EM på Most är ett Måste!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag och Jorpes ska dit. 7-8 juli. Skoj skoj ska det bli! Är det någon som vet om det är någon mer som ska dit? Han den där äckligt snabbe Hampus som kör i Tyskland lär vara på väg... någon som vet hur han kontaktas?
Eller är det någon annan som ska dit? Kunde vara intressant att dela en box om det finns....

Last edited:
Jag och Jorpes ska dit. 7-8 juli. Skoj skoj ska det bli! Är det någon som vet om det är någon mer som ska dit? Han den där äckligt snabbe Hampus som kör i Tyskland lär vara på väg... någon som vet hur han kontaktas?
Eller är det någon annan som ska dit? Kunde vara intressant att dela en box om det finns....

Tusan!!! Har ni för mycket stålar eller vad är det frågan om!? :gnissla

/avis och ska föra ifrån er i KGA som straff...

Tusan!!! Har ni för mycket stålar eller vad är det frågan om!? :gnissla

/avis och ska föra ifrån er i KGA som straff...

Det är rena budgetracingen! För 150 euro får man 40 minuter friträning på fredag. 2x40 minuter tidskval på lördag och på söndag 15 minuters warm-up och 35-40 minuters (!!!!!!) race.

Men visst fan har vi gott om pengar!:D På vägen hem från våra utlandsturneer fyller vi alltid bussen med fulöl som vi säljer dyrt till törstiga högstadieelever nere vid macdonalds! Det ger ekonomi åt resan!

Det är rena budgetracingen! För 150 euro får man 40 minuter friträning på fredag. 2x40 minuter tidskval på lördag och på söndag 15 minuters warm-up och 35-40 minuters (!!!!!!) race.
Vilket kap!
På Gelleråsen får jag betala 188 Euro för 0 minuter träning, kval 2 x 20 min, 0 min warm up och ca 20 min race. 1700:- för en timmes körning :3freak

Imorgon 0700 åker vi! Håll alla tummar ni kan, det kommer vi att behöva!:D

Var det inte någon som sa att "Racing ska vara dyrt!":D

Lycka till!

Det är fjunisar (juniorer) som krigar om mustascher (alla män har!) eller tror det är billigare att köra i Sverige.

England är svinbilligt att köra i, så varför ska Tjeckien vara dyrt?

Live rapport från Berlin, både Mozz & Jorpes glömde passen hemma, det tog endast 3 timmar att lösa, det kostade rimliga 122 euro per skalle att fixa tillfälliga pass som gäller i fyra dagar, racing ska kosta....

Nej det var jag som råkade säga det efter en dyrbar helg :gnissla

Här stod vi mitt i natten o väntade på ett pass...

Idiotisk besiktningsman som tyckte att vinkeln på min 7:a var för skarp, så jag skulle göra den mera reglementsenlig innan jag fick godkänt. Mossberg lyckades komma genom trots 118 decibel Remus system. (eller nåt, 102 blev det)

Boxengasse med italierna...

Bifogat

• CIMG0018.JPG
    CIMG0018.JPG
    132.1 KB · Visningar: 83
  • CIMG0011.JPG
    CIMG0011.JPG
    62.7 KB · Visningar: 83
  • CIMG0026.JPG
    CIMG0026.JPG
    70.9 KB · Visningar: 92
Mossberg lyckades komma genom trots 118 decibel Remus system. ..

Man får den behandling man förtjänar! Står man och skriker, gormar och tokvarvar inne i besiktningshalles så tacka fan att dom blir sura!!
Men om man är lite Mossbergskt smidig så går allt väl...

Most

Lycka till nu grabbs, lite avis är man ju på att man inte följde med :huvet
Ses på Gåsen.
//Ove

Live rapport från Berlin, både Mozz & Jorpes glömde passen hemma, det tog endast 3 timmar att lösa, det kostade rimliga 122 euro per skalle att fixa tillfälliga pass som gäller i fyra dagar, racing ska kosta....
Båda två!? :lol

Det är fina pojkar! Bjuder alltid på lite extra underhållning :D

Lycka till nu grabbs, lite avis är man ju på att man inte följde med :huvet
Ses på Gåsen.
//Ove

Oj, det var en svettig dag. Mossberg krossar mig i första passet. Flickvännen ringer o frågar hur det går. Jo, sådär. De bästa kör på 1,43, jag kör på 1,51, o däremellan är det 33 man. Fan, inte lätt o vara långsam.

Men så kommer vår ryske vän Blochin o parkerar bakom... Perfekt. bara 32 man mellan.

Andra kvalet. Nya mackor, visserligen gamla -04 däck, men i alla fall nya. sänker 2 sekunder till 1,49.

Mossberg får inte upp samma fart o se där... nu e det bara 31 man mellan.

Cajback hade strul verkade det som i SS 600.

Helge Spjednäs kom 9a i kvalet i STK 600.

Strula-rajsing norrkillen som åker RedBull cup kvalade 7a eller nåt sånt i 125.

Imon warm up vid 10,30, race vid 14 rycket.

Bifogat

• CIMG0031.JPG
    CIMG0031.JPG
    79.3 KB · Visningar: 88
  • CIMG0037.JPG
    CIMG0037.JPG
    67.4 KB · Visningar: 96
  • CIMG0052.JPG
    CIMG0052.JPG
    73.7 KB · Visningar: 124
Jävla Jorpes!

Efter första kvalet berättar Erik att det går på varvstopp överallt! Vidare berättar han att han kör på 15-46... "Jävlar" tänker jag som kör på 15-47 och ocså går på varvstopp på ETT ställe. Jag tycker dock att det är dåligt drag ut ur chikanen men Erik tycker att det är rätt ok, "Det får man ta"...

Som den generöse person han är så lånar Erik ut ett 46 drev till mig till andra kvalet. "Toppen" tänker jag, här ska det inte gå på varvstopp mer. Under andra kvalet tycker jag dock att det inte går något vidare, tom Erik kör om och har ett kanondrak ut ur vissa krökar där jag står still. Illa!:confused:

Väl i depå är Erik lycklig över att han kört om mig och sänkt sig över två sek (bra gjort!). Sedan börjar vi snacka om drevning och jag berättar hur jag låg på fullt styrutslag i i chikanen då jag råkade pillla i ettan.:D Erik rotar runt i lådan sin och får upp ett... 15 drev!!!! Karln har kört på 14-46!!!

Följdaktligen har han (omedvetet dock) LURAT mig!!!! Jävla Jorpes!!!

Han ska få i morgon!!! Nu har jag 15-47 igen!

Efter
Följdaktligen har han (omedvetet dock) LURAT mig!!!! Jävla Jorpes!!!

Han ska få i morgon!!! Nu har jag 15-47 igen!

Mossberg är ur balans. Innan morgonens hyss så sörplade han 1 termos kaffe varannan timme, nu är dosen dubblerad.

Mossberg irrar runt o taikon lägret o vänder upponer på alla trasbitar. Men så kom den gamle mannen på 65 år, vilken var en sann racingentusiast och ville ha autograf. Mossberg kom helt av sig o satte kaffet i strupen.

JAg blev lite förvånad över min drevning. Men nu satte jag dit ett 15 drev så nu går det nog lite snabbare imon.

Mossberg är ur balans. Innan morgonens hyss så sörplade han 1 termos kaffe varannan timme, nu är dosen dubblerad.

Mossberg irrar runt o taikon lägret o vänder upponer på alla trasbitar. Men så kom den gamle mannen på 65 år, vilken var en sann racingentusiast och ville ha autograf. Mossberg kom helt av sig o satte kaffet i strupen.

JAg blev lite förvånad över min drevning. Men nu satte jag dit ett 15 drev så nu går det nog lite snabbare imon.

Det gäller att ha koll på grejorna jorpes :D

Lycka till imorrn båda två!! :yoparty

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...