En fråga om avgasrör från turbo

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Är ju som sagt var på jakt efter en turbohoj, skall eventuellt åka och kolla på en nästa vecka.
Den är hemmabyggd med komplett Marklunds kit.
Det enda han byggt själv är avgasröret från turbon.
Det ser ut som nedan.
Uppenbarligen är det lite platsbrist bakom kåporna men hur tror ni funktionen är på den ?
Är det ett stort minus med denna utformning eller är det bara jag som är okunnig och bryr för mycket om det estetiska ?
 

Bifogat

  • 112233.jpg
    112233.jpg
    33.3 KB · Visningar: 70
Det där funkar. Inga avgasreflektioner kan studsa tillbaks in i turbon men för ögats (och i viss mån flödets) skull borde härket ersättas av en 45-gradig böj som avfasats 22.5 grader i ändarna.
 
Det där funkar. Inga avgasreflektioner kan studsa tillbaks in i turbon men för ögats (och i viss mån flödets) skull borde härket ersättas av en 45-gradig böj som avfasats 22.5 grader i ändarna.

Tack för ett snabbt svar :tummenupp

Misstänker att den där är tillverkad av delar från det gamla orginalsystemet.
Får väl se till att få dit en lite snyggare/effektivare ifall det blir ett köp.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top