rookie
www.mixpix.se
Problemet började i augusti då jag insåg att några ekrar på bakhjulet på offroaden var sönder. Lämnade in bakhjulet till firman, det skulle ta cirka 1 vecka att fixa. Men de kunde inte få fram ekrar för de var slut överallt....det gick några veckor...så till slut ringde JAG runt och fixade till slut ekrar åt dem. Verkstaden som tillverkade ekrarna hade dessutom den berörda firman som kund...ändå fick JAG fixa fram kontakten...
Nån vecka senare vill de ha in hjulaxeln (jag använde den till mina motardhjul under tiden) för att de ville balansera hjulet efter de hade bytt ekrar. Efter ytterligare en vecka (!!!) ringer dem...för att fråga om vilken av distanserna som ska vara på respektive sida om hjulet(de är olika tjocka).
Jag förklarar att om du sätter hjulet som det sitter på mcn och för in bulten från vänster sida...så sitter distanserna som de är på bulten nu. Han verkar inte fatta så jag drar det en gång till...då kläcker han ur sig att de tog ju såklart av muttern innan så allt låg bara i en hög nu o de visste inte hur distanserna hade suttit...
De kunde inte ta reda på det heller för det syntes inte på microfichen...
Så förutom att jag fick leta upp ekrar åt dem...så måste jag nu oxå kolla upp hur distanserna skall sitta...
Så hem o kolla upp hur distanserna skulle sitta och meddela dem detta. Sen tar det drygt en vecka till (!!!) innan följande mail kommer (det har nu gått cirka 13v sen hjulet lämnades in):
"DIN FÄLG GÅR TYVÄRR INTE ATT RIKTA UPP DEN ÄR SÅ ILLA TILLTYGAD ATT DEN INTE GÅR ATT EKRA OM. SKULLE BEHÖVAS EN NY FÄLGBANA."
Är det rimligt att man ser detta först efter 13v? Är det rimligt att jag ska betala NÅT om jag åker dit o hämtar hem hjulet som det är? Är det troligt att jag vill anlita dem för att fixa hjulet numera? Är det rimligt att jag aldrig nånsin kommer anlita dem igen?
Tacksam för synpunkter. (Firmans namn nämner jag inte i nuläget, vill inte hänga ut dem för de KAN ju visa lite goodwill (även om jag knappast tror det.))
Nån vecka senare vill de ha in hjulaxeln (jag använde den till mina motardhjul under tiden) för att de ville balansera hjulet efter de hade bytt ekrar. Efter ytterligare en vecka (!!!) ringer dem...för att fråga om vilken av distanserna som ska vara på respektive sida om hjulet(de är olika tjocka).
Jag förklarar att om du sätter hjulet som det sitter på mcn och för in bulten från vänster sida...så sitter distanserna som de är på bulten nu. Han verkar inte fatta så jag drar det en gång till...då kläcker han ur sig att de tog ju såklart av muttern innan så allt låg bara i en hög nu o de visste inte hur distanserna hade suttit...
De kunde inte ta reda på det heller för det syntes inte på microfichen...
Så förutom att jag fick leta upp ekrar åt dem...så måste jag nu oxå kolla upp hur distanserna skall sitta...
Så hem o kolla upp hur distanserna skulle sitta och meddela dem detta. Sen tar det drygt en vecka till (!!!) innan följande mail kommer (det har nu gått cirka 13v sen hjulet lämnades in):
"DIN FÄLG GÅR TYVÄRR INTE ATT RIKTA UPP DEN ÄR SÅ ILLA TILLTYGAD ATT DEN INTE GÅR ATT EKRA OM. SKULLE BEHÖVAS EN NY FÄLGBANA."
Är det rimligt att man ser detta först efter 13v? Är det rimligt att jag ska betala NÅT om jag åker dit o hämtar hem hjulet som det är? Är det troligt att jag vill anlita dem för att fixa hjulet numera? Är det rimligt att jag aldrig nånsin kommer anlita dem igen?
Tacksam för synpunkter. (Firmans namn nämner jag inte i nuläget, vill inte hänga ut dem för de KAN ju visa lite goodwill (även om jag knappast tror det.))
Last edited: