en gammelgixxers liv och leverne.

Harmon Rabb skrev:
Hur långt har den gått? Har hört att motorerna är rätt stryktåliga på de där gamla maskinerna.

Gsxr1100r hans passerade förra året 11kmil med orginal koppling, då skedde första lätta renoveringen.

Harmon Rabb skrev:
Hur långt har den gått? Har hört att motorerna är rätt stryktåliga på de där gamla maskinerna.
12500 mil, men jag renoverade hela hojen vid 11000 mil, gått som en Breitling i 14 år på massor av bankörning och annat smisk :tummenupp

Uppdatering av din faktabank: Breitlings går sönder mest hela tiden. Det är därför min breitlingförsäkring kostar i runda slängar en tusing om året.

//jaG

GSXR1100R skrev:
12500 mil, men jag renoverade hela hojen vid 11000 mil, gått som en Breitling i 14 år på massor av bankörning och annat smisk :tummenupp

GSXR1100R skrev:

Det var inte illa. Det var ungefär vad jag hade gissat att den gått efter 14 år och regelbunden användning. Den har uppenbarligen gått som ett schweiziskt urverk. Allmänt påstås det att dessa håller hög kvalitet rakt igenom. Vilket märke som är bäst tvistar de lärde om. Fyll i det ni föredrar. På så sätt har vi nått en kompromiss där alla förstår varandra.

Harmon Rabb skrev:
Det var inte illa. Det var ungefär vad jag hade gissat att den gått efter 14 år och regelbunden användning. Den har uppenbarligen gått som ett schweiziskt urverk. Allmänt påstås det att dessa håller hög kvalitet rakt igenom. Vilket märke som är bäst tvistar de lärde om. Fyll i det ni föredrar. På så sätt har vi nått en kompromiss där alla förstår varandra.
Tung och gedigen som en moraklocka :lol

Macho Woman skrev:
Felet med Gammelgixxern att den först inte lutar alls och sedan lutar den för mycket, liksom faller över kanten, plus att den gungar i kurvorna. Och att den bromsar av sig själv.

Håller med det svajar ibland :tungan hur ställer ni in fjädringen för att slippa gunget i kurvorna

jolio skrev:
Håller med det svajar ibland :tungan hur ställer ni in fjädringen för att slippa gunget i kurvorna

Jag kastade min 8000-milsstötdämpare och köpte en Wilbers, och så är 89ans gaffel välkänd för att sakna mjuka och följsamma egenskaper, trots öhlinsfjädrar och tunnare olja så är det som att åka med två spett iställetför gaffelben.

Kanske man får investera i ny bak dämpare, hade en 91á tidigare
och kände direkt igen gungningarna i högfartsböjarna (macho woman har rätt där) fast min 94á känns ok fram tycker ja, vad kostar en wilbers ??

jolio skrev:
alltså ännu tyngre och därigenom jättemycket mer macho :kocko :D

Äsch, det där kompenserar jag genom att vara med i 100plus-klubben.
Det måste väl vara totalvikt som räknas :)

jolio skrev:
Kanske man får investera i ny bak dämpare, hade en 91á tidigare
och kände direkt igen gungningarna i högfartsböjarna (macho woman har rätt där) fast min 94á känns ok fram tycker ja, vad kostar en wilbers ??

4000 hem i brevlådan betalade jag, bästa jag har köpt till min bebis förutom 81mm-kolvar.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025