Äter kött som de flesta.. Jag kan därför inte förmå mig att bli upprörd över ett specifikt djur, när jag indirekt accepterar att andra dör under miserabla förhållanden..
Att plåga ett djur kan aldrig bli försvarbart, att vi avlivar djur för att konsumera är något vi har gjort sen urminnes tider. Att avliva ett djur kan göra på ett icke plågsamt sätt, och de kan naturligtvis ske under stressade och plågsamma former. Här kommer veterinär med i bilden, de övervakar så att djur inte far illa inne på slakteriet. Det var så man kom på företaget som använde el på gris, och det blev ett jäkla liv.
Jag tycker man måste se saker lite nyanserat och inte blanda ihop äpplen med päron, att använda el på en häst man tränar är djurplågeri. Det kan jämställas med att någon piskar din rygg trots att du har gjort ditt bästa, vad anser man om sådant.
För att du inte ska få det till annat, så är elstav alltså helt olagligt och får endast användas i samrådan med veterinär. Det finns få tillfällen de kan vara nödvändigt, men ett exempel kan jag ge. En tjur som har kommit lös och är beredd att ge sig på människor eller har redan gjort det, nöt är elkänsliga och därför ett sätt att fålla in dem där man vill ha den.