En hojbroder har lämnat oss, rip peter

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
Nienna skrev:
Beklagar. Verkligen tragiskt.

Vill bara tillägga att det alltid finns bakomliggande orsaker till att människor mår dåligt, i synnerhet då de mår så dåligt att de tar sitt liv. Men för omvärlden kan /text text text/..
Om du bara visste hur rätt du har! Sitter själv i situationen att ha en depression hängandes och kunde inte beskrivit det bättre själv! Tanken har väl farit förbi om man borde fortsätta eller inte med "allt", men nu har jag istället sökt till högskolan (igen - men nu något helt annat än sist) och helt plötsligt känns det som att livet börjar vända så smått.

...Hemskt ledsen för dina polares skull, IronMike. Så tråkigt - och onödigt.:(

timm skrev:
Om du bara visste hur rätt du har! Sitter själv i situationen att ha en depression hängandes och kunde inte beskrivit det bättre själv! Tanken har väl farit förbi om man borde fortsätta eller inte med "allt", men nu har jag istället sökt till högskolan (igen - men nu något helt annat än sist) och helt plötsligt känns det som att livet börjar vända så smått.

Hoppas verkligen att du finner en mening med "allt" och att du finner vägar ur depressionen! Ibland kan det hjälpa att veta att någon "vet" hur det kan vara och "förstår"..

timm skrev:

Fan vad skoj det hade varit att kunna hoppa på högskolan/universitetet igen. Fast tyvärr har jag redan en utbildning. Se nu till att vara aktiv på nationerna/kåren, där träffar man många vänner och har jävligt kul!

Känner igen mkt av det som skrivits. Ofta är det som saknas också det som betyder mest. Kan göra en stor skillnad i ens liv. Har man dessutom kommit upp lite i åldern och lämnat ungdomen bakom sig och alla ens vänner har flickvänner, pojkvänner, har gått och gift sig, skaffat barn o dyl. Då kan livet vara rätt pissigt!

Jag beklagar verkligen.
Att mista någon i sin närhet är _aldrig_ kul, hur det än går till.
R.I.P

Förbannat trist men inte mycket att göra nått åt.. har man väl bestämmt sig är det inte mycket man kan göra.
R.I.P

R.I.P.

Du får se det från den ljusa sidan; han har det nog bättre nu. Sen tror jag lite det är som HanneZ säger, hade det inte varit den här helgen, hade det varit nästa, och då hade han nog hunnit dra ner er (dig och dina polare) i det hela. Han har det nog bra nu.

Nienna skrev:
Beklagar. Verkligen tragiskt.

Vill bara tillägga att det alltid finns bakomliggande orsaker till att människor mår dåligt, i synnerhet då de mår så dåligt att de tar sitt liv. Men för omvärlden kan det mycket väl te sig som att personen i fråga "har allt" eller "inte har några bekymmer".

Det beror väl på vad man menar med bakomliggande orsaker. Nu vet jag inte hur du menade, så ta inte det här personligt emot dig. Ofta så är det fysiska obalanser i hjärnan och signalämnena som orsakar depression.
Jag hatar att höra när folk säger "du kan inte må dåligt utan att det har hänt nåt, det måste bero på nåt, du måste veta varför du är ledsen". Det är fullkomlig bullshit eftersom flertalet deprimerade inte vet varför de mår dåligt.

Vet hur det känns tyvärr.Min äldsta sons mor begick självmord när han var 3 veckor gammal,förlossningspsykos kallade dom det för.Alltid tråkigt när nån dör,men extra tråkigt när det e självförvållat.

Emmi skrev:
Det beror väl på vad man menar med bakomliggande orsaker. Nu vet jag inte hur du menade, så ta inte det här personligt emot dig. Ofta så är det fysiska obalanser i hjärnan och signalämnena som orsakar depression.
Jag hatar att höra när folk säger "du kan inte må dåligt utan att det har hänt nåt, det måste bero på nåt, du måste veta varför du är ledsen". Det är fullkomlig bullshit eftersom flertalet deprimerade inte vet varför de mår dåligt.

Bakomliggande orsaker kan vara just en obalans i hjärnan..som ett exempel, den kan dessutom vara orsakad av tex ett förträngt trauma..osv.. Att jag inte är förtjust i att höra människor uttala sig i termer liknande "men ryck upp dig, du har inget att vara ledsen för" och annat framgick nog tydligt av mitt inlägg. Dessutom skrev jag just det, att många inte vet varför de mår så dåligt. Att de kanske letar febrilt efter en "orsak" och att det gör det hela så mycket värre. Många, inte alla och kanske inte ens en majoritet, deprimerade människor som får hjälp hittar "orsaker" till att det blivit som det blivit för dem och kan jobba med de bitarna för att kunna må bättre. Kanske även på medicinsk väg. Men nej, jag tar inte illa upp! :) Det här är ett ämne som behöver lyftas fram i ljuset. Som jag skrev är det väldigt individuellt vad som orsakar en depression. Alla deprimerade har dock inte "medicinska störningar" om man uttrycker sig så. Vissa har psykiska sjukdomar som orsakar bla depressioner. Andra har det inte. Man kan ha brist på vissa ämnen i kroppen som i sin tur kan leda till depression. O s v. Jag har erfarenheter som är mindre trevliga av det här ämnet, men det är inget jag tänker lägga ut här, på ett forum, av hänsyn till berörda människor. Om det jag skriver verkar "kryptiskt" eller något liknande så är frågor på PM välkomna. :) Och som sagt, det är ett väldigt brett ämne, det finns ingen universallösning..

Back