En fråga till medlemmar (Annonser)

Accepterat pris

• Antal röstningar
    0
Blocket har mycket trafik och där tycker ja de är ok att betala 40:- , man blir nästan alltid av med grejerna man säljer. Tycker dock inte att de ska kosta något på Sporthoj, börjar de kosta så konkurerar de med blocket å ja har svårt att tänka mig att utfallet på en annons på sporthoj kommer kunna bli lika bra som på blocket....

Låt annons delen vara gratis !!// :tummenupp

20kr är ju helt okej, men jag tror inte det funkar...
Folk söker sig till blocket istället där det finns fler potentiella köpare.
Du har ett bra säljforum, men blocket är bättre. Om du får till ett bättre script som är mer lättanvänt och snyggt kanske. (lite rörigt som det är nu)
Även om annonsen bara kostar 5spänn tror jag att folk annonserar nån annanstans. Men testa!

-PLM- skrev:
20kr är ju helt okej, men jag tror inte det funkar...
Folk söker sig till blocket istället där det finns fler potentiella köpare.
Du har ett bra säljforum, men blocket är bättre. Om du får till ett bättre script som är mer lättanvänt och snyggt kanske. (lite rörigt som det är nu)
Även om annonsen bara kostar 5spänn tror jag att folk annonserar nån annanstans. Men testa!
Japp, jag är skeptisk oxå när det väl kommer till kritan (att betala, eller inte). Detta är som sagt bara en undersökning. En fundering jag haft dock är att låta företagare betala för sina annonser. Vore lättare.

Jag har gärna annonseringen gratis. Men behöver greja nått sätt o få råd med RR. Dock ska ingen annan bli lidande för det. Vore dumt drag.

jag har inget som helst problem med att slänga upp 20kr för en annons här.
jag antar att det vill man vill sälja associerar till hojåkning och det är ju vad alla håller på med här, alltså når man ut till rätt folk med sin annons.
visst blocket är större, men istället för att betala det dubbla hos dom ger jag hellre swedie stålar. (eller annonserar på båda platserna)
Pengarna går trots allt till hans RR karriär. Plus att han är en hejare på att sköta sporthoj.com!
Heja Swedie! :tummenupp

Elgasen skrev:
20-30kr är absolut inget överpris för en hojannons! :tummenupp
Tyvärr skulle nog alla fina köpesannonser samt alla de säljesannonser med ett produktvärde under 2000kr minska drastiskt om dessa inte vore gratis även i fortsättningen. :(

Så mitt förslag är följande:
20-30kr för säljesannonser överstigande 2000kr.
Gratis för säljesannonser understigande 2000kr.
Gratis för köpesannonser.

Jag håller med :tummenupp

Ändrade en grej nu på Annonssidan så att man MÅSTE välja kategori. Därav borde nu alla annonser placeras i rätt kategori. Får vi hoppas iaf :)

ja du vet vad jag tycker

Swedie skrev:
Japp, jag är skeptisk oxå när det väl kommer till kritan (att betala, eller inte). Detta är som sagt bara en undersökning. En fundering jag haft dock är att låta företagare betala för sina annonser. Vore lättare.

Jag har gärna annonseringen gratis. Men behöver greja nått sätt o få råd med RR. Dock ska ingen annan bli lidande för det. Vore dumt drag.

Personligen anser jag att priset skall sättas till antalet unika besökare. Vill man betala så finns t.ex. blocket.se där annonsen får en enorm exponering. Hoppas att du i möjligaste mån kan hålla sporthoj.com som en fri resurs för medlemmar och att du kan finansiera verksamheten genom reklamintäkter från näringsidkare. Annonssidan är en av sakerna som drar besökare till din Internetresurs...

Om du skall ta betalt för annonserna så tycker jag att det är synd att sms-företaget skall ”sno” 30% av dina intäkter. Borde gå att fixa betalningen på annat sätt t.ex. banköverföring eller liknade (om inte pengarna kommer så är det bara att rader annonsen och medlemskontot). Visst administrationen kanske blir något större men 30% mer är inget man fnyser åt...

Kanske skall man betala först om hojen blivit såld?
Då får du dina pengar och det känns även ok för säljaren... Säker någon som försöker slingra sig från betalningen men jag är övertygad om att de flesta medlemmar kommer att betala ( känns lite löjligt om någon vill ”skita ner sig” för t.ex. 20:- ).

Annons Pris

det kan vara gratis tycker jag.jag förstår att du vill köra racing.men
du har spons att åka,i annat fall e det bara att söka spons.eller!!!!
det e inte så att jag ska sätta en käpp i hjulet så att du inte kan åka.
utan vi bikers som har moppar försöker omsätta våran sesse med
vad det kan kosta.som du vet e det inte gratis.

man jobbar och sparar som en galning å prioriterar som tusan
för att få det gå runt.

det e inte att jag inte vill betala,men syftet att du vill omsätta
din sesse med pengarna tycker jag e fel.en ny server helt okej.

jag tror tanken med sidan va väl att alla som älskar moppelivet
skulle kunna snacka hoj å hjälpa varandra med kontakter,delar
och att utbyta erfarenhet och inget skulle kosta nåt!!!

20-30 kr är bra för MC, 10-15 kr för tillbehör. Köpes/bytes/bortskänkes-annonser borde vara gratis.

Jag skulle vilja se att man kan ändra annonsen (byta bild, ändra pris osv) och en bortstädning efter 3 månader (annars ligger det kvar massa gamla ointressanta annonser).

Du borde marknadsföra annonssidan lite, folk är villiga att betala om det finns stor möjlighet att sälja.

KING KONG skrev:
det kan vara gratis tycker jag.jag förstår att du vill köra racing.men
du har spons att åka,i annat fall e det bara att söka spons.eller!!!!
det e inte så att jag ska sätta en käpp i hjulet så att du inte kan åka.
utan vi bikers som har moppar försöker omsätta våran sesse med
vad det kan kosta.som du vet e det inte gratis.

man jobbar och sparar som en galning å prioriterar som tusan
för att få det gå runt.

det e inte att jag inte vill betala,men syftet att du vill omsätta
din sesse med pengarna tycker jag e fel.en ny server helt okej.

jag tror tanken med sidan va väl att alla som älskar moppelivet
skulle kunna snacka hoj å hjälpa varandra med kontakter,delar
och att utbyta erfarenhet och inget skulle kosta nåt!!!

Allting har sitt pris! vill du sitta och driva denna sidan idealt med allt vad det innebär? Många av oss tar nog för mycket för givet, såsom spättan, bostaden, maten, sporthoj... :rolleyes:

Emmi skrev:
Jag skulle vilja se att man kan ändra annonsen (byta bild, ändra pris osv) och en bortstädning efter 3 månader (annars ligger det kvar massa gamla ointressanta annonser).

Du borde marknadsföra annonssidan lite, folk är villiga att betala om det finns stor möjlighet att sälja.

Detta är nått jag inte förstår. Syns inte "Redigera" länken?

Ska försöka göra den ännu mer tydlig. :)

SirCastic skrev:
Personligen anser jag att priset skall sättas till antalet unika besökare. Vill man betala så finns t.ex. blocket.se där annonsen får en enorm exponering.
Ja, och majoriteten av besökarna på blocket.se är ute efter en ny hoj eller? :rolleyes:

Kraschpucken skrev:
Allting har sitt pris! vill du sitta och driva denna sidan idealt med allt vad det innebär? Många av oss tar nog för mycket för givet, såsom spättan, bostaden, maten, sporthoj... :rolleyes:
han menar väl att jag borde jobba. Men det gör jag. Men jag har mycket att ha råd med. Men som sagt, fortfarande bara en diskussion och alla åsikter är välkomna :)

morlock skrev:
Ja, och majoriteten av besökarna på blocket.se är ute efter en ny hoj eller? :rolleyes:
Skulle vara kul o läsa hur många som besöker deras MC-kategori i månaden. Är nog inte fler besökare än på SH under en månad. Iofs så är folket på Blocket där för att just hitta något att köpa.

Äger bara en firmatelefon och att skicka betal-sms ifrån den är inte poppis. Tar man betalt på detta sätt kan inte jag annonsera :(

Betalar gärna på annat sätt om möjligheten finns.

WestW skrev:
Äger bara en firmatelefon och att skicka betal-sms ifrån den är inte poppis. Tar man betalt på detta sätt kan inte jag annonsera :(

Betalar gärna på annat sätt om möjligheten finns.
Finns diverse andra sätt, t.ex via Telefon men där är avgiften 50%. Suger purjo.

Bäst vore kanske internetbetalning via Babs (som t.ex Comviq.net har som betalningssätt att fylla på sin mobil). Men jag vet inte exakt vem jag ska kontakta (jag har testat). Vad jag vet oxå är att det kostar apa. Äh, nån mer insatt kan ju kontakta mig över PM.

Swedie skrev:
Iofs så är folket på Blocket där för att just hitta något att köpa.
Vet inte riktigt om det är så, finns flera som slösurfar blocket.se (!?). Inte ute efter att handla något egentligen utan surfar bara runt på den sidan för att det är .... kul?

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden