en kille jag känner bröt benet.

håkan skrev:
äh, det där kan han redan springa på, titanskruvar är BRA :yoparty

2 veckor efter var jag ute o provkörde hoj... wheelisar var lite svårt men det gick bra ;) skitkul vare!

såhär ser mitt ben ut på röntgenplåten :3freak

Du får 50kr per skruv!
Duger nog till mina puckar :D
 
Hmm.. så det var så det gick till! :va

Jag har voltat fler gånger med fyrhjuling än jag har klotat med hoj, men aldrig tänkt på att man kan skada sig :eek:

än en gång, kry påre´
 
Galne Dansken skrev:
En kille jag kännar i Danmark bröt den här :va

Hahaha det var som fan. jag visste inte man hade ett ben där. men nu vet jag varför den inte blir större. måste fixa till det lilla benet som hänger ner.

kanske man kan lägga in titan där med ? :va
 
ajajajaj, dom är farliga dom där fyrhjulingarna, jag var själv med om att volta med en sån och få den över sig, skadade näven rätt mycket.
men jag fick inga titanprylar i min hand, bara rostfritt :(

ni har haft tur eftersom den läkte ihop så bra, mitt pekfinger är rätt så oanvändbart, och det börjar bli många år sen.

får väl förse er med en liten bild jag också då, suddugt vart det, men skit samma. benpipan i pekfingret stack ut åt höger på bilden.

http://photobucket.com/albums/v89/fastbikes/P1180153.jpg
 
Kungen skrev:
Efter en vecka ser det ut såhär.

Hans nya kompis heter Ketogan 5mg

O shit inge kul de där men det bra ut på rtg gick frakturen in i leden.
Hälsa dock att 2-3 mån innan fullbalastning sedan minst lika lång rehab jag skulle inte kliva upp på hojen på minst 8v.
Men never ever give up
 
2ono skrev:
O shit inge kul de där men det bra ut på rtg gick frakturen in i leden.
Hälsa dock att 2-3 mån innan fullbalastning sedan minst lika lång rehab jag skulle inte kliva upp på hojen på minst 8v.
Men never ever give up

så säger alla. men man behöver ju inte ha full belastning på den för att köra hoj eller hur. bara sitta tungt i sadeln och ut med häcken så trillar knäet ut automatiskt. Hur svårt kan det vara ?

Han skall köra hoj den 11April.
 
Jag highsideade min enduro och flög in i en tall. Hojen kom efter och mosade benet och foten. Femur och tre mellanben i foten gick. Rostfritt kirurgstål (står numera i vitrinskåpet intill röntgenbilden)
 

Bifogat

  • xray.jpg
    xray.jpg
    53.2 KB · Visningar: 114
K-Man skrev:
Jag highsideade min enduro och flög in i en tall. Hojen kom efter och mosade benet och foten. Femur och tre mellanben i foten gick. Rostfritt kirurgstål (står numera i vitrinskåpet intill röntgenbilden)

En hederlig sk T gamma såna har satt en 30 st ser bra ut.
Full funktion idag eller?
 
Kungen skrev:
så säger alla. men man behöver ju inte ha full belastning på den för att köra hoj eller hur. bara sitta tungt i sadeln och ut med häcken så trillar knäet ut automatiskt. Hur svårt kan det vara ?

Han skall köra hoj den 11April.

På egen risk ja men ingen vettig ortoped säger fullbelastning men testa smärtgränsen är tecken på max belastning
 
Kungen skrev:
Efter en vecka ser det ut såhär.

Hans nya kompis heter Ketogan 5mg


Jag känner också en kompis som brutit benet undra om det är samma kompis.........................
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top