En hint om vad Burgess tycker om SBK...

valmers skrev:
Nja, han jämför en fabrikssuperbike med en MotoGP-hoj.

Sen när började Honda tillverka sina hojar i Nieuwleusen? Var väl bara Ducati och Suzuki som var fabriksbyggda som Superbikes?

Axxexs skrev:
Sen när började Honda tillverka sina hojar i Nieuwleusen? Var väl bara Ducati och Suzuki som var fabriksbyggda som Superbikes?
Du vet också att Ten Kate är Hondas officiella fabriksteam, även om Ten Kate bygger hojarna.

Jörgen Player Special skrev:
Vermulen om racers vs trimmade trimmade gathojar
Att kalla dem gathojar är helt fel. Ramen och motorblocket är väl det som inte får röras.

valmers skrev:
Du vet också att Ten Kate är Hondas officiella fabriksteam, även om Ten Kate bygger hojarna.

Jo eller istället för men med Hondas välsingelse eller nått. Men jag har aldrig hört att nåra TK-hojar haft status som riktiga fabrikare? Kan tänka mig att dom får dom första hojarna från produktionen för att förhoppningsvist få dom exemplaren som är bäst och att dom har ett nära samarbete. Men när dom tillverkar "fabrikare" så brukar det vara mycket mer omfattande än så! Jag vet vad Ten Kate är för firma.

valmers skrev:
Måste vara jobbigt nu då när en av dessa SBK-losers har en bra chans att vara tvåa bakom Rossi.

Helt rätt :tummenupp Alla som ens får chansen att köra motogp är inga loosers iallafall inte i mina ögon.

Mr E

Nyteknik skrev:
Tycker det är jävligt kul och "vitaliserande" med Burgess syn på Superbike och förarna i serien. Han har försås rätt. Som chef för team med Doohan och Rossi är man inte intresserad av något annat än att vinna VM och med rejäl marginal dessutom. Ska man göra det gäller det såklart att utmärka sig i en serie som Superbike; som att vinna med 15-30 sekunders marginal. Då har man potential att gå upp till MotoGP och med lite träning vinna och dominera. Att det går bra att gå från Superbike till MotoGP och göra skapligt ifrån sig vet ju alla. Men det är ju knappast intressant ur Burgess perspektiv. Jag tror han är ganska besviken på Hayden efter tre säsonger på HRC´s RCV och jämför med de gudabenådade talanger han är van vid att vinna VM med. Bra att någon lägger ribban så högt.
Ja det kan jag med tänka mig att han är.

sandstream skrev:
Att kalla dem gathojar är helt fel. Ramen och motorblocket är väl det som inte får röras.

Man får inte ändra på veven(vilket är det som begränsar möjligheten att köra riktig bigbangkonfig) inga kolfiberskivor och man får väl inte ändra diameter på spjällhusen

Och så skall cykeln ha orginalliknande kåpor etc....

Fast visst jag håller med dig om att man kan ifrågasätta hur mycket gatcykel det eg är även om klassen fortfarande är gatbaserad.....

Det som gör klassen till lillypond i mina ögon är dock att promotorn fick för sig att införa enhetsdäck, säljer man sig så kan man inte aspirera på titeln "näst bästa racingklassen"

sandstream skrev:

Lika fel som att kalla dem för racers.En gatåkare skulle inte känna igen sig, lika lite som en GP-förare skulle det. De ligger nånstans mittemellan.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back