En ifrån Nigeria vill köpa min hoj, vad göra?

Verkar ha blivit ganska vanligt "blåsningssätt"
Har annons ute på en hoj själv och har fått ett
antal suspekta mail från "köpare"från utlandet som
vill köpa hojen osedd till utsatt pris utan diskussion :rolleyes:

Nog för att jag är blond o blåögd men låter någonting för
bra för att vara sant så brukar det vara så :tomten

Vet inte om bedragarna siktat in sig på vissa säljsajter
men "köparna"på min hoj har mailat via Hojen.se(mc-börsen) :va

.

Last edited:
Nigeria kallas den typ av brott som begås när någon genom att vilseleda en annan person får vederbörande att agera på ett sätt som gynnar bedragaren (vanligen genom att lämna över pengar eller makt) och innebär skada för den vilseledde.

En äldre form är Bedrägeri.

Last edited:
Till att börja med måste du komma i samma sinnestämning som nigerianen.
Du måste lära dig skjuta giftpil med blåsrör, klättra i träd och gå barfota hela tiden.
Du ska enbart äta växter och bajs från de vilda djuren.

När du känner dig säker på dessa saker åker du helt enkelt till Nigeria och möter köparen på hans hemmaplan. Hojen tar du givetvis med dig.
Säg att du endast vill ha kontanter..öh, lär dig språket INNAN du åker, och blås honom på valutakursen. Med lite tur får du med dig massvis med guldmynt och ormskinn hem.
Lycka till!

Hur mycket vill han betala?

Jag har annars lite fina kontakter där du kan få apmycket stålar bara genom att låna ut ditt bankkonto nån dag.... Vattentätt som jag fattar det!

Gustav1 skrev:
Till att börja med måste du komma i samma sinnestämning som nigerianen.
Du måste lära dig skjuta giftpil med blåsrör, klättra i träd och gå barfota hela tiden.
Du ska enbart äta växter och bajs från de vilda djuren.

Är du seriös eller bara dum? :mad: FF!

Glöm det där. Bidpay är ett företag som används ofta i samband med scam eftersom det tydligen skall vara "lätthackat".

Det är en bluff. Jag är 100% säker. Sälj annonsen på blocket istället som alla andra.

t-rex skrev:
Hur mycket vill han betala?
Jag har annars lite fina kontakter där du kan få apmycket stålar bara genom att låna ut ditt bankkonto nån dag.... Vattentätt som jag fattar det!
Du kan ju sälja hojen till mig istället..
Jag har ju vunnit 2MUSD på min mailadress, 790 000 euro i Spanska statslotteriet, och ytterligare nån mille (USD) i ett annat lotteri, va-de-nu-hette..
F-n, pengar är inget problem... :D :D :D

akora skrev:
Tjing tjing, där satt den :)

Sporthoj är gymt! snabba svar som katten :)
Kunde du inte lista ut det utan hjälp? Ser det ut som skit och luktar skit, så är det skit. Herregud, Nigeria-scams har ju förekommit i tiotals år, finns det någon som fortfarande går på sånt skit ens för en sekund?

Är du säker på att du uppfattat nigerianen rätt, han kanske menar att du ska skicka hojen till rinkeby, inte hela vägen till nigeria. :rolleyes:

Om det här nu hade varit en seriös handlare och inte en bluff så kan man ju fråga sig vad han ska med en sporthoj till i nigeria. Och vad ska han betala med? Elefanthud och eukalyptusjointar?

:3freak

sweborn skrev:
Klassisk blåsning.

Det finns en lika klassisk motblåsning:

Säg att du enbart skickar hojen om han betalar frakten. Det går de med på, om de vädrar pengar.

Sen när fraktfirman kommer för att hämta hojen så har du redan packat två gamla tvättmaskiner med sten i en snygg trälåda.
:tummenupp :tummenupp :skrattaåt

morlock skrev:
Och vad ska han betala med? Elefanthud och eukalyptusjointar?

Olja anyone?

(Han skickar nåra kubik från Rumänien där hans olje lager råkar vara just nu)

sweborn skrev:
Klassisk blåsning.

Det finns en lika klassisk motblåsning:

Säg att du enbart skickar hojen om han betalar frakten. Det går de med på, om de vädrar pengar.

Sen när fraktfirman kommer för att hämta hojen så har du redan packat två gamla tvättmaskiner med sten i en snygg trälåda.

:rofl klockrent.. Fatta vad dumma de skulle se ut.. Tror det fixat värsta blåsningen :hihi

Kahobe skrev:
Du kan ju sälja hojen till mig istället..
Jag har ju vunnit 2MUSD på min mailadress, 790 000 euro i Spanska statslotteriet, och ytterligare nån mille (USD) i ett annat lotteri, va-de-nu-hette..
F-n, pengar är inget problem... :D :D :D

Du kan få köpa några av mina karibien kryssningar som jag vunnit. :) Jag vill vinna pengar men jag får bara kryssningar av någon anledning. :3freak

morlock skrev:
Är du säker på att du uppfattat nigerianen rätt, han kanske menar att du ska skicka hojen till rinkeby, inte hela vägen till nigeria. :rolleyes:

Om det här nu hade varit en seriös handlare och inte en bluff så kan man ju fråga sig vad han ska med en sporthoj till i nigeria. Och vad ska han betala med? Elefanthud och eukalyptusjointar?

Ditt inlägg kom 01.13. Hoppas du var dyngrak när du skrev det för större smörja har jag sällan läst.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!