emulator på ps2

Berätta gärna om du får till dom till Ps:2n, och hur då gjorde...

ska göra det.. men i 20k/s så lär de ta ett tag å bli färdig.. 36% å 8 timmar kvar ungefär

hiojta till om du inte får hem dom så kan jag skicka dom eller nåt

heimdal skrev:
2576161 ska göra det.. men i 20k/s så lär de ta ett tag å bli färdig.. 36% å 8 timmar kvar ungefär

För mig tog det en jävla stund innan jag kom upp i fart, jag seedar ju skiten till någon nu iaf ser jag :) tyvärr har jag ingen fetinglina direkt...

Ricken skrev:
2576192 hiojta till om du inte får hem dom så kan jag skicka dom eller nåt

Vad är det som inte funkar? Har du tagit ner emulatorn från bitgamer? Gjort som det stod i instruktionerna? För mig funkade det perfekt :va

Last edited:
för mig funkade det inte

laddade ner torrenten.. å följde instruktionerna till punkt och pricka..

dvs använde nero 7
dvd-rom iso/udf
iso9660
max 31 characters lvl 2
lade in filerna i rätt ordning
bockade i de 2 första rutorna osv.. sen brände jag..

körde i swap magic, bytte skiva.. å nu står den bara å låter lite..
de låter som om den läser skivan men inte mkt mer händer

peteR1000 skrev:
2576337 För mig tog det en jävla stund innan jag kom upp i fart, jag seedar ju skiten till någon nu iaf ser jag :) tyvärr har jag ingen fetinglina direkt...

Vad är det som inte funkar? Har du tagit ner emulatorn från bitgamer? Gjort som det stod i instruktionerna? För mig funkade det perfekt :va
Jag tog hem den ifrån piratbukten, och jag fick bara hem en iso fil, till en cd-skiva.

Och det händer ingenting...

peteR1000 skrev:
2576337 För mig tog det en jävla stund innan jag kom upp i fart, jag seedar ju skiten till någon nu iaf ser jag :) tyvärr har jag ingen fetinglina direkt...

Har du länken till där du tog ner den ifrån, så kan jag se om det är samma...

Ricken skrev:
2577914 Har du länken till där du tog ner den ifrån, så kan jag se om det är samma...
den jag tog ner från bitgamer är till en DVD.. å de e inte en iso... å den funkar inte :(

den hette: SNES-STATION PS2.torrent 900mb ungefär

heimdal skrev:
2577922 den jag tog ner från bitgamer är till en DVD.. å de e inte en iso... å den funkar inte :(

den hette: SNES-STATION PS2.torrent 900mb ungefär
den hittade jag nu, ska prova o ta hem den o kika om den funkar hos mig.

Har du chippat PS?

heimdal skrev:
2576998 för mig funkade det inte

laddade ner torrenten.. å följde instruktionerna till punkt och pricka..

dvs använde nero 7
dvd-rom iso/udf
iso9660
max 31 characters lvl 2
lade in filerna i rätt ordning
bockade i de 2 första rutorna osv.. sen brände jag..

körde i swap magic, bytte skiva.. å nu står den bara å låter lite..
de låter som om den läser skivan men inte mkt mer händer

Kanske har nåt med swap magic å göra??? För mig funkade det perfekt iaf, har iofs nåt gammalt Messiah 2 chip i min maskin.

peteR1000 skrev:
2578607 Kanske har nåt med swap magic å göra??? För mig funkade det perfekt iaf, har iofs nåt gammalt Messiah 2 chip i min maskin.
Kunde du lägga dom i rätt ordning innan du brände, eller spelade det ingen roll?

Ricken skrev:
2578636 Kunde du lägga dom i rätt ordning innan du brände, eller spelade det ingen roll?

Dom filerna verka lagt sig i bokstavsordning hur man än gjorde, jag drog bara in filerna i den ordning det stod i beskrivningen. Jag tror den sista filen hamnade i mitten om jag inte kommer ihåg fel. Funkade perfekt ändå.

ok, håller på o provar, men jag råkade bränna i 8x, det sotd väl att man inte skulla bränna över 4x... Kanske får göra om då.

peteR1000 skrev:
2578725 jag brände i 2x...
Den funkar, men var det verkligen så hhär dålig grafik på snes när den var hipp liksom.

Känns ju som stenålder :D

Ricken skrev:
2578738 Den funkar, men var det verkligen så hhär dålig grafik på snes när den var hipp liksom.

Känns ju som stenålder :D

hehe...jag vet...men det är retro :D

Det var iofs ett par spel som jag själv hade under SNES-eran som inte fanns med så jag hittade en sida där det gick att ladda ner separata roms som det bara var att slänga med i nån mapp.
T.ex klassikern Super Offroad, skitkul :yoparty
fanns ju bara nån skitversion som hette nåt med Baja...blää

här finns allt som du kan tänkas sakna: http://www.freeroms.com/ :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...