Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har byggt av cbr 600 hjul till en xr 650. mkt jobb för att bakhjulsnavet var 60mm för brett. fick svarva bort ryckutgämnaren på navet och svetsa på drevhållaren på fälgen.och sedan fick jag flytta in lagren (svarva). fram var det lättare.TOKER skrev:Och gärna om någon vet vad för mått och lösningar när det gäller till en wr 450 men det är väl samma som 426 och 400 tror jag
starholk skrev:Har byggt av cbr 600 hjul till en xr 650. mkt jobb för att bakhjulsnavet var 60mm för brett. fick svarva bort ryckutgämnaren på navet och svetsa på drevhållaren på fälgen.och sedan fick jag flytta in lagren (svarva). fram var det lättare.
Mcbudet skrev:Tja Toker!
har eventuellt ett par motardhjul över från en husabergare!
har även en 450 i garaget som man skall se om dom passar på! skall min chef inte ha dom så kan du få köpa dom!
Har tyvärr inga bilder. han som jag byggde dom åt har inte hojen kvar.TOKER skrev:har du några bilder???
starholk skrev:Har tyvärr inga bilder. han som jag byggde dom åt har inte hojen kvar.
Nja, är nog inte så sugen på det. det är för mkt jobb.TOKER skrev:Oki!!!
Vad tar du för att bygga iordning ett par sådana då???
Mcbudet skrev:Tja Toker!
har eventuellt ett par motardhjul över från en husabergare!
har även en 450 i garaget som man skall se om dom passar på! skall min chef inte ha dom så kan du få köpa dom!
starholk skrev:Nja, är nog inte så sugen på det. det är för mkt jobb.
TOKER skrev:Och gärna om någon vet vad för mått och lösningar när det gäller till en wr 450 men det är väl samma som 426 och 400 tror jag
farmerlip skrev:Jag "byggde" om ett par från en äldre cbr, -89 tror jag. Lämnade in och fick ryckutjämnaren svarvad. Tror det kostade 300:- hos lokale smeden...
för mkt. det blir billigare och köpa excel. det är för mkt jobb. mkt alu-svetsning och svarvning. det är mer jobb än man tror. visserligen hade vi en 5,5" fälg men navet är ju lika brett för det. navet är ihåligt så man får svetsa in nya lager-banor för att flytta in lagret mm.TOKER skrev:Sugen och sugen allt har väl sitt pris lr?
Vad är ditt?
starholk skrev:för mkt. det blir billigare och köpa excel. det är för mkt jobb. mkt alu-svetsning och svarvning. det är mer jobb än man tror. visserligen hade vi en 5,5" fälg men navet är ju lika brett för det. navet är ihåligt så man får svetsa in nya lager-banor för att flytta in lagret mm.
starholk skrev:för mkt. det blir billigare och köpa excel. det är för mkt jobb. mkt alu-svetsning och svarvning. det är mer jobb än man tror. visserligen hade vi en 5,5" fälg men navet är ju lika brett för det. navet är ihåligt så man får svetsa in nya lager-banor för att flytta in lagret mm.
fick banta navet 60mm men det var en 5,5" fälg.farmerlip skrev:Jag behövde inte svetsa nått. Flyttade in lagret 4mm, det fanns gods kvar, och svarvade bort materialet som håller packboxen. 16mm blev det till slut.
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |