Hej på er alla Raceputter (och andra...)
Själv deltog jag inte på SO - Falkenberg, mest pga att jag har kört mitt "norska mästerskap". Men jag vet att jag själv kunde varit inblandad eftersom jag brukar vara i de bakersta leden som helst vill köra förbi så många som möjligt i starten.
I förrfjor hade man en liknande olycka i Mo i Rana i Norge, där en förare tyvärr omkom. Jag fick en stor klump i halsen när jag läste om detta...
Mina tankar går till er som har varit involverade i denna olycka, anhöriga, vänner og familjer. Dessutom så kan jag lite på distans se hur "roadracing familjen" bryr sig om varandra.
Vi måste komma i håg att vår sport är inte ofarlig, men vi får arbeta vidare med säkerheten på banorna. Just starten och denna typ av olycka är det värsta som kan hända...
Tänker också på min egen familj och hur jag själv hade kunnat vara en av de skadade. Jag brukar alltid säga att jag inte ska köra försiktigt men försvarligt. Kör jag försiktigt har jag ju ingenting att göra på banan.
Livet är till för de levande och jag vill inte bli gammal och tänka på allt som jag kunde ha gjort.