En kille vill köpa min hoj via paypal..

Bad om att få en kopia på hans pass.. känns väldigt trovärdigt? :D

Speciellt eftersom det står Larry Williams där nere i kodfältet :rolleyes:
Det sämsta förfalskade passet hittills? :D

Fick ett mobilnummer av honom nu så ja ringde o skulle kolla läget men ingen svarade..

Han har ju sagt att han é ombord o jobbar i maskin på någon färja i Bahamas så det är ju konstigt att signalerna ens går fram? :D

Ska ringa igen lite senare o fråga typ.. whats up? just chilling at home or what? :tummenupp

Moddade hans passbild och skall nu skicka tillbaka den till honom och fråga:

Damn I just re-checked your passport again and it seems kind of suspicious.. is this really you?

johnpickarde.jpg

Nu har jag inte läst hela disskutionen utan flög DIREKT ur stolen när jag läste detta ..... som sagt, inte läst nått annat än ditt första inlägg ... några frågor bara :D

1. Är han i Bermuda ?
2. vill han hatt du ska betala hans agent 10.000 svenska kronor via Western union ?
3. har han fört över en stor summa pengar till dig via paypal ?
4. har han skickat en bild på sitt pass på en gammal gubbe ?

---

varför jag vart så chockad är för när jag i höstas sålde min VW Golf 5 GTi så hörde en dåre av sig och påstod sig sitta på en båt i Bermuda och ville betala via paypal, denna dåre förde över 220.000 kronor till mitt paypal konto och ville sedan att jag skulle betala en "Shipping Agent" 10.000kronor av mina egna pengar, vilket han klart och tydligt klargjorde att dom 10.000 kronorna var inbakade i mina 220.000 kronor som han fört över till mig :D

Att detta är samma person är jag 99% säker på då du fått samma frågor :D Usch för sånna människor !

Nu har jag inte läst hela disskutionen utan flög DIREKT ur stolen när jag läste detta ..... som sagt, inte läst nått annat än ditt första inlägg ... några frågor bara :D

1. Är han i Bermuda ?
2. vill han hatt du ska betala hans agent 10.000 svenska kronor via Western union ?
3. har han fört över en stor summa pengar till dig via paypal ?
4. har han skickat en bild på sitt pass på en gammal gubbe ?

---

varför jag vart så chockad är för när jag i höstas sålde min VW Golf 5 GTi så hörde en dåre av sig och påstod sig sitta på en båt i Bermuda och ville betala via paypal, denna dåre förde över 220.000 kronor till mitt paypal konto och ville sedan att jag skulle betala en "Shipping Agent" 10.000kronor av mina egna pengar, vilket han klart och tydligt klargjorde att dom 10.000 kronorna var inbakade i mina 220.000 kronor som han fört över till mig :D

Att detta är samma person är jag 99% säker på då du fått samma frågor :D Usch för sånna människor !

Han påstår att han e ute o seglar i Bahamas som nån marine engineer men hans telefonnr är ifrån en liten håla i östra USA och ja resten stämmer oxå rätt bra :)

Man undrar ju om någon har åkt på en sådan blåsning.. man måste ju vara bra dum för att tro på det.

Min snubbe var också Marine Engineer :D så skön kille, jag maila han direkt o sa nått väldigt otrevlig osv, i stil med att du är en fattig jävel som lurar till dig folks pengar, jag går inte på det osv, då kom pass bilden och jag svarade direkt att bättre program än paint får du nog lära dig använda om du ska lyckas att ens lura en person med det där passet ^^

Kan man inte snabbt som ögat ta ut dessa pengar eller blir man betalningsskyldig till paypal på nått vänster sen då?

Har du inte fattat någonting??
Inga pengar finns på något konto, det enda som du får är ett fejk-mail ifrån "paypal" där det står att "för att få loss pengarna behöver du bara betala fraktkostnaden till transportfirman med dina egna pengar" efter detta så kommer pengarna in på riktigt.

men paypal har inga sådana rutiner, inte har dom en gmail adress heller!

Inga pengar finns på något konto, det enda som du får är ett fejk-mail ifrån "paypal" där det står att "för att få loss pengarna behöver du bara betala fraktkostnaden till transportfirman med dina egna pengar" efter detta så kommer pengarna in på riktigt.

Förvånansvärt att folk faktiskt inte kollar sitt paypalkonto istället för mailen :D

Hade jag trott på mailen jag får skulle jag varit miljardär.

Nu skriver ha ju: "denna dåre förde över 220.000 kronor till mitt paypal konto"..... Alltså inte nått fejkmail.. frågan är om han skrivit fel eller om du med din brorduktig attityd känner dig lite duktigare..

Bad om att få en kopia på hans pass.. känns väldigt trovärdigt? :D

Speciellt eftersom det står Larry Williams där nere i kodfältet :rolleyes:
johnpickard.jpg

Scambaiters.com har en tråd om en snubbe från Nigeria som ska köpa anus laptops från en "firma" i USA och dom vet att det är en bluff och driver med killen och skickar skrot till honom som han får betala tull och frakt för, sjukt roligt. Det konstiga och varför jag svarar på ditt inlägg är att killen i anus historian som jag berättade om skickar en kopia på sitt pass och det är exakt samma namntäckning och förnamn John som anus nigerianen skickar till scambait killarna.

Konstigt att du får samma pass tycker jag?

Speciellt om ni läser tråden om detta, det är värt varenda sekund. Har skrattat i flera dagar åt denna underbara sida. Dom driver med bedragare som ägnar sig åt såna här bedrägerier som tagits upp i den här tråden.

http://www.thescambaiter.com/forum/

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!