En fråga till medlemmar (Annonser)

Accepterat pris

• Antal röstningar
    0
P-son skrev:
Känns som Swedie har det lite knackigt faktiskt...:

Hoj:
Gata: 04 R1 / NSB: 04 R1 / STD600: 05 CBR600RR :tungan

Dagens I-lands problem... :hihi
har ju inget med saken o göra :) Behöver inte vara rik för det. Jag äger en Suzuki Swift som bil. Deru :tungan

TotalSatan skrev:
Det är ju det som är poängen, att få väck alla överflödiga annonser.
Så uppfattade jag det iaf !

Nu tänkte inte jag på oseriösa och de många dubletterna, utan på de seriösa annonserna som kostar under 2papp. Dublett- och oseriösitetsproblemet kanske man kan ordna genom rapportering av spam eller likn i annonsdelen?

Bara ett litet förslag.... :3freak

Jag tycker det är helt okej att ta betalt ungefär en 20-lapp på en MC-annonser och rensa upp lite...

Din sida har ju blivit mycket populär och det är inte mer än rätt att du ska kunna ta betalt på tex annonser... du lägger ju säkert ner hur mkt jobb och tid som helst på detta...

Vem vet, om ett par år kanske du kan sälja hela skiten och tjäna multum och bara glida och köra RR... ;-)

MVH

Ha två olika delar för annonser?

En del för hojar och andra lite dyrare saker som kan kosta lite och som kan ligga nån bild på första sidan.

Ett gratis där lite mindre värdefulla saker kan säljas utan bild etc....

Ta betalt en tjuga eller nåt för den första

/Urban

Om man jämför med alla andra sajter och annons ställen så tycker inte jag att en 30peng är för mycket!.. Swede skall ha betallt för denna mycket eminenta sajt och jobbet han lägger på den.

När du fått ett vinnande alternativ i pollen så tar du det beloppet och delar på 2 för att få en summa som alla är nöjda med. :brinnerup

Avarage Joe säljer väl i regel inte mer än en hoj per år så den gången skulle de inte göra mig nåt om det kostade några kronor. Gratis är så klart gott men de är inte mer än rätt att du får ett litet kassaflöde för besväret.

Så för mig får de kosta vad de kosta vill.

Dock har jag en praktisk fråga.
Hur länge får annonsen ligga för dom här 20 (eller va de nu blir) kronorna man betalat?
Samma som nu eller blir de nån tidsgräns?
Folk är tyvärr inte så duktiga på att städa bort sina annonser..

Jag drog till med 30 kr.
Ingen stor kostnad för en annons, men tillräckligt för att avstå från att lägga en ny annons så fort den gamla försvinner från förstasidan.
Jag har själv haft nytta av annonsforumet, och vet hur bra det kan funka.
Sen det där med att släppa in företag kanske är lite fel. Beror naturligtvis på ägarens syfte, men handlarna har ju sitt SMR-MC att gå ut på.

För mig är det helt okej med att betala 20:- för en annons. Det viktiga för mig är att du ordnar någon tidsgräns för hur länge en annons får vara kvar, finns på tok för många gamla annonser.

Så min idé var inte helt dum? :D
Kan tänka mig att betala 20kr för en annons.

Jag tycker 20:- är rimligt för privatpersoner, företag eller liknande kan ju få betala från 80:- och uppåt.

20:- för säljannons/privatperson
100:- för säljannons/företag

Gratis köpes/bytes både privat/företag

Bara en liten ide! :)

Men mer än 20:- från privatpersoner blir nog svårt!

20:- är rimligt, även om du ska sälja dina prylar för 100:-

Vi kan ju skapa en "bortskänkes-tråd" för allt skräp......

Jag tycker 25:- är en helt OK slant för en MC-annons

Dock så ville du ju rensa upp i annonsträsket och det kommer inte ske om du bara sättet prislapp på hel MC så att säga.

Så min tanke vore väl nått i stil med

25:- för MC
15:- för reservdel/tillbehör
100:- för företagshoj
45:- för företagsreservdel/tillbehör
0:- bytes/säljes

Max 2 månader sen tas annons bort

Så skulle jag uppskatta en säljessite för att den inte ska översvallas av annonser. Bara rapporteringssystemet om att ens annons börjar bli gammal funkar och så, så ser jag inga problem i att ha en deadline

/oXydex

Tycker även det ska finnas möjlighet till att redigera annonsen, typ sänka priset och dyl.

campar skrev:
Tycker även det ska finnas möjlighet till att redigera annonsen, typ sänka priset och dyl.

Mycket bra... helst gratis.... (blocket tar ju 10:-)

Sen borde man kunna förlänga annonsen oxå.

Swedie skrev:
Hej alla!
Jag får tips ibland att ta betalt för annonsering för att sålla ut de oseriösa och de många dubletterna. I med betalningen börjar jag isåfall tillåta alla sorters annonser (förstås endast MC relaterat) även från företag. En anledning jag tar betalt är att jag vill få in pengar för min Roadracing-karriär, samt lite senare när det gått ett tag en uppgrading av Sporthoj.com's server. Vet att ibland så slöar sidan ner när det är lite över 500 online och bläddrar sidor.

Tror inte priset 20-50kr är avgörande utan hur stor chans har man att sälja är det man söker.
Personligen har jag använt blocket för att sälja hoj tog en vecka medans på bike ringde ingen och de var gratis.
Men jag skulle hellre betala här än blocket om jag visste att resultatet skulle bli detsamma :tummenupp

2ono skrev:
Tror inte priset 20-50kr är avgörande utan hur stor chans har man att sälja är det man söker.
Personligen har jag använt blocket för att sälja hoj tog en vecka medans på bike ringde ingen och de var gratis.
Men jag skulle hellre betala här än blocket om jag visste att resultatet skulle bli detsamma :tummenupp

Jag har sålt 3 hojar här på SH..... inte ett napp på blocket.

Känns som om alla seriösa köpare läser både här o på blocket.... men väljer hojar härifrån iaf......

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT