Elschema NSR-125

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Tja.

skulle behöva ha ett elschema till en NSR-125, 99 då jag ska koppla in min nya hastighetsmätare. någon som har ett sådant eller vet var man kan hitta ett?

eller helt enkelt någon som vet något sätt att mäta lr nåt annat sätt att ta reda på vilken av kablarna som är + och - till en lampa.

skulle vara tacksamm för svar. // Linus
 
Ladda hem: http://www.geneva-racing.com/~alains/NSRmanualDOC.zip
Kolla sidan 218 eller 219, där har du elschema för NSR125R resp. NSR125F.

Ett enkelt sätt att mäta om kabeln är plus eller minus är att mäta med en voltmeter eller en lampprovare (testskruvmejsel med 12V-lampa eller 12V-summer).
Om du använder testskruvmejsel eller liknande börjar du med att ansluta du ena delen till minuspolen på batteriet och den andra delen till den kabel du vill mäta. Lyser den normalt (lika starkt som när du ansluter den över batteripolerna) så är det +12V i den kabeln.
Lyser den inte överhuvudtaget så provar du att flytta den del som du anslöt till minuspolen på batteriet till pluspolen på batteriet istället. Lyser den nu så är den sökta kabeln minus (dvs. lika med jord). Lyser den fortfarande inte så kan det vara så att den sökta kabeln exempelvis bara får spänning när du vrider tändningslåset i ett visst läge eller att ljusomkopplaren ska vara i ett visst läge.
 
Eldstorm skrev:
2580364 Ladda hem: http://www.geneva-racing.com/~alains/NSRmanualDOC.zip
Kolla sidan 218 eller 219, där har du elschema för NSR125R resp. NSR125F.

Ett enkelt sätt att mäta om kabeln är plus eller minus är att mäta med en voltmeter eller en lampprovare (testskruvmejsel med 12V-lampa eller 12V-summer).
Om du använder testskruvmejsel eller liknande börjar du med att ansluta du ena delen till minuspolen på batteriet och den andra delen till den kabel du vill mäta. Lyser den normalt (lika starkt som när du ansluter den över batteripolerna) så är det +12V i den kabeln.
Lyser den inte överhuvudtaget så provar du att flytta den del som du anslöt till minuspolen på batteriet till pluspolen på batteriet istället. Lyser den nu så är den sökta kabeln minus (dvs. lika med jord). Lyser den fortfarande inte så kan det vara så att den sökta kabeln exempelvis bara får spänning när du vrider tändningslåset i ett visst läge eller att ljusomkopplaren ska vara i ett visst läge.


okej tack så mycket.
 
*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back
Top