EM Rapport?

Resultaten kommer upp här så småningom: http://www.uem-online.org
Ett antal svenskar körde 250cc också: Calle Torssell, Henrik Nordgren, Micke Lindfors och några till.

Minns inte helt hur det gick för alla, men Palle körde in på 11'e plats i 250, 18'e för lindfors tror jag, och 22'a för nordgren, Calle hade legat på poängplats har jag för mig när kedjan gick av.

oFFkeFF skrev:
Minns inte helt hur det gick för alla, men Palle körde in på 11'e plats i 250, 18'e för lindfors tror jag, och 22'a för nordgren, Calle hade legat på poängplats har jag för mig när kedjan gick av.
Det var ju träningsplatserna! Ingen svensk på poängplats i 250 tyvärr... Han som kom tvåa åkte Watz ifrån med 1.5 sekunder/varv i fjol så han var lite less att han inte kunde vara med!

Torkel skrev:
Det var ju träningsplatserna! Ingen svensk på poängplats i 250 tyvärr... Han som kom tvåa åkte Watz ifrån med 1.5 sekunder/varv i fjol så han var lite less att han inte kunde vara med!

Ok, fick bara lite andrahandsinfo via janne c, sen är min hjärna inte riktigt bootad efter helgen :)
Men varför var inte palle på poängplats, för det ska han ju vara om han bara fisgasar..

oFFkeFF skrev:
Ok, fick bara lite andrahandsinfo via janne c, sen är min hjärna inte riktigt bootad efter helgen :)
Men varför var inte palle på poängplats, för det ska han ju vara om han bara fisgasar..
Palles motor gick tydligen på en cylinder då och då, inget pulver...

oFFkeFF skrev:

Calle låg inte på poängplats när kedjan gick av, det var på andra varvet och han hade ungefär samma placering som startposition, dvs 34.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT