En hypotetisk fråga och val.

• Thread starter Thread starter Fist Woman
  • Start date Start date

Hur skulle du välja?

• Antal röstningar
    0

Fist Woman

Guest
Jag ogillar slumpen, men en gång så köpte jag en lott i ett Harleylottteri, lotten var dyr och man fick välja lottnr. Jag tog nr 0883 och döm om min förvåning när jag vann en flång ny HD 1340!
Vad fan skulle jag med den till, tänkte jag och rullade in den i vardagsrummet och där fick den stå i ett par år.
Men så tänkte jag...tänk om jag fått välja vilken hoj jag skulle få...

Om du vann en ny CBR 1000RR -06 under förutsättningen att du behöll den i två år och service ingår, men du fick erbjudandet att ta en Ducati 999 -06 istället ( med samma förutsättningar)
Hur skulle du välja då?

Båda är skittråkiga hojar, ....

...dussin på tjoget i varje gathörn å på torg..

den här skulle jag välja...

Bifogat

6.5 KB · Visningar: 596
Valet hade fallit på 999:an, efter två år får man nog ut en skaplig slant för den med.

Skall provköra en 999:a till våren och se hur den är mot millen!

Bladen är nog ingen dålig hoj heller, 06:an verkar ju ha blivit allmönt mycket bättre än 04-05 om man får tro mc-pressen.

Fist Woman skrev:
Jag ogillar slumpen, men en gång så köpte jag en lott i ett Harleylottteri, lotten var dyr och man fick välja lottnr. Jag tog nr 0883 och döm om min förvåning när jag vann en flång ny HD 1340!
Vad fan skulle jag med den till, tänkte jag och rullade in den i vardagsrummet och där fick den stå i ett par år.

Om du vann en ny CBR 1000RR -06 under förutsättningen att du behöll den i två år och service ingår, men du fick erbjudandet att ta en Ducati 999 -06 istället ( med samma förutsättningar)
Hur skulle du välja då?
Ducati är en "levande" maskin och därför är valet inte svårt.. 999!!!!

Ducatin. Inte bara för att den kostar dubbelt så mycket som Hondan (999R iaf), utan för att det är förbannat läckra hojar med ett grymt ljud och prestanda...mmm...

Två mäktigt dundrande italienska cylindrar eller en hoj med nedfodrad Honda Civic-motor ? Gissa :hihi

Zee skrev:

Ja du förstod ju uppenbarligen inte vad det handlade om eftersom du övergav Ducc o letar riskokare.. Men det förståss, är man över 14 år så kan man ju inte snacka om att en hojj har själ ... ellerhur :kocko

Jag behöver nog inte säga att jag röstade på 999´an :tuttar

Last edited:
Med tanke på hur mycket ducatiåkarna värderar sina maskiner så hade jag valt duccen bara för att sälja skiten efter två år.

CaféRacer skrev:
Ja du förstod ju uppenbarligen inte vad det handlade om eftersom du övergav Ducc o letar riskokare.. Men det förståss, är man över 14 år så kan man ju inte snacka om att en hojj har själ ... ellerhur :kocko

Jag gillade Duccen (SS i.e.). Men ngn själ har den inte, sånt är bara larvigt, löjligt, tramsigt, infantilt och patetiskt att tala om. Därmed inte sagt att det aldrig blir Duc igen i framtiden.

Jag köper den hojen jag gillar för stunden. Att låsa sig till ett märke för att man tror att ett märke har själ är :död.

wannagofast skrev:
Ehhh.. själ??
Nix kompis, med "levande" menar jag vibrationer/skrammel!!
Sånt´som håller en vaken.. :tummenupp

Du menar att de annrs är så tråkiga att man somnar bag ratten?

Zee skrev:
Jag köper den hojen jag gillar för stunden. Att låsa sig till ett märke för att man tror att ett märke har själ är :död.
Verkligen. Jag tycker det är så tråkigt när folk häver ur sig skit som "Tjöp suzuki, det rockar!"
Angående pollen skulle jag nog oxå välja Ducatin, men helst skulle jag vilja äga Hondan.
Jag tror att den är snabbare och mera lättanvänd än en 999R. Och då slipper man stå med en hoj som inte startar tidigt på morgonen när man ska iväg nånstans.

Fist Woman skrev:

Hur skulle du välja då?

Duccen, skulle vara roligt att prova i två år sen kan man väl sälja duccen och få en ny Hynda 08 för pengarna?

Fist Woman skrev:

Hur skulle du välja då?

Mycket enkelt: Jag tar Duccen, ställer den i vardagsrummet i två år, sen har den på Ducatistivis ÖKAT i värde, så jag säljer den, köper mig en nästan ny maskin jag vill ha.
Under tiden harvar jag runt på min nuvarande hoj.
Hur rik jag än vore teoretiskt, skulle jag nog rent principiellt ändå aldrig vilja vara den som betalar värderaset på en ny hoj.
Det gäller ju f.ö bil oxå.

Fist Woman skrev:

Hur skulle du välja då?
Varför lät u HD n stå och förlora i värde i två år innan du sålde den , jag skulle ha sålt den direkt (eller det kanske åckså var hypotetiskt :rolleyes: ) för övrigt så finns det inga allternativ jag väljer riskokaren,Ducati suger ju :hihi

Jag har inte alls något för ducati som sporthoj men om man fick en så skulle jag antagligen söndagsåka till korvmojjen och då är ducati ett bättre val för mig iaf :D

Ducati skulle det alltså bli.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...