En filmsnutt me min cbr250 varvandes friskt!

DumDum skrev:
För den vetgirige kan jag berätta att CBR250RR ligger på 45hk och rödstreckad vid 22000RPM.
Det finns någon sorts konstig regel i japan som begränsar 250cc till 45hk, 400cc till 59 hk och en massa annat lustigt så det är inte helt omöjligt att det finns några kusar till gömda någonstans där inne i den men det kommer nog Honda aldrig berätta.

Cool hoj Micke! Kul att se att det finns en och annan som inte behöver en 1000cc posörmoj bara för att köra.

:bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow :bow


Tack så mycket, jag kör starkt på det att de inte behövs 1000cc och 150hk för o ha kul :) min 250 har räckt sen 2001 och jag har inga planer på att byta upp heller .. hehe, ha de gott!
 
Sen kan jag ju säga att RR är ju lite sportigare än min R..
fast motormässigt är R starkare än RR, RR = sportigare chassi, tunnare sittdyna o lite högre uppsatt ljuddämpare o sånt, dubbla bromskivor fram, lite annorlundare utseende på "air" intake hålen framm, men prestanda mässigt, är de ju bara föraren som kan påverka :)
 
Det börjar kännas som om hojen ligger nånstans mellan en tvåtakts-125 och en ditto 250. Känns nog kalas på riktigt slingriga banor/vägar.
 
Anthrax_e_gott skrev:
Det börjar kännas som om hojen ligger nånstans mellan en tvåtakts-125 och en ditto 250. Känns nog kalas på riktigt slingriga banor/vägar.

den e kalasgrym på kurviga vägar ja, fifan, känns som man fuskar, men en 125a har ingen chans, nae där ska du inte jämnföra :D iaf inte de aprilia 125orna jag kört mot på bana..


Ligger snarare som en halv cbr 600 ungefär..
 
Last edited:
du svarade aldrig på hur den drar genom registret, dvs hur e bottendraget i den?
 
cbr_micke skrev:
den e kalasgrym på kurviga vägar ja, fifan, känns som man fuskar, men en 125a har ingen chans, nae där ska du inte jämnföra :D iaf inte de aprilia 125orna jag kört mot på bana..


Ligger snarare som en halv cbr 600 ungefär..

Ok, kompromiss. Smidig som en tvåtakts-250, och ös som en... 400?
 
AdrenalineRush skrev:
du svarade aldrig på hur den drar genom registret, dvs hur e bottendraget i den?

Den drar som en 4cylindrig 4takt genom registret (jämnt) sen efter 16k varv så exploderar den och turbo effekt till varvstopp, dvs ganska jämnt heh, har inte kört någon annan 250, eller mindre.. aldrig vatt på en 2takt exempelvis.. bara kört större 4cyl saker..
 
Det är ingen som har en uppdaterad länk till filmen? Jag måste visa jobbepolarna och den funkar inte! :gråta
 
Josafan skrev:
Det är ingen som har en uppdaterad länk till filmen? Jag måste visa jobbepolarna och den funkar inte! :gråta

Åsså böjer vi oss fram, ända ner till tårna. Sen lyfter vi 1,5 års tråddvala ända upp i luften. :lol :lol :lol
 
Retep skrev:
Åsså böjer vi oss fram, ända ner till tårna. Sen lyfter vi 1,5 års tråddvala ända upp i luften. :lol :lol :lol

HeHe !

Ärligt så har jag inte heller sett den filmen ... skulle dock gärna vilja det.

E det nån som har den nerladdad lr nåt ??
 
Jag har några cbr 250 & 400 filmer.. (inkl denna) :)
Om man googlar lite så finns de.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top