Elschema - Till nya hojen!

ProfessorRekyl

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZR600E
Jo, då har man köpt sin första mc! :hihi
Det blev en underbar Yamaha DT 125 R - 98.
Lackad i en mörkblå färg, fina off-road däck och ett underbart ljud! :kär

Har tyvär ingen bild för tillfället, men ska försöka ordna det på något sätt... :(

Men nu till frågan min, det sitter inte orginalblinkers på (21w). Utan ett annat par på endast 10w. Vänstra blinkers funkar fint, blinkar i en lagon rythm. Högra därimot blinkar på som sjutton, så efter läsning och funderingar ska jag inköpa ett motstånd och montera.

Men känner att ett elschema skulle vara bra att ha, skulle någon vänlig själ (som det finns gott om här på sh :tungan ) kunna hänvisa mig till detta? Lägg gärna upp ett elschema, om du har!

Som sagt, årsmodell - 98.

Tack på förhand :hihi

/Mvh Johan

EDIT: Lägger upp bild när jag får tag på det.
 

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
suzuki dr650se -00
Om ingen har kan du gå till en Mc- verksta och fråga snällt om du kan få kopiera ett, de har antagligen.
 

YammaDT

Glidare
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Honda CBF600S
Jag kan skicka dig kopplingschema vettu om du PM:ar mig din mejl eller nåt! :tummenupp Trevligt med en till DTR ägare på forumet! En 98:a dessutom! Bästa årgången enligt mig! :tuttar
 

ProfessorRekyl

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZR600E
solitude skrev:
Tänkte bara tipsa dig om att byta blinkers istället för att koppla om.

Det sitter ett par fina blinkers på, som jag är mycket nöjd med.. Eftersom det enda som är fel är just hastigheten på höger krets så tycker jag det är värt lite plock o pill, har trots allt hela vintern på mig innan jag kan börja köra på riktigt. :hihi

/Mvh Johan
 

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
suzuki dr650se -00
Extreem_ skrev:
Det sitter ett par fina blinkers på, som jag är mycket nöjd med.. Eftersom det enda som är fel är just hastigheten på höger krets så tycker jag det är värt lite plock o pill, har trots allt hela vintern på mig innan jag kan börja köra på riktigt. :hihi

/Mvh Johan


VA? köper du en dtr och kör inte på vintern?
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Har inget elschema, men tänkte bara meddela att det var ett finfint val av hoj! :rock
 

ProfessorRekyl

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZR600E
whitesnake skrev:
Jaha då förstår jag

Du får skynda dig nu ju med kortet :tummenupp

Absolut! Pratar ivrigt om all terori när modern och jag åker bil. Hon (mor min) håller på att utbilda sig till trafiklärare och är väldigt intresserad av regler och teori. Vilken passar mig perfekt! Tar åt mig hur mycket information som helst.. :Bugar

Jag bor i utkanten av Västerås, intill ett gammalt sandtag ("Gropen" för er som känner till trakterna) ca 700m från crossbanan. Så det finns lite fina vägar och endurospår i skogarna! I vinter sak de lekas lite i snön, sitter fina off-road däck på. Men oj... Står visst en text "Not for highway use" både fram och bak.. :tungan

Passar ju bra då att landsvägsdäck ska på till våren, och dessutom passar dessa off-road däck perfekt till vintern!

Längtar nu! :tummenupp

/Mvh Johan
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
Extreem_ skrev:
Nah, men inte så långt ifrån! :)
Bor i Hökåsen, åt andra hållet.

Känner du till trakterna?

/Mvh Johan


hyffsat iallafall. brukar vara där varranan vecka, humpf.. pökåsen.. hm..jo fan tror att jag vet vart det ligger det är en nerförsbacke som crossbanan ligger i och sen längst upp på backen så ligger det ett badställe?

om du förstår vad jag menar :va
 

ProfessorRekyl

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZR600E
Jo precis! :tummenupp
De där badstället, det är "Gropen"! Fina stigar runt omkring.. :hihi

Kul att träffa nån som har varit i trakterna, åker du hoj hit då? :)

/Mvh Johan
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
Extreem_ skrev:
Jo precis! :tummenupp
De där badstället, det är "Gropen"! Fina stigar runt omkring.. :hihi

Kul att träffa nån som har varit i trakterna, åker du hoj hit då? :)

/Mvh Johan


klart att jag gör ( älskar hummelstavägen ). Lär ju inte bli så mycket mer hojåka till västerås nu men i vår o sommar då jävlar blire hoj igen. Har du börjat med teorin då?
 

ProfessorRekyl

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZR600E
spectre skrev:
klart att jag gör ( älskar hummelstavägen ). Lär ju inte bli så mycket mer hojåka till västerås nu men i vår o sommar då jävlar blire hoj igen. Har du börjat med teorin då?

Jag är väldigt tacksam att jag fyller så tidigt på året redan den 6:e Januari. Så jag pluggar teori just nu, ska snart ansöka om körkortstillstånd. Sen när jag fyller gör jag teoriprovet (förhoppningsvis går det bra) och sedan så fort det går vill jag köra upp. Så då har jag kortet till början av sesången! :tummenupp

Vore kul att ta nån tur då, vi får återkomma när jag får köra. :)

/Mvh Johan
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
Extreem_ skrev:
Jag är väldigt tacksam att jag fyller så tidigt på året redan den 6:e Januari. Så jag pluggar teori just nu, ska snart ansöka om körkortstillstånd. Sen när jag fyller gör jag teoriprovet (förhoppningsvis går det bra) och sedan så fort det går vill jag köra upp. Så då har jag kortet till början av sesången! :tummenupp

Vore kul att ta nån tur då, vi får återkomma när jag får köra. :)

/Mvh Johan


ah det lär vi ju göra :tummenupp

är dtn ostrypt föresten?
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top