en kille jag känner bröt benet.

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Efter en vecka ser det ut såhär.

Hans nya kompis heter Ketogan 5mg

Bifogat

• P1010028.JPG
    P1010028.JPG
    52.9 KB · Visningar: 581
  • P1010029.JPG
    P1010029.JPG
    53.4 KB · Visningar: 486
  • P1010038.JPG
    P1010038.JPG
    59.5 KB · Visningar: 675
Manligt med titanskruvar i sig men det lär ju kännas en del, Jag bröt armen rakt av så jag vet hur det känns den killen lär ju ha skapligt med brosk i benet då det där har läkt klart

Jag bröt min knäled på några ställen när jag körde hoj i slutet av september 04. Jag är nu 95% återställd och jag åkte slalom V8 05. Nu återstår endast lite smärta i vissa lägen. Så om man är envis och tränar så återhämtar sig kroppen ganska fort. Hälsa din kompis att han ska ligga i utav bara helvete med träningen när det är dags..

GSXR1100R skrev:

visst var det klantigt men det var inte killen som körde som bröt benet.
Och Ja på denna fyrhjulingen får man vara två personer. man sitter sidanom varandra

Jocke K skrev:
Jag bröt min knäled på några ställen när jag körde hoj i slutet av september 04. Jag är nu 95% återställd och jag åkte slalom V8 05. Nu återstår endast lite smärta i vissa lägen. Så om man är envis och tränar så återhämtar sig kroppen ganska fort. Hälsa din kompis att han ska ligga i utav bara helvete med träningen när det är dags..

Han skall köra hoj 11 april. punkt slut.

Jocke K skrev:

Om man bara dubblar allt sjukgymnaster och såna säger så brukar det hela lösa sig till det bättre. Handlar om inställning också, går man omkring och känner efter, har ont och mesar blir det aldrig bra. Om man helt enkelt bara använder skiten som vanligt vänjer sig kroppen till slut. :D

sege skrev:
Om man bara dubblar allt sjukgymnaster och såna säger så brukar det hela lösa sig till det bättre. Handlar om inställning också, går man omkring och känner efter, har ont och mesar blir det aldrig bra. Om man helt enkelt bara använder skiten som vanligt vänjer sig kroppen till slut. :D

Ja det är mycket viktigt att träna hårt när man ska rehabilitera en skada,
men när det gör så ont så tårarna sprutar är det lätt att ge upp.
Men att man just inte ger upp är skillnaden mellan att bli i stort sett helt återställd och att aldrig bli bra. Jag började löpträna tre månader efter att jag skadat mig, och första månaden gjode det förbannat ont varje gång jag satte ner hälen. Nu känns det som vanligt när jag springer.
Jag tror att om jag hade väntat med att börja springa, åka skidor mm. i ett år så hade det gjort lika ont då som det gjorde efter tre månader.

äh, det där kan han redan springa på, titanskruvar är BRA :yoparty

2 veckor efter var jag ute o provkörde hoj... wheelisar var lite svårt men det gick bra ;) skitkul vare!

såhär ser mitt ben ut på röntgenplåten :3freak

Bifogat

• rontgen2.jpg
    rontgen2.jpg
    56.8 KB · Visningar: 227
Last edited:
Jocke K skrev:
Men att man just inte ger upp är skillnaden mellan att bli i stort sett helt återställd och att aldrig bli bra. Jag började löpträna tre månader efter att jag skadat mig, och första månaden gjode det förbannat ont varje gång jag satte ner hälen. Nu känns det som vanligt när jag springer.
Jag tror att om jag hade väntat med att börja springa, åka skidor mm. i ett år så hade det gjort lika ont då som det gjorde efter tre månader.

Jag håller fullständigt med. Nu har det iofs gått mycket längre tid sen min olycka, runt 9 månader, men det är samma här. En massa saker har gjort förbannad jävla ont men det är bara köra på så går det över. Jag spendera en sväng i rullstol och annat skit, började med att försköa gå normalt trots smärtor som fan. Börjar man halta fortsätter man, går man normalt fast kanske långsammare tror jag kroppen fungerar bättre i längden.

Jag var också uppe och spenderade 1 vecka i fjäll med skidåkning, det trodde jag inte i september när jag skrek efter min andra fot-operation.

Idag har jag fortfarande ont när jag tränat jutsu i 3 timmar och lite morgonen efter men annars är allt helt återställt.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back