Elstart på sm 510 08

Inte riktigt men tänkte börja med toppen och sen öppna sidorna på motorn vet inte riktigt vad dom kallas men ska försöka gå igenom det mesta i motorn. Men har du något tips om vart problem kan vara?

Nej, men jag skulle rekommendera att du försöker komma i kontakt med någon kunnig för på de frågor du har ställt hittills låter det som att du inte har så mycket mekvana. Inte alltid lätt att se för ett otränat öga om en del är utsliten eller ej, om man inte vet hur den ska se ut från början. Ställa ventilspelet och göra ett komptest kan vara en bra början, innan du börjar riva ner för långt.

Eftersom bilder saknas? Vad är det för skärvor? Magnetiska, guldfärgade, storlek? Är hålet en skada eller var det bara där du hittade skärvorna?

Med lite tur är det skav från kopplingen eller startmotorn för att du nött för att få igång den, men tyvärr brukar det inte vara så enkelt

Hållet är en skada och skärvorna ser ut att komma därifrån. Och jag vet inte varför det inte går att lägga ut bilder vet någon varför?

Precis bredvid kopplings korgen sorry skulle ha tagit en bättre bild på vart den ligger någonstans vid motorn.

Hållet är en skada och skärvorna ser ut att komma därifrån. Och jag vet inte varför det inte går att lägga ut bilder vet någon varför?

Jag lägger upp bilden åt dig. Alla vill inte bli länkade bort ngn annanstans.

IMG_0547.JPG.jpg
Klicka på bilden så kommer den upp i större format.

Säg till om du vill att jag skall ta ner den igen.

De ser ut som växellådan är väck typ ett kugg som farit runt och slagit sönder motorblocket. Men de lär inte ha med startsvåriheter att göra. Kolla skicket på toppen och kam samt kamlyftarrullar mm. De blir total klyvning av motorn och om blocket är mer skadat så de inte går köra med blir de svårt att hitta ett nytt. Om skicket på topp och cylinder är dåligt är de billigast att endera skrota hojen och sälja den i delar eller hitta beg motor. Kolla på ebay efter delar ev motor. Men om blocket bara är skadat som på bilden är de bara köra vidare med det såvida de inte är sprickor på insidan.

Det ska se ut så där.

Jag har en skrotad sån motor på hyllan och tyckte hålet hade lite för jämna och fina kanter så jag gick och kollade.

Bifogat

• HVA.png
    HVA.png
    1.5 MB · Visningar: 53
Flisorna var väldigt små och set var bara lite av dom fast har hitta det jag tror är problemet ska försköka lägga up en bild nu

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon