En ifrån Nigeria vill köpa min hoj, vad göra?

Magnus-Sthlm skrev:
Ditt inlägg kom 01.13. Hoppas du var dyngrak när du skrev det för större smörja har jag sällan läst.

Missade du mitt gravallvarliga inlägg alltså?

Sånna här afärer är kanoners, fan va brea när man kan få dubbelt betalt av folk från Nigeria.
Fast konstigt nog så har jag inte fått mina pengar ännu, men de kommer väl.

Ok då...

Ska som alltid vara motvalls gentemot alla andra...

Nu kan jag inte säga nåt om killen som vill köpa din hoj...alltså han från Nigera.
Om han är seriös eller ej har jag inte en aining om...MEN!..Bidpay är INTE oseriösa!.

Det är ett av dom största betalsystemen i världen!

DOCK är det tacksamt för en SÄLJARE att använda för att lura nån iom att det Bidpay gör är att förmedla en check från köparen till säljaren.
Alltså i stället för som tex Paypal som sätter in pengarna på säljarens konto...så skickar Bidpay i stället en check...vilket gör det lättare att lura folk iom att dom du slipper uppge bakgiro o allt möjligt.....

DOCK i ditt fall så sitter ju du med trumf på handen....Du behöver ju inte skicka hojen förrns han betalat...vilket alltså betyder att har du inte fått nåra pengar så skickar du ju naturligtvis INTE....!!

Dessutom!..Tack var att han vill använda Bidpay är det HAN som får betela avgifterna för pengaöverföringen inte DU som du skulle fått göra om det var Paypal!..

Så...gör som du vill men beskyll INTE Bidpay för att lura nån...dom som luras när Bidpay är inblandat är ALLTID säljaren!!

(Jag har alltså i många år använt Bidpay för att köpa saker o aldrig vart lurad hittils, trots att jag är medveten om att jag KAN bli det som KÖPARE!).

Ha det

kawa1300 skrev:
Ok då...

Ska som alltid vara motvalls gentemot alla andra...

Nu kan jag inte säga nåt om killen som vill köpa din hoj...alltså han från Nigera.
Om han är seriös eller ej har jag inte en aining om...MEN!..Bidpay är INTE oseriösa!.

Det är ett av dom största betalsystemen i världen!

De är kanske störst, men Bidpay är också det mest använda systemet när det gäller dylika blåsningar. När det jämförs med andra liknande betalsystem, så klassas Bidpay som lätthackat som även någon mer än jag tidigare påpekat.

Det finns alltid skillnader i programvaror där någon ALLTID är sämre än någon annan. Titta bara på svenska banker och deras internettjänster! Vad jag känner till (det kan mycket väl vara fler) så är Handelsbanken det enda system som blivit hackat och pengar har blivit flyttade. Dock så upptäcktes det i tid och de skyldiga hittades. Tror att deras säkerhet har blivit bättre sedan dess, men de når inte upp till de bästa i branschen vad jag förstått.

[Besserwisser-mode off...]

akora skrev:
Håller mailkontakt med en är från Nigera som vill köpa min hoj.
Han säger att han vill sköta betalningen genom ett företag som heter "BidPay Payment".
Någon som gjort något liknande förut?
Hur får jag tag i något företag som kan skicka hojen? :va

Vad ska du ha för hojen??

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...