En långtidsvision

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
En liknande featherbed ram med enkelsving ,modern gaffel ,ekerfälgar hellst stoor trumma fram ev dubbla skivor,lång alutank kromade korta skärmar ,liten sadel,kort ankstjärt ,clipon ,stor rund framlampa,saken skall drivas med en Laverda 1000 180gradare med kort "ljuddämpare".
Ja en vision men vad tycks?

Är på arbetet så skall göra ett försök hemma.
Nähä har inte photoshop här.
Jaja får väl se när/om bygget börjar så får det väl bli bilder i stället.

Last edited:
Låter alldeles ypperligt :tummenupp
Eftersom det mest är klassiska bitar skulle jag personligen skippa enkelsvingen. Men det är ju jag det :)

Kör så det ryker!
Danne

Låter alldeles ypperligt :tummenupp
Eftersom det mest är klassiska bitar skulle jag personligen skippa enkelsvingen. Men det är ju jag det :)

Kör så det ryker!
Danne

Nått åt det hållet som du har i din avatar. Men lite åt det modernare åxå. Skulle dock gärna vilja ha den gamla gigantiska trumman som fanns på engelska polis mc:arna. Ekrarna var väl inte mer än 3- 4 cm.

Här är en som har gjort ngt liknande i featherbedstil med en HD Sportsermotor:
attachment.php

/J

Nu står ju motorn på tvären på denna men, mmmmm så läcker!

Bifogat

• aadamsguzzi_1.jpg
    aadamsguzzi_1.jpg
    85.8 KB · Visningar: 162
Nu står ju motorn på tvären på denna men, mmmmm så läcker!

Jo något åt det hållet var tanken. men försöka korta av den bak lite. Alltså få in bakhjulet.Men Laverda motorn ä ju inte så lång som Guzzen.

Ja tänk den med en gammal kompressormatad nortonmotor. :tuttar

Edit: http://cgi.ebay.co.uk/NORTON-INTERN...ryZ57186QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Det där är coolt. En 30'tals manxhoj.

Et av mina största misstag i livet. Hadde chans att köpa en Norton 700 cc stamp,men ung,dum,snål=blev inte. MAn undrar hur f-n man tänkte då?:huvet

Last edited:
Dina specs får mig att tänka på goldammercycles Norton bygge.

Stora trumbromsar, ekerfälgar, rund framlampa, ny gaffel, och en kompressor som grädde på moset.

01-2014.jpg_lg.jpg

Dina specs får mig att tänka på goldammercycles Norton bygge.

Stora trumbromsar, ekerfälgar, rund framlampa, ny gaffel, och en kompressor som grädde på moset.

01-2014.jpg_lg.jpg

Det där var en av de snyggatse hojar jag sett.

VAR KÖPER MAN SÅDANA FÄLGAR?!?!

Last edited:
Back