En månad efter vurpan....Köpa Sv 1000?

robbz

All In
Gick med
30 Aug 2005
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 utt -06
nu har det gått ca: 1 månad sedan olyckan och jag har lagt :kryckor på hyllan :tummenupp Länk

Och jag lider nu dagligen av extrem huvudvärk till och från som sitter i från hjärnskakningen...så d blir en del :ätapiller

men jag tog tag i saken att köra hoj efter en olycka.. ringde en polare med en gsxr 750 -98 ...vi åkte ut & jag satt bakpå till att börja med...det kändes ganska ok ..han körde lungt...till slut tog jag hojen själv på en tur...oj oj oj... alltså jag trodde inte att det skulle kännas som det gjorde...helt stel och skakig kändes det som...körde mycket lugnt ...i kurvorna var man inte alls lika avslappnad längre....allt kändes verkligen konstigt nervös som tusan oxå...hmm...växlade ner och gav på den lite vipps 160blås och jag slog av för det kändes som jag körde i 400km/h :confused: det är väl bara att inse att man blivit en helt annan människa när det gäller hojåkandet nu...känns så nu iaf...:/

Innan olyckan var jag inne på att köpa en nyare gixxer eller en r1 till nästa sommar men som det känns idag så vill jag verkligen inte det...

Men jag vill köpa en nyare hoj som är något sportig men ändå inte lika hetsig som dagens maskiner..(jag vill juh för den sakens skull inte ha en 80 talare som väger 250kg)men det är kanske svårt jag vet inte? ta bara dom nyare 600:a hojarna... dom går väl 7 gånger värre än vad min gixxer 750 från -93 gjorde...

så jag har fått lite tips om att Suzuki Sv 1000 skulle kunna vara en hoj för mig ....tänkte höra med er här på SH om vad ni har att säga om den hojen eller om det är någon annan hoj som kan vara ett lämpligt alternativ...

Har fö övrigt hittat en Blå Sv 1000 -05 för 79.900:- som det ingår ett års helförsäkring till om man köper den innan vintern...är det bra pris?

/R

-=ROBBAN=- skrev:
så jag har fått lite tips om att Suzuki Sv 1000 skulle kunna vara en hoj för mig ....tänkte höra med er här på SH om vad ni har att säga om den hojen eller om det är någon annan hoj som kan vara ett lämpligt alternativ...

Har fö övrigt hittat en Blå Sv 1000 -05 för 79.900:- som det ingår ett års helförsäkring till om man köper den innan vintern...är det bra pris?

/R

Det är ett bra pris :tummenupp. Vet att även www.mc-kompaniet.se har bra priser på ca 75000 för 05:orna, två års garanti.

Sv:n är en mycket lättkörd hoj, kanon på slingriga vägar. Hade en 03, vikt 189/120 hk 05:orna kan vara ngt lättare. Det som skiljer 05 från 03 är att 05:orna har svart ram. Färgerna är blå, silver, röd, gul, svart.

Körställningen är lätt framåtlutad. Relativt billiga att försäkra. Rekommenderar den verkligen speciellt med tanke på vad du har skrivit. Det är ju en V-twin så den är stark på låga varv och sätter du på ett slip on så får du ett gött ljud. Mycket hoj för pengarna :tummenupp Går även bra att köra på bana om du ngn gång skulle vilja det.

Lycka till med hojvalet och krya på dig :krama

Bifogat

• kullen1.jpg
    kullen1.jpg
    59.1 KB · Visningar: 317
Last edited:
-=ROBBAN=- skrev:
nu har det gått ca: 1 månad sedan olyckan och jag har lagt :kryckor på hyllan :tummenupp Länk

Och jag lider nu dagligen av extrem huvudvärk till och från som sitter i från hjärnskakningen...så d blir en del :ätapiller

men jag tog tag i saken att köra hoj efter en olycka.. ringde en polare med en gsxr 750 -98 ...vi åkte ut & jag satt bakpå till att börja med...det kändes ganska ok ..han körde lungt...till slut tog jag hojen själv på en tur...oj oj oj... alltså jag trodde inte att det skulle kännas som det gjorde...helt stel och skakig kändes det som...körde mycket lugnt ...i kurvorna var man inte alls lika avslappnad längre....allt kändes verkligen konstigt nervös som tusan oxå...hmm...växlade ner och gav på den lite vipps 160blås och jag slog av för det kändes som jag körde i 400km/h :confused: det är väl bara att inse att man blivit en helt annan människa när det gäller hojåkandet nu...känns så nu iaf...://R

Jag var med duktigt skakis efter min crash. Hämta hojen hemma hos en polare. Stog bara där & skaka. Fick nästan tvinga mig själv upp på hojen. De var 2 veckor efter & de värkte rätt bra i nyckelbenet ja hade knäckt. Men de gick bra. Efter några mil hade den värsta rädslan släppt. Men de höll bara en vecka sen var all respekt borta igen... Är huvet dumt får plånboken lida. Slog över när ja slanga & skrapa hojen snyggt som fan... Dubbel självrisk andra vurpan under samma år. Så de får bli till att pröjsa själv... :huvet

Ciao

-=ROBBAN=- skrev:

men jag tog tag i saken att köra hoj efter en olycka.. ringde en polare med en gsxr 750 -98 ...vi åkte ut & jag satt bakpå till att börja med...det kändes ganska ok ..han körde lungt...till slut tog jag hojen själv på en tur...oj oj oj... alltså jag trodde inte att det skulle kännas som det gjorde...helt stel och skakig kändes det som...körde mycket lugnt ...i kurvorna var man inte alls lika avslappnad längre....allt kändes verkligen konstigt nervös som tusan oxå...hmm...växlade ner och gav på den lite vipps 160blås och jag slog av för det kändes som jag körde i 400km/h :confused: det är väl bara att inse att man blivit en helt annan människa när det gäller hojåkandet nu...känns så nu iaf...://R

Jag känner oxå igen det.. inte alls konstigt heller.
första ggr jag körde efter min krach va jag inte rädd eller något..
men första ggr jag körde i en stor grupp och jag fick verkligen kämpa för att hinna med för att de inte skulle köra ifrån mig. det gick bra ända tillsa jag mitt i en kurva fick sladd pga grus..
och sen blev jag rädd i kurvorna..
har jobbar bort det mesta men fortfarande när jag kör med nytt folk säger de till mig att jag spänner mig. men jag känner det inte..

något jag måste jobba vidare på..

Men du klarar dig nog bättre än mig. :tummenupp Sv är en bra hoj dessutom..

Första gången jag var ute efter min krash, körde jag som en galning utan skinnställ :död Mycket abstinens som ville ut på samma gång.

-=ROBBAN=- skrev:

/R
Hmmm, inte konstigt att dom slänger den efter dig med försäkring som ingår.. Den kostar dig 40 lock minst att försäkra sen...

Gör annars som många andra...
Tänk hur du är som person..
Vad vill du ha i en hoj:

* Ekonomisk
* Busvänlig
* Lättkörd
* Grym
* Snygg
* Grymt ljud
* Lätt att slanga med/ Göra stoppies
* Billiga delar

Svaret är som så många andra fattat...

Motard!!!

Jag lovar dig att du ångrar inte beslutet.. Dessutom kan du köra den året om... :tummenupp

Maffan skrev:
Hmmm, inte konstigt att dom slänger den efter dig med försäkring som ingår.. Den kostar dig 40 lock minst att försäkra sen...

Vad vill du ha i en hoj:

* Ekonomisk
* Busvänlig
* Lättkörd
* Grym
* Snygg
* Grymt ljud
* Billiga delar

Motard!!!

Jag lovar dig att du ångrar inte beslutet.. Dessutom kan du köra den året om... :tummenupp

Kan bara hålla med!!! :tummenupp :hihi

Efter mitt brytna ben så så körde jga efter 3 veckor! Då kändes det äckligt i kurvorna
och det gjorde fortfarande ont i ben och fot! För ett par veckor sedan så körde
jag en hel dag och försökte rycka upp den på alla växlar jag kunde hitta : )

Rasorblade skrev:
mc-kompaniet säljer den för 77.900:-, men utan försäkring....

Det lät juh grymt billigt d, då är den dessutom svart oxå.. :tummenupp

thanx for the tip..

/R

Såg även denna som var enligt mig grym....Limited Edition...

sv1000sz.jpg

/R

Maffan skrev:

Vad vill du ha i en hoj:

* Ekonomisk
* Busvänlig
* Lättkörd
* Grym
* Snygg
* Grymt ljud
* Billiga delar

Motard!!!

Jag betvivlar dig inte ...men jag är inte riktigt ute efter den kategotin....kanske nån gång i framtiden..

Jag har fått för mig att Sv 1000 skulle vara ganska billig att försäkra :confused:

/R

Last edited:
Maffan skrev:

:va Vart har du fått den uppgiften ifrån. 2fast4some gav 10000 hel/hel hos länsförsäkringar och min sv 650 kostar 4500 hel/hel. Båda med 3000 i självrisk och gäller även vid körning på bana (utan tävling/tidstagning)

Mc-kompaniets priser:
Sv limited Edition är så satans snygg, priset ligger på 84900 för en 05 som det är på bilden. :tummenupp

Övriga priser

Sv 1000, gav 65000 för en 03:a (0mil)
Sv 650 59900 05:a.

Bild från när jag tog hem min :squid vrån Väring. Körde den hem, bor ju bara nga mil därifrån.

Bifogat

• min hoj2.JPG
    min hoj2.JPG
    125.3 KB · Visningar: 165
Last edited:
Om du går in på KGKs hemsida, äh förresten här har du regnr UPW 201 på en 2004 SV1000S. Bor man i sandviken och är 30+/40+ och haft lappen mer än 5 - 8 år kan man nog komma under 10000:- i årspremie. Men det är en rätt kul hoj att köra. Efter provkörning av bägge samma dag, IMO bättre(hukar mig för påhoppen) än Ducati SS1000DS. Ltd editionen var j-t snygg. Enligt AVA's prissättning ser det ut som en 2004.

Last edited:
-=ROBBAN=- skrev:

/R

Är du 100% på att det är en -05? Ska du importera då? Vad jag vet så släpptes det inga -05 i Sverige utav SV1000.. :confused:

Jag har en ny SV1000S-04 och den är kanon. Jag betalar typ 1400:- i månaden helförsäkring helårsförsäkring. Då har jag SMC rabatt på Folksam.. Dyrt, men jag en jäkligt snygg hoj som är perfekt för mig som är ny a-korts ägare! :tummenupp

Din MC i Sollentuna säljer ut nya -04 nu INKL 1 år FRI försäkring! :tummenupp
http://www.dinmc.se/

Milla skrev:
Är du 100% på att det är en -05? Ska du importera då? Vad jag vet så släpptes det inga -05 i Sverige utav SV1000.. :confused:

Jag har en ny SV1000S-04 och den är kanon. Jag betalar typ 1400:- i månaden helförsäkring helårsförsäkring. Då har jag SMC rabatt på Folksam.. Dyrt, men jag en jäkligt snygg hoj som är perfekt för mig som är ny a-korts ägare! :tummenupp

Visst finns det sv 1000 05:or :tummenupp ..har sett dem med egna ögon :D

"SV 1000 -05 svart, silver, röd 76 900:-"

Kollat upp vad det skulle kosta dig att ha :tuttar försäkring hos Länsförsäkringar :va

Last edited:
2fast4hjo skrev:
Visst finns det sv 1000 05:or :tummenupp ..har sett dem med egna ögon :D

"SV 1000 -05 svart, silver, röd 76 900:-"

Kollat upp vad det skulle kosta dig att ha :tuttar försäkring hos Länsförsäkringar :va

Ehhhh....Sett i annonser eller vad?? Tror inte att Sveriges general agent för Suzuki ljuger.....

Det här är vad som står på deras hemsida:
SV1000

SV1000/S kommer endast att finnas som årsmodell 2004, dock i två utföranden, en "naken" och en med sportig "halvkåpa". Den har en 1000 kubiks V-twin som bygger på samma motor som V-strom. SV1000/S har ett aggressivt utseende som framhäver de grundläggande elementen: En kraftfull motor och ett teknologiskt chassi. Det nya insprutningsystemet SDTV med dubbla spjäll ger ett jämnare register. Med eller utan kåpa är SV1000 en motorcykel som känns rätt, låter rätt och ser rätt ut!

Kontrollera försäkring med reg.nr: SV1000 - UPW 200 SV1000S - UPW 201

Milla skrev:

Din MC i Sollentuna säljer ut nya -04 nu INKL 1 år FRI försäkring! :tummenupp
http://www.dinmc.se/

det kan nog vara så som dom skriver...ska man ha en 05:a så lär man importera den.. jag ringde dom nyss...så den där blåa sv1000 som jag skrev var en 05:a för 79.900:-(men försäkring) är i själva verket en 04:a

Jag vill gärna ha en svart eller den där Limitedhojen så då får den bli en import isåfall..

/R

Milla skrev:
Ehhhh....Sett i annonser eller vad?? Tror inte att Sveriges general agent för Suzuki ljuger.....

..
Varför ifrågasätter du :3freak

:huvet det står/stod ju en på mc-kompaniet precis brevid min hoj när jag köpte den (Tuvärr så når inte jag ner på en sv 1000 :( ) :7peta ska jag behöva åka dit för att du ska se bildbevis.

De har i och för sig höstrea i helgen så varför inte :tungan

-=ROBBAN=- skrev:
ag vill gärna ha en svart eller den där Limitedhojen så då får den bli en import isåfall../R

De sysslar med parallellimport så det tar in efter kundens önskemål, vill du veta ngt mer så kan du pm:a mig.

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    56 KB · Visningar: 104
Last edited:
-=ROBBAN=- skrev:
det kan nog vara så som dom skriver...ska man ha en 05:a så lär man importera den.. jag ringde dom nyss...så den där blåa sv1000 som jag skrev var en 05:a för 79.900:-(men försäkring) är i själva verket en 04:a

Jag vill gärna ha en svart eller den där Limitedhojen så då får den bli en import isåfall..

/R

Precis, de vill ju gärna luras lite, vissa återförsäljare. :tomten
Hoppas du får tag i nått till ett bra pris, och utan krångel! Provkör nån innan dock så att du är säker på att du gillar den. Smaken är ju som :arsele , men jag diggar min stenhårt iaf! :)

Och fortsätt och krya på dig! :tummenupp

Alltså SV 1000 inte snygg :3freak . Köp en vtr 1000 f istället,dom e iallafall billiga att försäkra oxå erom snygga.....oxå.

gnagaren skrev:
Alltså SV 1000 inte snygg :3freak . Köp en vtr 1000 f istället,dom e iallafall billiga att försäkra oxå erom snygga.....oxå.

nja då skulle jag nog föredra sv1000 ser bra mycket vassare ut enligt mig..

/R

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...