En hojbroder har lämnat oss, rip peter

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Även kallad lill-peter. Brukade hänga lite här, kanske inte så aktiv men.. Körde R1a förra sommaren. Silver/svart 02a. Tog sitt liv igår 18/3 :(

Snacka me han senast i torsdags om våren å hojar, att man snart kan dra ut å köra. Fruktansvärt tråkigt. Overkligt.

Rip Peter

känner inte personen i frågan men fruktansvärt tråkigt :(

förstår inte att folk kan känna sig dåliga så dom tar livet av sej..har själv förlorat några vänner som har tagit livet av sej..jag hoppas verkligen jag inte behöver uppleva det igen.

Alltid lika tråkigt. :(

Många med depressioner mår av någon anledning dåligt runt denna tiden på året (vet dock ej om så var fallet med honom).

Ett problem som mörkas. Det är hur många som helst som tar livet av sig i Sverige, betydligt många fler än antalet som dör i trafiken. Omprio av lite stålar vore en bra idé!

RIP!

Andra kompisen på två år som tar sitt liv :(

..det dom har gemensamt är att dom tycks vara experter på att ha en falsk fasad. Ingen har visat sin depression. Önskat man hade vetat att personen ifråga mådde dåligt så kanske man hade kunnat göra något åt saken. an kan ju inte annat än få skuldkänslor.

Personen i fråga, undrade om vi inte skulle gå ihop lite gammla polare å ta en bärs i helgen. Jag sa att jag jobbade dubbelt hela helgen å att jag inte hade tid. Hade han kommit ut i lördags å träffat lite gamla kompisr så kanske det hade räddat honom

:(

HanneZ skrev:
Då hade det hänt nästa helg istället, eller helgen efter det.
Kanske.. Kanske inte. Man får aldrig veta. Det är det värsta. Visserligen vet jag vad det kan bero på. Han hade varit lite deprimerad någongång pga av en flicka. Kanske bara hon hade kunnat rädda honom...va vet jag.

Hemskt. Att det ska behöva gå så långt.

Många har väl varit deprimerade. De lesta klarar sig utan hjälp. Man önskar man kunde hjälpt på något sätt...det kom som en chock. Spec när man träffa han på gymmet i torsdags - enda killen med leende, alltid med leende och glad. Till synes.

Urs va tråkigt att höra sånt här!
Undrar hur hans anhöriga tar det här... De kan inte ta det för bra! :(
Men jag kan inte låta bli att tänka på varför han tog livet av sig, om det nu var för en tjej så måste hon känna sig väldigt dålig nu?!!
Vilka skuldkänslor man skulle få... Tragiskt! :(

IronMike skrev:
Andra kompisen på två år som tar sitt liv :(

..det dom har gemensamt är att dom tycks vara experter på att ha en falsk fasad. Ingen har visat sin depression. Önskat man hade vetat att personen ifråga mådde dåligt så kanske man hade kunnat göra något åt saken. an kan ju inte annat än få skuldkänslor.

Personen i fråga, undrade om vi inte skulle gå ihop lite gammla polare å ta en bärs i helgen. Jag sa att jag jobbade dubbelt hela helgen å att jag inte hade tid. Hade han kommit ut i lördags å träffat lite gamla kompisr så kanske det hade räddat honom

Aj som fan...Beklagar sorgen. Hade en snarlik situation för två år sen, en fd jobbarkompis som tog livet av sig, världens snällaste människa, alltid glad. Visste att han var lite låg efter sin skiljsmässa, hade bestämt mig för att ringa och släpa ut honom på en öl samma vecka....Han hann före. :död

Och jo, skuldkänslorna suger, men dom är jävligt svåra att unvika, oavsett hur rationell man försöker vara.

Lord Adrian skrev:
Aj som fan...Beklagar sorgen. Hade en snarlik situation för två år sen, en fd jobbarkompis som tog livet av sig, världens snällaste människa, alltid glad. Visste att han var lite låg efter sin skiljsmässa, hade bestämt mig för att ringa och släpa ut honom på en öl samma vecka....Han hann före. :död

Och jo, skuldkänslorna suger, men dom är jävligt svåra att unvika, oavsett hur rationell man försöker vara.
De e så jäkla tråkigt.. Jag var ingen nära vän till snubben. Men jag kände han, men oavsett relation, det är så tragiskt. Jag fattar inte hur det kan få ske ... de jag kännt har haft en del vänner. Antingen har vännerna inte insett allvaret, eller så har de som tagit sitt liv mörkar otroligt mkt.

IronMike skrev:
De e så jäkla tråkigt.. Jag var ingen nära vän till snubben. Men jag kände han, men oavsett relation, det är så tragiskt. Jag fattar inte hur det kan få ske ... de jag kännt har haft en del vänner. Antingen har vännerna inte insett allvaret, eller så har de som tagit sitt liv mörkar otroligt mkt.

I "mitt" fall var det mörkning....Den enda som visste hur dåligt han mådde var hans Ex, hon försökte hjälpa med kontakt med vården o dyl, men det gav inget, han hade behövt läggas in, men inget hände. Slutade med att han ringde henne en natt och sa att han skulle göra slut på skiten, när hon kom dit ~30 minuter senare var det redan klart... :(

Lord Adrian skrev:
I "mitt" fall var det mörkning....Den enda som visste hur dåligt han mådde var hans Ex, hon försökte hjälpa med kontakt med vården o dyl, men det gav inget, han hade behövt läggas in, men inget hände. Slutade med att han ringde henne en natt och sa att han skulle göra slut på skiten, när hon kom dit ~30 minuter senare var det redan klart... :(
Fan vad hemskt...

Ungefär som min andra kompis, han hette också peter. va tom med på efterlystm han försvann på alla hjärtans dag för två år sen ... återfanns i vattnet i maj samma år.

Enl kortet så körde han 4 shots på fridays, ensam, efter att ha lämnat de andra. Sen gav hans mobil ifrån sig en sista signal 10 min senare - i närheten av slussen.

Hade han velat åka hem hade han tagit en taxi, inte promenerat mot vattnet. Vissa vägrar att tro att han tog sitt liv, men jag vet att det var ganska uppenbart... Enl somliga var han deprimerad, ofta på fyllan. Deprimerad utan anledning, han var ledsen utan orsak. Det är nog värsta typen av depression.

IronMike skrev:
Fan vad hemskt...

Ungefär som min andra kompis, han hette också peter. va tom med på efterlystm han försvann på alla hjärtans dag för två år sen ... återfanns i vattnet i maj samma år.

Enl kortet så körde han 4 shots på fridays, ensam, efter att ha lämnat de andra. Sen gav hans mobil ifrån sig en sista signal 10 min senare - i närheten av slussen.

Hade han velat åka hem hade han tagit en taxi, inte promenerat mot vattnet. Vissa vägrar att tro att han tog sitt liv, men jag vet att det var ganska uppenbart... Enl somliga var han deprimerad, ofta på fyllan. Deprimerad utan anledning, han var ledsen utan orsak. Det är nog värsta typen av depression.

Kommer ihåg det där....både från medierna och en av hans vänner som efterlyste honom på Dvdforum, undrade om nån varit i krokarna, kanske sett nått när han försvann....Så jävla tragiskt.

*deppflino*

Lord Adrian skrev:
Kommer ihåg det där....både från medierna och en av hans vänner som efterlyste honom på Dvdforum, undrade om nån varit i krokarna, kanske sett nått när han försvann....Så jävla tragiskt.

*deppflino*
Japp... fruktansvärt. Han var helt borta i 4-5 mån. Fanns inget motiv till varför han var borta, från början. Han hade allt.

Beklagar verkligen...

Finns ofta väldigt många underliggande saker som får dom till att ta deras liv.
Man kan oftast inte hjälpa dom själva, dom måste få professinell hjälp som är väldigt svår att få, tyvärr.
Fortfarande är det mycket tabu runt just sånt här, tråkgit att det inte läggs mer pengar på hjälp till dem som mår dåligt.

Beklagar. Verkligen tragiskt.

Vill bara tillägga att det alltid finns bakomliggande orsaker till att människor mår dåligt, i synnerhet då de mår så dåligt att de tar sitt liv. Men för omvärlden kan det mycket väl te sig som att personen i fråga "har allt" eller "inte har några bekymmer". Det är alltför svårt att få hjälp, rätt hjälp. Ofta ser personen inte heller själv en konkret och rationell orsak till att h*n mår som h*n mår och så blir det värre.....Kanske letar h*n febrilt efter orsaker som man kan "se" och förstå. Deprimerade människor som många gånger möts av kommentarer som "ryck upp dig och gör något roligt", "vintern är jobbig-se fram emot våren" o s v om de försöker tala om hur de mår blir mer deprimerade eftersom det lätt spär på deras känsla av att vara "fel". Det verkar ju inte finnas en rationell förklaring till att de mår så dåligt. Vissa djupt deprimerade människor känner dessutom att de verkligen gör alla andra en tjänst om de "försvinner".. Att världen blir en bättre plats då. Det är en hemsk inre plåga och det gäller att få hjälp i tid och, som sagt, rätt hjälp. Att känna skuldkänslor när något sådant händer en vän eller en bekant är lätt, men faktum är att det är väldigt svårt att plocka upp rätt signaler och att dessutom kunna göra något åt det. Som någon skrev, förmodligen hade han gjort det nästa helg eller helgen efter.. Ta några öl med polarna räddar kanske för stunden, men han hade behövt en helt annan hjälp. Professionell sådan. Det finns ingen universallösning då det är så individuellt och beror på så många omständigheter hur man hanterar hur man mår. Det som är enkelt för någon kan vara oöverkomligt för en annan. Hur som helst är det mycket tragiskt då en männsika väljer att ta sitt liv.. Mina tankar går till familj och anhöriga..

Back