En efterlysning på min "gamla" 954RR

Rossifumi skrev:
Trevligt, trevligt... Har du blivit av med vibrationerna :rofl

Jo men visst, jag flyttade inre kopplingskorgen 180gr på ingåendeaxeln. efter det så gick den som en dröm, hade det inte varit varvräknare på hojjen hade jag inte vetat att motorn var igång :tummenupp

Men om man ska vara riktigt ärlig så kände jag inte några direkta stora vibrationer innan heller.

Ha dé // Nickl@s :tomten

Rossi:

Jag köpte min på alquist nyss. Det va en kille som vurpat me när han övningskörde med sin pappa, det var du eller?

Ett tips också bara, vet att thomas Fogdö kör Radical, kör ibland på STCC-tävlingar. Snacka me han om att få testa.. Farsan körde en å nåra polare å sa att det va ett sjuhelvetesdrag... 200hk på typ 400kg tror jag. Drar Volvo STCC supertouringbilar hyffsat lätt.

Glid in me M3an å fråga så skall det nog gå bra!

Lycka till!

Har du automatlåda på m3:an då.
Eller har du nåt annat sätt att sköta växling?
Såg vid reportaget om radical/Fogdö att han hade liksom som ett kopplingsgrepp på växelspaken och skötte det på så vis.

Min bror crashade på Anderstorp för snart 10år sedan och blev förlamad, har kör bil på samma sätt, ja det gör ju nästan alla med liknande skador, han tävlar ju dessutom i RR igen sen ett par år, med stor framgång oxå.
Han rattar sin Sidecar som vanligt med el-växling från styret och lite uppbiffad broms.
Nu har har vi inte så mycket speciella bilder eller info om just detta men kolla gärna förbi hemsidan: http://www.reuterholt.com

kosmic skrev:
Rossi:

Jag köpte min på alquist nyss. Det va en kille som vurpat me när han övningskörde med sin pappa, det var du eller?

Ett tips också bara, vet att thomas Fogdö kör Radical, kör ibland på STCC-tävlingar. Snacka me han om att få testa.. Farsan körde en å nåra polare å sa att det va ett sjuhelvetesdrag... 200hk på typ 400kg tror jag. Drar Volvo STCC supertouringbilar hyffsat lätt.

Glid in me M3an å fråga så skall det nog gå bra!

Lycka till!

Det står att du äger en 600, är det en 954RR du pratar om?

sEiKo skrev:
Har du automatlåda på m3:an då.
Eller har du nåt annat sätt att sköta växling?
Såg vid reportaget om radical/Fogdö att han hade liksom som ett kopplingsgrepp på växelspaken och skötte det på så vis.

Jag har SMGII i M3:an.

nej jag har en 600a. Jag undra bara ifall det var du som hade vurpat när du övningskörde, men det spelar ingen större roll.

Snackat me Fogdö? :)

Vi känner Anders Gabrielsson hyffsat, han håller i Radical tror jag. Även aktiv i det. Jaja... sign out

Repekt på M3 me SMGII!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...