En bomb

Jo, GP-racingen håller ju en betydligt högre nivå än SS, och som du säger så lär både SS och SBK dö ut om utvecklingen fortsätter som den gör nu.

Men, jag tror faktiskt inte att SS och SBK kommer dö ut, utan att klasserna kommer förändras. Eftersom det är "standardhojar" vi snackar om, så kommer nog de japanska tillverkarna att börja gnälla snart.
 
absolut, SS ska inte ändras på överskådlig framtid har jag läst. men hur fan dom gång på gång kan klanta till det och försämra reglerna i SBK är ju otroligt, men det är ju Italienare som bara ser till eget..........
GSE ska dra sig ur, Yamaha troligen dito, och Chili har sagt att han hoppar av om Pirelli regeln kvarstår.
Watz kommer nog att stanna där han är, och med en växande 250Racer klass i sverige så kanske hans framtida segrar kan slå lite högre.
 
Torkel skrev:
Med tanke på att han testade en mer eller mindre standard R1'a på Sviestad och drog till med 54.4 på första passet så tror jag nog att det kan bli svettigt för grabbarna i toppen! För övrigt tyckte han att hojen gick som skit... :D

Var det inte så att han körde ifrån/ikapp en en av toppförarna (inga namn) i Veidec under den testen? :D
 
McB skrev:
Lite spekulationer: kan det månne vara som så att Fredde vill prova på att köra SS för ett eventuellt klassbyte? Kanske SS-VM eller EM nästa eller nästnästa år?

Han kommer inte byta från racer i första taget. Både han och Palle har haft stående inbjudningar att köra veidec gratis och bägge har tackat nej. Men Fredde tycker ju det är kul att köra hoj, oavsett vad det är för något, så nog mest bara för att visa att han kan köra vad som helst riktigt jäkla fort han ställer upp.

Palle däremot kan vi kanske får se i ss600-em..
 
Oro skrev:
Var det inte så att han körde ifrån/ikapp en en av toppförarna (inga namn) i Veidec under den testen? :D
Jepp, och då körde ändå den killen (inga namn! :D ) den endurancepreppade värsting-R1'an och Fredde den som var mer eller mindre standard...
Fast det var en av toppförarna i Synsam för han kör inte i år vad jag vet.
 
Torkel skrev:
Jepp, och då körde ändå den killen (inga namn! :D ) den endurancepreppade värsting-R1'an och Fredde den som var mer eller mindre standard...
Fast det var en av toppförarna i Synsam för han kör inte i år vad jag vet.

Nja, jag har för mig att det var en lms-förare som ligger i toppen av Veidec som körde sin preppade ss600 som inte kunde komma om... Sen tog han i som fan för att komma om fredde och lyckades in i esset, men då small motorn..
Inga namn, men han kör också kawa... :cool:
 
Aha, jag tänkte på Lasse Carlbark som inte heller hängde med... Som sagt, det ska bli intressant att se vad han kan få till i helgen! :bow
 
Några stordåd från Watz sida tror jag inte på. Måste vara svårt att hoppa in direkt i ett fyrtaktrejs när man är van att köra tvåtakt. Å andra sidan är Fredde fullkomligt galen och det kan han komma ganska långt på. Topp sex, kanske?
 
Fredag:
10.30-11.00 Träning
13.10-14.40 Träning

Lördag:
10.10-10.40 Kval 1
13.10-13.40 Kval 2

Söndag:
09.50-10.05 Warm up
13.00-13.20 RACE
 
Torkel skrev:
Tror att Fredde blev lite felciterad i Corren angående kurvhastighet...

Ja, jävlar så fel det kan bli! Eller är det bara vi som inte har fattat att Watz är en komplett idiot? :D

Ärligt talat blir jag nästan förbannad. Nu sitter småkillar och gubbar och läser det där och tror att det är sant. Usch!
 
Macho Woman skrev:
Ja, jävlar så fel det kan bli! Eller är det bara vi som inte har fattat att Watz är en komplett idiot? :D

Ärligt talat blir jag nästan förbannad. Nu sitter småkillar och gubbar och läser det där och tror att det är sant. Usch!
Jag mailade corren och bad dem fixa felet, vi får väl se om de orkar! :rolleyes:
 
Ingen live-uppdatering från Mantorp på STCC-sidan. Fortfarande Knutstorp där... :(
 
Har det inte varit snack om att SS600 ska med i GP-VM? Tvåtakt är utdöende och tillverkarna vill väl ha en "billig" klass med anknytning till deras gathojar. SBK har ihjäl sig själv så då är SS600 på G till Dornas serier, eller?

Hur som helst så ska det bli kul att se Watz. En hjälte i vilket fall, men topp sex på en ny hoj och ny klass? Veidec brukar vara ganska jämnt...
 
FireSalle skrev:
Har det inte varit snack om att SS600 ska med i GP-VM? Tvåtakt är utdöende och tillverkarna vill väl ha en "billig" klass med anknytning till deras gathojar. SBK har ihjäl sig själv så då är SS600 på G till Dornas serier, eller?

Skulle vara fullkomligt lysande att få se SS600 i samband med MotoGP. Rejsen skulle kunna köras under lördagen t.ex, så att det inte blir för många rejs på en dag.
 
Man ska så klart inte jämföra tävlingar på samma bana ifrån olika år, men jag såg Matti Maaranen köra 1.01.07 under rejs på SM Knutstorp -00 250R. Watz bästa tid i år var 1.01.53 (kval) och 1.02.4 (rejs). Säkert spelade väderförhållande och hoj in en hel del här.
Även om Matti var konkurrenskraftig (överlägsen på Knudan, men dåligt startsnabb) i 250R så var han det inte i Synsam Trophy. Iofs. så fick han väl aldrig riktigt visa det innan hans tragiska olycka, men något rejs han han iaf. med.

Jag hoppas Watz lyckas väldigt bra (får gärna köra ifrån hela högen utom #72), men jag tror han får svårt för att synas i toppen.

Ett annat svenskt exempel på klassbyte är väl när Stiggy skulle försöka sig på Bumse-rejsing... Ett nedköp på alla vis.
 
Last edited:
Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Back
Top