En däckstråd till

<besserwisser>

:7peta besserwisser

</besserwisser>

:rofl :yoparty - hann inte före dig.

Grädde på moset, bättre så? :D Sportsmart is the shit. PunGt.

Men tillbaka till den intressanta frågan, däckvärmargummi utan värmare, det går säkert att få värme i dem, men slitaget kallt lär bli ett problem?

Hur pass mycket mer får man ur "riktigt" gummi med värmare, kontra exvis sportsmart utan värmare, är det en "hur långt är ett snöre"-fråga kanske?

Lockande är det iaf, att kunna gå ut och panga på direkt, och kanske få åka lite mer på en uppsättning däck (nu verkar iofs 636an vara extremt snäll mot gummit, sportsmarten väldigt tålig - och jag är rätt långsam med :D ).

/J

Last edited:
Lånar tråden lite med en fråga.

Jag kör också med Sportsmart och är grymt nöjd.
Dock är jag så satans trött på att åka och värma upp i två varv innan man kan kliva på ordetligt i kurvorna så jag funderar på däckvärmare.

Men kan man ha däckvärmare på Sportsmart och vilken temperatur skall man då ha? Värma upp till 80 grader på ett gatdäck funkarlasådärellelr?

Men kan man ha däckvärmare på Sportsmart och vilken temperatur skall man då ha? Värma upp till 80 grader på ett gatdäck funkarlasådärellelr?
Ja
Cirkus 50 grader eller nåt däråt
Jo, inte helt optimalt. De överhettar och blir lite hala första varvet istället... :rolleyes:

Glömde att du körde nya hightech ninjan, 35kw motardknappen sitter den till höger eller vänster om omkörningsknappen?. ;)

Vet inte hur hala dom är när dom är fisljumna. Men det blir intressant o se dig jobba upp 90-130c i bakdäcket på tex gröndal.

/Kaptenen på Stena Line

jag biställde compA nu, men jag har ju sett att det går att köra drifting på gröndal :tungan
ledsna när jag käkade upp PP2ct på 3bankörningar på 600cc

om man får sno tråden lite =)
Vad säger folket ang Sportsmart vs Metzeler M5 ?
Kör M5or vilket är sjukt bra enligt mig, då det blir gata + bana.

om man får sno tråden lite =)
Vad säger folket ang Sportsmart vs Metzeler M5 ?
Kör M5or vilket är sjukt bra enligt mig, då det blir gata + bana.

Jag har kört på M3or och dom var helt okej. Men är du nöjd är det ingen anledning att byta. Tror det är bättre att hålla sig till ett märke/tillverkare så vet man hur däcken beter sig.

Jag har kört på M3or och dom var helt okej. Men är du nöjd är det ingen anledning att byta. Tror det är bättre att hålla sig till ett märke/tillverkare så vet man hur däcken beter sig.

tror jag körde med sportsmart på gixxern förra året, men hann inte köra nå riktig bana innan hojen såldes, fick aldrig testa dom hårdare än vad man velat, m5orna har ju fått bra recention för bra allround däck. Men det känns som att livslängden väger mindre än bra grepp egenskaper. Kör hellre mindre mil med bra kvalite än nå däck med längre livslängd med sämre egenskaper.

tror jag körde med sportsmart på gixxern förra året, men hann inte köra nå riktig bana innan hojen såldes, fick aldrig testa dom hårdare än vad man velat, m5orna har ju fått bra recention för bra allround däck. Men det känns som att livslängden väger mindre än bra grepp egenskaper. Kör hellre mindre mil med bra kvalite än nå däck med längre livslängd med sämre egenskaper.

Med helt okej menar jag fullt nedlägg med rullen i botten över det skymda högerkrönet på Gotland ring utan släpp med 640'n ;) Det räcker nog...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park