En annorlunda licenskursstory (groggy)

Status
Ej öppen för fler svar.
:) Grusfylldrexxa?!?
Man är ingen riktig racerförare förrns man klotat, även om det verkar onödigt att börja med det.
Positiv tanke som jag brukar använda mig av: Statistiskt sett bör du nu inte vurpa nästa gång. :)
Krya på dig. Ska bli väldigt intressant att få se dina blåmärken :rolleyes:

PS: måste finnas fler rapporter som jag inte hittar? Var inte Madhonda, pingvinen m.fl. nere också? länk?

Gulsnabbtrajja skrev:
:) Grusfylldrexxa?!?
Man är ingen riktig racerförare förrns man klotat, även om det verkar onödigt att börja med det.
Positiv tanke som jag brukar använda mig av: Statistiskt sett bör du nu inte vurpa nästa gång. :)
Krya på dig. Ska bli väldigt intressant att få se dina blåmärken :rolleyes:

PS: måste finnas fler rapporter som jag inte hittar? Var inte Madhonda, pingvinen m.fl. nere också? länk?

Inget grus, än så länge. Det blev knappt gräsfylld rexxa :)
Fast så här efteråt så var det nog rätt bra att kraschpuckar hade monterats, den vänstra pucken har blivit rätt kraftigt tilltygad, om inte den hade tagit smällen så hade nog något annat gjort det, då hade det antagligen sett lite annorlunda ut.

Men vad håller du på med?
Göra sig illa och få fingrar i analen, det är väl ganska onödigt.
Fast trots (eller pga?) det så låter det som du och alla andra hade en ganska trevlig helg. Vi som gick kursen för två veckor sen fick inte alls samma möjlighet att träna starter osv så ni ska nog vara nöjda. Grattis till er alla

Macho Woman skrev:
Sådana tilldragelser börjar alltid lite fumligt och nervöst och jag började med att välta på parkeringen...

Muhaha.

Macho Woman skrev:
*Du skall icke tro att det hjälper att säga till en rr-nerd att hon ska vara försiktig på gasen!
*Moppegasa inte på en r6!
*Tokgasa inte ut ur Esset på Sviestad!
*När man får hjärnskakning får man fingrar upptryckta i analen. Kan vara värt att veta för de som gillar sådant... När man har hjärnskakning får man också stickmärken i armen (hårdrock!) och ett snyggt sjukhusarmband.
*Det är väldigt svårt att kräkas när man ligger på rygg med nackkrage, har pannan fastspänd med ett spännband och ligger inrullad i en trång cat scan-tunnel. Ta ett par djupa andetag och svälj!
*Om man behöver en stark hand att hålla i på sjukan vänder man sig med fördel till Tom. Han är även fena på att hålla spypåsar.
*Allt droppvattnet måste ut igen, även om doktorn har förbjudit en att gå på toaletten.
*Road racing är obeskrivligt kul och om fartdemonen besitter dig kan det vara värt att tagga ner ett par snäpp...

Här följer en hysterisk sammanfattning en hysterisk licenskurs och dess förberedelser, skriven av en hysterisk kvinna:

Jag har under ett par års tid haft road racing som största intresse. Detta har yttrat sig genom att jag sett samtliga rr-tävlingar på tv, gapat och skrikit och varit totalt okommunicerbar. Sedan träffade jag Chrille, ramlade under bordet med hans rr-licens och blev konverterad till depågroupie. Detta värv utförs genom att man känner campingstämningen i landets trevligaste gemenskap och detta kombinerat med vanliga och ovanliga människor som gör stordåd på hoj. Men som grabbig feminist kan man ju inte låta karlarna ha allt det roliga…

När gossarna Soppatorsken och RobbanW hade den dåliga smaken att ta licens före mig, kände jag att nu var det baske mig på tiden. Hoj-, garage- och träningspolaren Tom hittade en Rexxa med kraschisar på Blocket och vi slog till. Vi kollade på hojen på onsdagen, hämtade den på torsdagen, jag fick licensplats genom Freppa samma dag (som överlät sin plats, trots att licensgeneralen Micke barskt påpekade att ingen kvinna kan vara värd att ge upp sin licensplats för), satt längst fram i klassen på teorin (klassens slacker var Igel som kom en tio minuter försent, men de är väl sådana, killarna i den åldern…), och sedan tokmeckade vi hela natten. På lördagen skulle jag för första gången köra bana och inte nog med det. Det var dessutom första gången jag skulle köra R6. Mina förväntningar var lika höga som inför oskuldsnatten, dvs. som inför Hultsfred -92. Sådana tilldragelser börjar alltid lite fumligt och nervöst och jag började med att välta på parkeringen (nya skinnställ är tajta och fotpinnar på rexxor sitter högt). Första varvet fortsatte jag att vingla men sedan händer det som alltid händer mig. Jag kan inte hejda mig! Jag måste ha mer, mer, mest! I am the road racing queen! I can do anything! Så jag gasade och lutade och kände mig redigt evil, fram till plötsligt bakhjulet försvann. Det är ganska stor skillnad mellan en 400 från -82 och en R6 -00 :fakta

Sedan blev det svart, eller rättare sagt, först var jag uppåt som vanligt (inget kan få mig att avvika från lyckan), men sedan blev det prickigt. Efter det kommer jag inte ihåg så mycket som ni inte kan räkna ut från ovanstående tips, förutom att Linköpings universitetssjukhus ville lobotomera bort min road racing-del, dvs. hela hjärnan, men jag slapp ut med löftet att inte köra hoj på en vecka. :gråta

Men, machomänniskor ger aldrig upp. Det blir licens. Jag och licensgeneralen har en plan. Så beware of me på en bana nära dig.

OBS! Nästa helg förevisas färgglada blåmärken för intresserade i Anderstorps depå.

/Jenny, nu ännu mer hopplöst såld på rr

Nästa gång får du klota framför ngn annan :skrämd Man va inte
överdrivet kaxig när jag låg som två efter dig och du och hojen
helt plötsligt låg över banan !!! Skönt att det gick bra, på´n igen
bara :yoparty

Macho Woman skrev:
....Så jag gasade och lutade och kände mig redigt evil, fram till plötsligt bakhjulet försvann.....
Helt rätt, härligt att du inte gör en GSXR1100R; a.k.a. bansnigel/TIBA.
"Man måste vurpa i varenda kurva på en bana, för att veta var gränsen går", som en känd Veidec-förare sa.

Goodstuff skrev:
Läge för ett litet snack inom teamet kanske? :lol

Du tror inte jag har försökt med det då ?
Men det kanske fungerar bättre i fortsättningen nu.

Nu vet hon i alla fall hur hon inte bör göra om hon vill ta sig runt banorna. :)

kan nån sjukvårdsutbildad svara på varför de stoppar fingrar i analen på en hjärnskakad?! lycka till med licensen!!!

Ågga skrev:
kan nån sjukvårdsutbildad svara på varför de stoppar fingrar i analen på en hjärnskakad?! lycka till med licensen!!!

Läkare har en konstig böjelse för analen, tycks det som. Oavsett fel, så ska fingret in. Tur att man aldrig är sjuk. :skrämd :arsele

Härlig skrivning som vanligt Macho.
Först övningskrascha elmoppe i depå lite försiktigt, sen fullt ös medvetslös(?) redan på licenstagningen. Jösses jävlar!

Satan i gatan MW :skrämd
Du har verkligen gått in för epitetet "full fart spar tid".
Men det är bara att slicka såren och komma tillbaka in i matchen :tummenupp

För övrigt, hur häftig lärare kommer inte du att vara när du visar upp dina RR-Scrubs när du kommer tillbaka till jobbet :hihi

gladh

så då gick det bra då,citat"Läkare har en konstig böjelse för analen, tycks det som. Oavsett fel, så ska fingret in. Tur att man aldrig är sjuk" är väl lite hur man ser ut och vad man verkar bjuda till på,i likhet med hultsfred så var ju hon snurrig denna ggr oxå och då fanns det kanske bara en oskuld kvar att ta?

att komma försent har jag som en liten nisch i livet,det var roligare morgonen efter när jag kom i 140 omkörandes i en dold höger på ett krön med släp läsandes i en jättekartbok med kompisen som styrde åt mig och tvingar en mc snut att väja ut så han hade några cm till gruset på 50 väg,sedan lekte vi och fabrorn kurragömma i 40 minuter på lustiga grusvägar,tur man hade bra atlas....

men jag fick min licens..
btw.är den nån som tappat ett hål i plånboken,jag hade ett när jag kom hem så ägaren till detta för gärna hämta det snarast :tummenupp

igelhammar skrev:
då fanns det kanske bara en oskuld kvar att ta?

btw.är den nån som tappat ett hål i plånboken,jag hade ett när jag kom hem så ägaren till detta för gärna hämta det snarast :tummenupp

Angående påstående nummer ett så kom de försent i så fall. McB påstår att de gör så för att man ska ha det lite skönt under smärtorna i alla fall...

När det gäller hål i plånboken måste det vara någon slags mal. Det är hål i min också! Ett RIKTIGT stort ett!

Ajaj, stackars MW. Hjärnskakningar är som sagt inte att leka med :(

Ta det nu riktigt lugnt ett tag och försök kurera dig. Hade du bott i närheten av Östersund så kunde du fått trösta dig med hjälp av mina nyköpta danskölplattor ;)

CorbenDallas skrev:
Är det bara jag som tycker det är ett underligt förfarande att sätta sin fot första gång på banan (inte depån) på en licenskurs?
Nej, vi är minst två. Man kan skratta åt det så här efteråt men hur glad blir den som kör på en omkullkörd motorcykel eller människa som ligger mitt på banan? Bara för att denna inte orkat lärt sig det mest grundläggande på en vanlig bandag...

Det är ett hänsynslöst och omoget beteende.

Bingo skrev:
Nej, vi är minst två. Man kan skratta åt det så här efteråt men hur glad blir den som kör på en omkullkörd motorcykel eller människa som ligger mitt på banan? Bara för att denna inte orkat lärt sig det mest grundläggande på en vanlig bandag...

:corn

Bingo skrev:

Jag är benägen att hålla med. Vill man börja tävla i roadracing så ser jag det som självklart att man börjar köra bandagar och åtminstone lär sig att ta sig runt banan i någorlunda rätt spår och inte vingla runt, lär sig bromsa lite halvhyfsat och rent allmänt får en känsla för hur man kör en motorcykel på bana i "högt" tempo (allt är ju relativt). Allt detta INNAN man sätter sin fot på en träning för licensierade åkare! Det är trots allt ingen lekplats med tillhörande sandlåda utan säkerheten är jävligt viktig, den blir inte bättre för att folk, som Bingo skriver, inte ens vet det mest grundläggande i att framföra en R-hoj på bana. Jag lovar att det inte är kul att varken torpedera eller bli torpederad/överkörd!

ALLA kan bli så snabba och säkra som krävs för att tävla, men börja i rätt ände, för allas skull....

Bingo skrev:

Det där är inskränkt gubbatänkande. De flesta som kom till Sviestad i lördags tog oskulden på sina hojar då. Ny räser och licenskurs - det finns ett samband. Om Jenny, eller någon annan, inte har kört bana innan har inte med saken att göra. Man ska ju kunna köra hoj på ett säkert och snyggt sätt.

Det fanns många på banan som visade att de var ovana vid hojarna och att det var just Jenny som missbedömde pulvret i hojen var mer en tillfällighet, det fanns säkerligen tio pers till där som kunde gjort samma vurpa. Dessa fick sig en tankeställare av vår krockdocka och lärde sig av hennes misstag.

I ärlighetens namn så kollade vi lite extra på Jenny och hon körde snyggt och stabilt i min ände av banan. Nu är det bara throttle control kvar.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka