EM Karlskoga 2007

Någon som vet varför Kubberöd blev diskad från Stocksport?

Italienaren på 3:e platsen lade in en protest mot Daniel.
De saknade en skyddskåpa över motorkåpan på vänster sida.
Det roliga är att hojen klarade av den tekniska kontrollen och blev godkänd på fredagen......
Ska kolla med Chris Saeter (Powersports) under dagen.
Återkommer i ämnet.

Tror att Italienarna även la en protest på Magnus Solli i Stocksport pga för högt kåpglas.

*Harkla* Har du lagt märke till dekalen på hans hoj? Vi kanske inte är nån stor financial group, men en liten putt är det allt.
Inte för att göra dig ledsen Mattias men när Lukas kör förbi läktaren ser man bara en svart hoj. Ni får byta till chockrosa färg på texten så den syns :D
Kanon att ni sponsrar honom :tummenupp

Annars tänkte jag lite mer på något "större" företag, typ Duells, Yamaha etc som har pengar att se till så att han får köra så mycket som möjligt. Det är ju när de är unga talanger som man ska knyta dem till sig.

Om det är någon som ska ha sponsor så är det LUCAS i Rookie 600.
Den grabben kan gå långt. Var han inte 13 sek före tvåan in i mål och hade haft typ 3.e plats i rookie 1000?

Hans far ställer upp och dom sliter för kunna låta Lucas köra.

Sponsorer, kontakta Lucas!

Italienaren på 3:e platsen lade in en protest mot Daniel. De saknade en skyddskåpa över motorkåpan på vänster sida... Tror att Italienarna även la en protest på Magnus Solli i Stocksport pga för högt kåpglas.
Vilket larv :mad:

(Hann inte komma förbi dig, skickar PM under dagen)

En som redan gått långt är... Hampus! tjena jag är imponerad ändå. Helt anonym i depån, men allting är väldigt proffsigt och välskött. Han går rätt väg... internationellt.

En som redan gått långt är... Hampus! tjena jag är imponerad ändå. Helt anonym i depån, men allting är väldigt proffsigt och välskött. Han går rätt väg... internationellt.

Yes!! Satte snabbaste varv t.ex!

Det roliga är att hojen klarade av den tekniska kontrollen och blev godkänd på fredagen......

Att hojenklarar teknisk kontroll betyder inte att allt är OK. Det är en säkerhetskontroll och det är föraren som är ansvarig för att hojen uppfyller det tekniska reglementet. Till exempel så satte jag i ett galler i insuget längst fram i kåpan. Det behövs inte i SM men väl i EM... blev jag informerad om!!
Tänk vad snopet att bli bortprotesterad fråm min 21a plats!:D

Last edited:
Tänk vad snopet att inte kvala in! Ingen Jorpes nämnd, ingen Jorpes glömd...

Ja det är tillåtet att häckla trots ögonproblem. Hur slutade det med det förresten?

Erik hamnade till slut på Örebro Lasarett där de petade ut en flisa ur ögat. Sedan färdtjänst (tillsammans med två gamla tanter som skulle på bingo) tillbaka till banan lagom till att vi skulle åka hem.
Och så fick jag visst köra hela vägen. IGEN!:D

Hur slutade det?

Och grattis förresten!! Både till snygg racing, EM-poäng och allt annat kul du har på gång!:tummenupp

Last edited:
Yes!! Satte snabbaste varv t.ex!

Att hojenklarar teknisk kontroll betyder inte att allt är OK. Det är en säkerhetskontroll och det är föraren som är ansvarig för att hojen uppfyller det tekniska reglementet. Till exempel så satte jag i ett galler i insuget längst fram i kåpan. Det behövs inte i SM men väl i EM... blev jag informerad om!!
Tänk vad snopet att bli bortprotesterad fråm min 21a plats!:D

Skickar 2 buntband med brev till dig! så du inte åker fast i någon teknisk kontroll! och 2 spårskruv!:D

Italienaren på 3:e platsen lade in en protest mot Daniel.
De saknade en skyddskåpa över motorkåpan på vänster sida.
Ska kolla med Chris Saeter (Powersports) under dagen.
Återkommer i ämnet.

Tror att Italienarna även la en protest på Magnus Solli i Stocksport pga för högt kåpglas.

De kanske vill ge igen, 03 eller 04 då em gick på mossen så tog italienaren med det helt omöjliga namnet Giugli..nånting en pallplats i supersport, men blev diskad för att ha borrat några hål i kåpan ( det var det året de var så förbannat varmt )
Protesten kommer jag inte i håg vem det var som lämnade in.

Han kom tyvärr bara till första böj. Krokade förmodligen ihop med någon. Han verkade vara hyfsat okej men fick åka till sjukan ändå. Det nämndes i högtalaren något om ett ont knä.

fick mig en jävel i röven...
S de bara small till i sidan.. sen drog jag huvudet i hojen någonstans så jag slocknade för några sekunder. Vakna upp och insåg att i EM får man ju köra vidare... Visst de va bara att lyfta hojen som låg på min högra hand. Sen saknadesvisst en fotpinne men de kan man ju köra utan tänkte jag.

Nu skulle det lyftas och höger handen ville liksom inte... sen kom sjuk personal o släpa av mig banan i stort sett bar mig.. haha..
Fck lägga mig på marken o invänta ambulans.. under tiden jag fick vänta på ambulans låg jag med satans smärta i handen. och ett jävla illamående o yrsel... Ambulans kom med smärtstillande... De var det bästa någonsin.

Blev karlskoga lassaret och operation på direkten. Handen var visst paj på 3 ställen. TYPISKT!!!!
Nu är man hemma med lite stift i handen o ett najs gips och lite schyssta piller...
Hoppas man kan vara tillbaka till SM på karlskoga om 1,5 månad.

Ett stort tack till alla som hjälpte mig under den härliga vurpan och efter :tummenupp

Last edited:

Blev karlskoga lassaret och operation på direkten. Handen var visst paj på 3 ställen. TYPISKT!!!!
Nu är man hemma med lite stift i handen o ett najs gips och lite schyssta piller...
Hoppas man kan vara tillbaka till SM på karlskoga om 1,5 månad.

Ett stort tack till alla som hjälpte mig under den härliga vurpan och efter :tummenupp

Ajdå! Jag som hade hoppats på att få ge igen för gammal ost på Knudan. Get well!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT