EM Karlskoga 2007

Coolt att vi blir full gridd i Superstock 600 (eller om det nu heter Stocksport 600) :yoparty

40 anmälda förare och 32 till start. Förra året tog jag en poäng med min 15e plats och det lär bli tufft att göra om det... Blir till att gazza! :D

Hoppas på mycket publik, hade varit skoj! :)

.

:gnissla Slutar väl med att man får sitta på läktaren på söndag!

Jag tänkte dra dit imorgon redan o kolla läget. Kanske stannar natten om man hittar ett billigt hotell :tungan

Var kval 2 med pölar på banan?

En otäck krasch på första kvalet i Rookie 1000 gjorde att vi fick köra resten av kvalet när alla andra klasser hade kört klart. Det var blött med början till torrspår när en kille bromsade omkull på rakan och skadade knät allvarligt. Jag är inte helt hundra på vem det var så jag skriver inget namn.

På det andra kvalet, det som kördes på kvällen, gjorde jag en snygg lowsider ut ur Esset. Svor som fan och skulle ställa mig upp men farten var för hög så jag gjorde några volter på gräset. Kåpstag, generatorkåpa, kåpglas, quickshifter mm gick sönder men efter mekande hela kvällen och förmiddagen är det dags för kval 2 om 35 minuter.

Rookie 600 hade mer regn än vad vi hade och skamkärran räckte inte till alla hojar som kraschat. De fick köra två gånger. Lukas kraschade i första kurvan på första varvet men har fått ihop hojen och jag håller tummarna för honom i Rookie 600 racet i morgon.

Kan jag inte vara på plats får det duga med Live Timing

Otroligt spännande att följa 250GP-racet via Live Timing. Verkar vara ett hårt lopp för topp-4 fast nu hände det något med Molina... Trillar ner i listan...

Edit, Watz hack i häl på tvåan, heja heja:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...