis vore den itne överbefolkad om resurserna och lösningarna var annorlunda än de är.

Jag förstår inte ditt resonemang, om du för ovanlighetens skull råkar ha något eller om det är one-liners och dn-länkar för hela slanten som vanligt.

Om man tog den summa pengar vi i västvärlden lägger på mat under en enda vecka, så kunde man ge mat åt tredje världen för ett helt år.

Vore väl bättre om de slutade korrumpera bort sina pengar och bygga elfenbenspalats.

Finns det någon demokrati i världen där det råder svält? Eller tror folk att svälten, hungern och massdöden beror på värmen? Det är varmt i Las Vegas också.

Last edited:
Det är hemskt, tyvärr verkar det vara ett race i vem som får flest barn i dessa länder. Om de satsade lite tid på att bygga upp ett samhälle och inte överpopulera så hade det troligen kunnat se bättre ut.

Sedan hatar jag dessa organisationer som "skänker" pengar. Fiffelorganisationer, snarare sekter, likt postkodsmiljonären... Förstatliga bidragandet och se till att ha strikta krav på att pengarna går dit de ska. INGA MELLANHÄNDER, utan vi anställer egna svenska folk som skall vara på plats och fixa själva det som fixas skall.

Skickar man miljarder och åter miljarder till ett land där 5 kr ger mat för hela veckan så blir korruption snarare automatik än något.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D