Nån som vet nånting om vart man kan ta hem nånting sånt? Går vilda rykten på stan om att det finns iallafall. Vore grymt schysst att ha alla nes spel på en cdskiva till tvspelskvällarna! Skicka gärna pm om ni har nånting sådant fungerande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
honkiie skrev:2547862Nån som vet nånting om vart man kan ta hem nånting sånt? Går vilda rykten på stan om att det finns iallafall. Vore grymt schysst att ha alla nes spel på en cdskiva till tvspelskvällarna! Skicka gärna pm om ni har nånting sådant fungerande.
Ricken skrev:2564939Det ska finnas, men dom säger att det blir inte bra, datorn ska tydligen inte greja emulator på PS2 ordentlligt.
Hittade det här
"There actually is a working ps2 em, its called pcsx2 and you can google it for the home page, you need a bloody good vid-card though to run it at any decent speed, you'll still have to search for the bios though, suggest e-mule for that, always get emu's from the makers website cos most of the torrent em's are out of date or just spyware/ads"
Starstriker skrev:2565319Menar han inte att han vill köra PS2-spel på PC?

Ok, ursäkta.Lundbeck skrev:2565328Nån som vet nånting om vart man kan ta hem nånting sånt? Går vilda rykten på stan om att det finns iallafall. Vore grymt schysst att ha alla nes spel på en cdskiva till tvspelskvällarna! Skicka gärna pm om ni har nånting sådant fungerande.
Tror han menar att han vill spela NES-spelen på Playstation, framför TV'n. Men kanske ska avvakta tills Starstriker kommer och förklarar?![]()
Gör det! Verkar som det jag söker. Frågan är om det är till psx eller ps2 egentligen. Jag kör ju med bootcd och det går inte köra brända psx spel utan bara brända ps2 spel.Ricken skrev:2565337Ok, ursäkta.
Då blir det här bättre....
http://thepiratebay.org/tor/3544683/nes.iso
http://thepiratebay.org/tor/3544808/Snes_ps2_Emulator___roms
http://thepiratebay.org/tor/3544879/Snes_ps2_Emulator___roms
Jag ska prova o bränna den första till mitt PS2 nu så kan jag berätta om det funkar eller inte.
honkiie skrev:2565366Gör det! Verkar som det jag söker. Frågan är om det är till psx eller ps2 egentligen. Jag kör ju med bootcd och det går inte köra brända psx spel utan bara brända ps2 spel.
honkiie skrev:2565366Gör det! Verkar som det jag söker. Frågan är om det är till psx eller ps2 egentligen. Jag kör ju med bootcd och det går inte köra brända psx spel utan bara brända ps2 spel.
går att beställa vartifrån?psxcare skrev:2565485Det finns en bootcd som heter breaker pro för att få igång ps1 spelen.
brände du på en cd eller en dvd?peteR1000 skrev:2565480Jag laddade själv ner en SNES-emulator till min PS2 i helgen som funkade utmärkt. Men det kanske bara var NES du var ute efter???
Regga dig isåfall på bitgamer.com och bläddra bland PS2 Torrents 61-90
Snes-Station for PS2 DVD Collection [NTSC-US/Various/2005] (heter den)
ingår ett par hundra lir också...kul som fan![]()
Hittar du nån nedladdningssida med roms så är det bara att tanka och slänga med innan bränningen.
peteR1000 skrev:2565480Jag laddade själv ner en SNES-emulator till min PS2 i helgen som funkade utmärkt. Men det kanske bara var NES du var ute efter???
Regga dig isåfall på bitgamer.com och bläddra bland PS2 Torrents 61-90
Snes-Station for PS2 DVD Collection [NTSC-US/Various/2005] (heter den)
ingår ett par hundra lir också...kul som fan![]()
Hittar du nån nedladdningssida med roms så är det bara att tanka och slänga med innan bränningen.
Ricken skrev:2566248brände du på en cd eller en dvd?
Jag får inte till nes emulatorn på cd till min...
heimdal skrev:2567064ligger det på en DVD eller CD??
för jag har försnillat bort min bootcd för CDskivor.. har bara DVD kvar

Jag använder swap magic, man har inget chip utan startar bara en skiva, tar ut skivan och startar det brända spelet. Finns en skiva för dvd och en skiva för cd.peteR1000 skrev:swap magic
har du provat nes skivan?honkiie skrev:2570885Jag använder swap magic, man har inget chip utan startar bara en skiva, tar ut skivan och startar det brända spelet. Finns en skiva för dvd och en skiva för cd.
jag hoppades på att någon på sporthoj skulle prova åt migRicken skrev:2570938har du provat nes skivan?
funkar inte å ladda ner en bootskiva.. för de e ju hela grejen.. att man har en trykt skiva som man bootar med å sen parkerar den lasern, å efter bytet av skiva så kör den igång det..peteR1000 skrev:2567527Det ligger på DVD, tror det blev runt 2gb om jag inte har helt fel...blir rätt många spel.
Det står en bra guide hur man ska bränna det i torrenten, fixa nero burning rom om ni inte har det bara.
en fråga! Ni som använder bootdiscs, har ni något chip installerat eller är bootdisc det som även kallas SwapMagic eller nåt liknande????
En arbetskamrat har ett chip + att han måste starta spel med någon bootskiva, denna verkar även enbart funka på CD inte på DVD. Min fråga är ifall det isåfall finns någon bootskiva för DVD att ladda ner någonstans![]()

|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |